Honda Civic 1.8 czy Fiat Bravo 1.4

06 Lip 2017, 10:16

galakty napisał(a):W Golfie VI jedyny silnik, który nie jest TSI to 1.4 MPI o mocy 80 koni, co w tej budzie jest pomyłką, dlatego go nie wspominałem


Chyba jednak ja mam rację:
[link do autocentrum.pl wygasł]
Na otomoto znalazłem 33 oferty sprzedaży Golfa VI z silnikiem 1.6 8v.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

06 Lip 2017, 10:24

CrazyHorse - tutaj się z Tobą zgadzam, wychodziły z 1.6 MPI. Tyle że to moglibyśmy porównywać jeśli autor posta szukał był Bravo wolnossącego a z tego co pisze to szuka auta z turbiną, więc nie ma porównania jeśli chodzi o 1.6 MPI i 1.4 turbo jeżeli chodzi o osiągi i fan z jazdy.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2017, 10:26

Patrzyłem na 3D wariant, w 5D fakt, był 1.6 MPI, no ale to nadal silnik z Golfa 3 i 1998 roku, nie pasuje do takiego samochodu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2017, 10:43

No oczywiście że nie pasuje ponieważ jego osiągi vs. spalanie w dzisiejszych czasach mają bardzo słaby stosunek. Silnik 1.4 turbo Fiatowski jest dużo bardziej elastyczny, ma dużo większy moment obrotowy przy bardzo zbliżonym jak nie niższym spalaniu. Jeśli chodzi o jakość tych jednostek to koło dwumasowe ma i 1.4 turbo i 1.6 VW, jedyne co jest droższe w eksploatacji to sama turbina - koszt regeneracji około 1000zł. Kolego CrazyHorse sam widzisz że jedyny dobry silnik jaki jesteś w stanie polecić w nowożytnym VAG-u to 1.6 MPI mający konstrukcyjnie pewnie z 25 lat.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2017, 10:47

Dlatego ja napisałem, że można w takim Golfie zasnąć i nie każdemu przypasuje. Jak ktoś szuka samochodu dynamiczniejszego i trwałego to nie ma czego szukać w tym koncernie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Lip 2017, 10:53

Święta prawda. Chyba że stać go na naprawy zaczynające się od 3-4 tys przy przebiegach rzędu 70-80 tys km. Tutaj są informacje odnośnie skrzyń w Bravo https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?t=102 od 2010r. zostały montowane inne tyle że to niestety chyba nie ten budżet.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT86 i Shelby Toyota 2000 GT
    W niedzielę zakończył się Goodwood Festival of Speed, święto motoryzacji w Wielkiej Brytanii. Wśród atrakcji przygotowanych przez Toyotę znalazło się 6 specjalnie opracowanych egzemplarzy Toyoty GT86, które ...

06 Lip 2017, 11:19

mateusz9986 napisał(a):Kolego CrazyHorse sam widzisz że jedyny dobry silnik jaki jesteś w stanie polecić w nowożytnym VAG-u to 1.6 MPI mający konstrukcyjnie pewnie z 25 lat.


Nie rozumiem czemu według Was zaawansowany wiek konstrukcji to wada. Wielu z Was poleca silnik 2.0 16V do 407-ki i C5-ki (w sumie słusznie, bo poza cewkami i poborem oleju nie ma tu większych cyrków ), chociaż jego historia sięga jeszcze Peugeota 405 (w tym wypadku wiek konstrukcji nie jest wadą?). 1.2 16V D4F (również konstrukcja z końca lat 90-tych) Renault montuje do tej pory w nowszych Renówkach. Przykłady naprawdę można mnożyć, a Wam przeszkadza jedynie 1.6 MPI.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

06 Lip 2017, 11:23

bo to 1,6 pali tyle co to 2,0, a jedzie jak jedzie
Ostatnio edytowany przez dzida, 06 Lip 2017, 11:24, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Lip 2017, 11:23

Bo konkurencja ma lepsze, proste. Gdyby nie istniało nic innego, to śmiało, ale po co płacić za coś gorszego? Przypominam, że to nie Golf 4 za 5 tyś, wymagajmy trochę więcej.

Czepiamy się, bo ten silnik jest słaby i pali więcej niż by potrzebował (z mocy i pojemności). Zawsze polecam wybrać 1.8/2.0, bo palą podobnie a jadą przyjemniej, ale tu nic innego nie ma.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2017, 11:25

Tak, tylko że mimo montowania tych starszych, słabszych jednostek mają również nowocześniejsze mocniejsze, które oczywiście są bardziej wysilone i podane na awarii niż te starsze ale nie mają tak dużych wad jak te produkowane przez koncern VAG. Renault montuje lub montowało do jakiegoś czasu silniki np. 1.2 16v tyle że były to jednostki oferowane w małych autach miejskich typu Clio czy Dacia Sandero gdzie koszt zakupu auta oscylował w granicach 40 - 45 tys zł. a nie jak w przypadku Golfa pewnie 70-80 tys zł.
Zresztą wróćmy do tematu bo autor szuka Civica lub Bravo a nie Golfa. Patrząc na wygląd zewnętrzny jednego i drugiego raczej dziadkowy design Golfa i tak mu nie będzie odpowiadał.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2017, 11:50

dzida napisał(a):bo to 1,6 pali tyle co to 2,0, a jedzie jak jedzie


A co z LPG? Ponoć dobrze sobie z nim radzi. Jechałem tym 1.6 w Skodzie (to ten sam silnik?) - ot, zwykły silnik, auto się przemieszczało do przodu, wyprzedzać też się dało. Na dupowozik w sam raz.
No ale jeśli autor szuka dynamicznego silnika to faktycznie jest to zły adres.

mateusz9986 napisał(a):Tak, tylko że mimo montowania tych starszych, słabszych jednostek mają również nowocześniejsze mocniejsze, które oczywiście są bardziej wysilone i podane na awarii niż te starsze ale nie mają tak dużych wad jak te produkowane przez koncern VAG


Nie rozumiem - hejtujemy starą jednostkę, bo inne jednostki tego koncernu mają wady? Na Waszym miejscu hejtowałbym w takiej sytuacji te "inne" jednostki, a nie tą starą :) Ta stara to raczej podstawowy silnik, coś dla spokojnych kierowców takich jak ja, którzy się po prostu po drogach przemieszczają.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

06 Lip 2017, 11:57

Tyle że np. jak już pijesz do tego 1.2 16V Renault pali mniej więcej tyle co wszystkie inne o tej samej mocy czyli średnio w Clio II mojej mamy 5.8, w Dacii Sandero mojej żony jazda głównie po małym miejście 6.5. Natomiast znane mi Audi A3 I 1.6 8v pali średnio 9 litrów przy podobnej eksploatacji jak Mazda 6 Kombi którą miałem z silnikiem 2.0 141 koni która nie przekraczał przy tej samej jeździe 8,5 litra. Dla porównania 1.6 16v w Megane II przy podobnej jeździe pali 7 litrów. Z Twojego pisania rozumiem że i co z tego że 1.6 pali dużo jak można LPG wsadzić, no ok ale tego LPG to też spali tyle ile silnik 2.0 by spalił więc koło się zamyka.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2017, 12:08

mateusz9986 napisał(a):Tyle że np. jak już pijesz do tego 1.2 16V Renault


W żadnym wypadku, to jeden z najlepszych silników Renault ever. Po prostu podałem go jako przykład udanej jednostki, która od wielu lat trafia pod maski samochodów marki Renault. Z tym spalaniem 1.2 czy 1.6 16v nieco koloryzujesz, ale niech Ci będzie - z Tobą kłócić się nie zamierzam, tym bardziej tu. Patrząc na dane na autocentrum spalanie silnika 1.6 8v nie jest wcale takie złe jak piszecie, więc też zakwalifikowałbym go do grona udanych silników (zaznaczam - bo zaraz mnie zjesz - jest to propozycja dla spokojnych kierowców). Bardzo musicie nie lubić aut niemieckich, że nawet to nie jest w stanie Wam przejść przez klawiaturę.
Dobra, nie róbmy już autorowi tematu syfu.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

06 Lip 2017, 13:28

Podaję faktyczne zużycie paliwa według komputerów każdego z aut a nie z katalogów. Wiem że to co pokazuje komputer może minimalnie się różnic ale wszystkie odczyty które podałem pochodzą z komputerów.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2017, 18:36

CrazyHorse napisał(a):...Dobra, nie róbmy już autorowi tematu syfu.


Spoko, ciesze sie ze temat się tak rozwinął!
Czyli do 25k bravo jest najlepsza opcja?
Ogólnie robię ok 15k km rocznie, stad zainteresowanie benzyna.
n0name12
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna