Hatchback do miasta do 26 tys zł

18 Maj 2015, 17:15

Cześć,

będę w najbliższym czasie kupował samochód, w związku z czym prosiłbym was o małą pomoc przy wyborze oraz rozwianie moich wątpliwości
Info:
1. Budżet : max 26 000 zł
2. Sposób użytkowania : głownie miasto, kilka razy w roku trasa (ok. 10-15k rocznie)
3. Samochód najchętniej bym kupił w mazowieckim + plus sąsiadujące województwa.
4. hatchback (najlepiej 5 drzwi)
5. nie starszy niż 2007 rok
6. Jednostka silnikowa relatywnie bezawaryjna i oszczędna (spalanie w mieście nie większe niż 8 litrów)
7. Benzyna czy Diesel - co do tego nie jestem pewny.

Ważność poszczególnych czynników przy wyborze auta
30% - spalanie,
25% - bezawaryjność,
25% - przyjemność z jazdy,
20% pozostałe - rzeczy typu wielkość bagażnika, wejście AUX,USB, ilość poduszek, ilość miejsca na tylniej kanapie, prestiż marki etc.

Jak na razie mam kilku faworytów z poszczególnymi jednostkami:
1. Fiat Bravo II (1.6 Multijet 120KM, 1.9 JTD 150KM, 1.4 T-jet 120KM)
2. Ford Focus Mk2, po lifcie (1.8 TDCi 115KM, 1.8 Durateq 125KM, 1.6 Durateq 100KM)
3. Honda Civic, UFO (1.8 i-VTEC 140KM, 2.2 i-CTDi 140KM)
4. Ford Fiesta VII (1.4 Duratec 96KM, 1.6 Duratorq TDCi 95KM
5. Mazda 2 II(1.3i 86KM 1.5i 103KM)
6. Seat Ibiza V (1.4 MPI 85KM)
7. Mitsubishi Lancer Sportback IX (1.5 MIVEC 109KM, 2.0 DiD 140KM)

Jak na razie faworytami są Ford Focus i Fiat Bravo.
Kwestią jest czy Honda Civic i Mitsubishi Lancer w tym budżecie to nie będzie trup ?
Samochody które najmniej biorę pod uwagę to Mazda 2 oraz Seat Ibiza V ale może warto im się przyjrzeć (wydają się trochę za małe)
Co do Forda Fiesty to jestem ciekaw waszej opinii apropo tych silników czy to są typowe toczydła czy można mieć jakąs przyjemność z jazdy nimi.

Jeżdzę raczej dynamicznie i do tej pory raczej nie zwracałem uwagi na paliwo bo jeździłem samochodami służbowymi ale przyszedł czas na kupno czegoś swojego i trzeba będzie ponosić koszty więc oszczędność w spalaniu auta jest dla mnie istotna.
Kolejnym pytaniem jest czy rzeczywiście lepiej jest wybrać Benzyne jeśli będę jeździć głownie po mieście czy ktoreś z w.w Diesli dadzą radę przy np. raz w tygodniowym wypadzie 30 minutowym na trasę (chodzi głównie o FAP/DPF).

Z góry dzięki za odpowiedź i wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
theverge
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: nie mam

18 Maj 2015, 18:55

Diesla sobie odpuść bo robisz za mały przebieg, tak żeby Ci się opłaciło.Na ufo trochę za mało kasy, aczkolwiek może być znalazł coś tylko ze z początku produkcji. Lepiej się skup na bravo i Focusie bo budżet masz dobry na nie. Focusa szukaj z silnikiem
1.6 a bravo 1.4 t-jet.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

18 Maj 2015, 19:28

Z Bravo będziesz zadowolony, a i wygląda naprawdę fajnie, niby przeciętniak, a jednak ma coś w sobie :)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Maj 2015, 21:18

Czemu Focus 1.6? Spokojnie szuka się 2.0, niekoniecznie polift ale przedlift z końca produkcji Ghia na bank. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Maj 2015, 14:20

Połączenie 8 l/100 w mieście i bezawaryjności, czego TY chcesz? Diesle ci tyle spalą, a benzynki z 2l więcej. Sam stwierdziłeś, że jeździsz dynamicznie. Poza tym 2007+ i bezawaryjność? Już będzie ciężej. Ufo do 26 tys? Ciężko będzie. Ale jak się uda, to najbardziej polecam.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

20 Maj 2015, 20:50

A jaka w sumie będzie różnica między benzyna a dieslem poza DPF/FAP i dwumasem w utrzymaniu samochodu?
Z tego co słyszałem to Bravo w multijet przy kilkurazowym przejechaniu kilkunastu kilometrów z stała prędkością nie będzie miał problemów z DPF.


Co do Focusa czemu 1.6 a nie 2.0 - ponieważ 2.0 w hatchbacku są mniej popularne niż 1.6 i ciężej je dostać w tej cenie Plus większe spalanie.
theverge
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi "królem wyścigów długodystansowych"
    Audi zorganizowało spotkanie pięciu zespołów mających na swoim koncie zwycięstwa w wyścigach na długich dystansach. Po raz pierwszy, podczas sesji fotograficznej spotkały się zespoły, które w sezonie 2012, od ...

20 Maj 2015, 20:52

dzięki za odpowiedź,
uważasz ze spalanie na poziomie 8 litrów, bezawaryjność i dynamiczna jazda jest nierealna?
Z Hondy chyba zrezygnuje bo boje się ze to będzie trup w tej cenie, a chciałbym relatywnie zadbany samochód kupić. Plus nie jest najbardziej ekonomiczny w porównaniu z fiatem i Fordem zarówno pod względem spalania jak i cena części.
theverge
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: nie mam

21 Maj 2015, 08:44

Osobiście jeżdżę A150 (1.5 litra i 95 koni, wolnossący z wtryskiem pośrednim). I jego spalanie 8l/100 jest możliwe (przy bardzo spokojnej jeździe). Jednak w zimę często wynik staje się 2 cyfrowy. A Ty szukasz mocniejszego silnika. Więc albo będzie ci więcej palił, albo będzie wyposażony w awaryjną technologię. Szczególnie uważaj na silniki turbo, gdzie wyniki spalania są bardzo ruchome.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169