Honda Civic 92r 1,5 pali olej

29 Mar 2009, 19:58

Witam, jutro oglądam Honde Civic 1.5Vtec-E D15Z1

[link do oferty na Allegro wygasł]

I nie wiem czy ją brać? Pali olej i nie wiem czy to prawda że zawory nieszczelne czy to coś poważniejszego i trzeba będzie gruntowny remont silnika:/.
Czekam na wasze opinnie, czy to będzie coś poważnego?
Maslow
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 29 Mar 2009, 20:44

    Każdy samochód pali olej. Kwestia ile tego oleju. Jak ci pali 1L na 6-7 tys. km to nie jest źle
    Maki
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: z daleka

    29 Mar 2009, 21:04

    0,5-0,8 na 1000km to duzo
    Maslow
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    29 Mar 2009, 22:18

    Nie wierz w to co jest tam na pisane po pierwsze spalanie w miescie przy dynamicznej jezdzie 8l/100 to napewno wezmie a w trasie przy normalnej jezdzie pomiedzy 100-120km/h powinna wziasc ok 6,5l/100. A z tym olejem to tak naprawde nie dowiesz sie ile bierze dopuki nie zaczniesz urzytkowac może auto było katowane jako pierwszy sportowy samochów i teraz sa tego skutki. A czy 0,5-0,8l na 1000km oleju to duzo? to zalezy ile sie jezdzi bo jesli jezdzisz duzo to sporo idzie tego oleju a jak wiadomo olej nie jest tani. Jeżeli chcesz miec pewnośc czy to napewno uszczelniacze to do jakiegoś mechanika i niech sprawdzi przy tobie kompresje jeśli bedzie ok to stawiam na uszczelniacze no i mozesz ja zabrac na stacje diagnostyczna i zrobic badanie spalin tam wszystko wyjdzie.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    29 Mar 2009, 23:26

    czyli sprawdzić kompresje - jeśli będzie ok to wtedy napewno uszczelnienia zaworów, czy moze dalej być cos innego? i badanie spalin.
    Można to zrobić na każdej stacji diagnostycznej?
    Maslow
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    30 Mar 2009, 09:13

    Badanie spalin na kazdej stacji zrobisz bez problemu ale kompresji to juz raczej na stacji nie sprawdza musiał bys sie do jakiegos mechanika wybrac co ma odpowiednia aparature.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    30 Mar 2009, 14:48

    Sprawdzenie kompresji wcale nie wyklucza pierscieni,
    sam to przerabialem moj civic ma kompresje na kazdym tloku taka sama a pali mi litre na 200 km ..
    zbyh
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    30 Mar 2009, 20:18

    zbyh napisał(a):Sprawdzenie kompresji wcale nie wyklucza pierscieni,
    sam to przerabialem moj civic ma kompresje na kazdym tloku taka sama a pali mi litre na 200 km ..


    Jak juz pisałem jeżeli kompresja jest ok to wina najprawdopodobniej po stronie uszczelniaczy zaworów. A jak i to jest dobre to zostaje raczej tylko jakis wyciek.
    Litr na 200km :shock: i Ty tak jezdzisz?

    Ps:
    Generalnie jest tak jak dymi po odkreceniu korka do wlewu oleju to wina uszczelniaczy zaworów a jak dymi po wyjeciu bagnetu to wina pierscieni.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    30 Mar 2009, 22:29

    Dzięki za odpowiedzi, nie trzeba było nawet jechać na stacje, honda była kompletnie dojechana silnik szumi klekocze dymi na biało a do dechy na niebiesko. do tego karoseria w fatalnym stanie, znajomy mechanik powiedział mi że mogą z tym być spore problemy po kolejnej zimie.
    Zrezygnowałem i przez przypadek kupiłem Cinquocento Sportivo 1.1 za grosze i w super stanie :D
    Maslow
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    31 Mar 2009, 20:56

    hmm aktualnie nie jezdze czekam na pierscienie ktore zamowilem,
    glowica byla u kolesia co sie zajmuje tylko glowicami i jak bys zobaczyl zdjecia to wrocila do mnie jak ze sklepu nowa.
    PrezesArtek napisał(a):Ps:
    Generalnie jest tak jak dymi po odkreceniu korka do wlewu oleju to wina uszczelniaczy zaworów a jak dymi po wyjeciu bagnetu to wina pierscieni.

    Jesli chodzi o to dymienie to sprawdze jutro rozumie ze na wlaczonym silniku mam to robic ?
    zbyh
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    31 Mar 2009, 22:05

    Zbyh a ty masz nadzieję ,że wymiana tylko pierścieni pomoże?Na krotko na pewno tak,ja zrobiłem remont silnika 10 lat temu ale z tulejowaniem,po 300 kkm bierze mi litr oleju na 15 kkm,jeśli da ci się zrobić tulejowanie to to uczyń!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Mar 2009, 22:17

    zbyh napisał(a):Jesli chodzi o to dymienie to sprawdze jutro rozumie ze na wlaczonym silniku mam to robic ?


    Możesz to spradzic zarówno na włączonym silniku jak i na wyłączonym byle by był dobrze zagrzany.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    18 Maj 2009, 17:46

    A może "palenie" oleju jest spowodowane wyciekiem?

    Dokładne obejrzenie silnika i może znajdzie się jakaś uszczelka, która przepuszcza ?


    pozdrawiam
    Pycio
    Ostatnio edytowany przez pycio13, 19 Maj 2009, 00:47, edytowano w sumie 1 raz
    pycio13
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Warszawa