Honda civic - rosnąca temp., szybkie zużycie płynu chłod.

18 Cze 2013, 16:27

Witam,
mam następujący problem:
Zacznę od tego, że bardzo szybko zużywa się płyn chłodniczy i co jakiś czas muszę znowu go uzupełniać do maksiumum. I następnym problemem jest rosnąca temperatura (wcześniej tego nie było, pojawiło się to od 2-3 dni), temperatura rośnie do maksa nawet gdy w zbiorniku płynu chłodnicznego znajduje się duża ilość płynu. Czym to jest spowodowane ? Co może być przyczyną ?
Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam
michalpos
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: nie mam

18 Cze 2013, 20:55

Najczęściej padają termostaty lub włączniki wentylatora lub też sam wentylator. Jak to wszystko posprawdzać: Najpierw zlokalizuj włącznik wentylatora, który będzie miał 2 przewody poprowadzone. Po ich złączeniu wiatrak powinien się kręcić (uwaga na palce/ sznurki od bluzy itd), czasami wiatrak chodzi tylko z włączonym zapłonem, nie wiem jak to jest w civicach. Jak się nie kręci to można jeszcze dla pewności sprawdzić wiatrak "na krótko", jeśli i tak się nie uruchomi to wiatrak do wymiany. Jeśli jednak wiatrak jest dobry to może być albo włącznik wentylatora albo termostat. Czy termostat jest sprawny to sprawdzisz grzejąc silnik do temperatury jego otwarcia. Po otwarciu przewody (wszystkie gumowe) idące od i do chłodnicy powinny być gorące. Jeśli nie są to termostat nie puszcza płynu na chłodnicę. Jeśli są to wentylator nie chłodzi płynu przez uszkodzony włącznik.

Ubywanie płynu chłodniczego może być spowodowane uszkodzoną uszczelką pod głowicą. Sprawdź czy ubywającego płynu chłodniczego nie ma w oleju. Kolor płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym nie może być o barwie kawy z mlekiem. Ubytki płynu mogą być przez jakąś nieszczelność.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

19 Cze 2013, 13:24

Sprawdziłem i wiatraczek nie uruchamia się, po sprawdzeniu go kabelkiem ręcznie działa, ale sam sie nie uruchomi, oraz z tego co jeszcze sprawdzałem to termostat chyba coś nie działa bo po rozgrzaniu samochodu jest zimny a ten drugi przewód jest gorący. Więc co to może być?
michalpos
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: nie mam

19 Cze 2013, 13:36

Dzisiaj będę robił przy civicu V (nie wiem jaki ty masz) z silnikiem 1.3, zobaczę jak to tam wygląda dokładnie.
Jeśli wentylator nie włącza się a włącza się "na krótko" to jest to albo termostat, który nie puszcza rozgrzanego płynu na chłodnicę, dzięki czemu czujnik widzi chłodny płyn więc wiatraka nie włącza. Albo termostat płyn puszcza, ale uszkodzony czujnik nie włącza wentylatora bo jest uszkodzony :D. Możesz dla pewności wymienić oba te elementy (są tanie). Ewentualnie wymienić tylko to co trzeba. Wąż idący od termostatu do chłodnicy musi być gorący po przekroczeniu wskazówki za 90 stopni.

Napisz dokładnie która to generacja civica, jaki silnik itd.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

19 Cze 2013, 14:40

HONDA CIVIC VI 1998 silnik 1.4
michalpos
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: nie mam

19 Cze 2013, 15:24

I jeszcze mam pytanie jakie mogą być skutki jak wysoką temperaturę zobaczyłem zbyt późno, tzn. nie jestem pewien czy od razu to zobaczyłem czy jakiś czas tak jeździłem.
michalpos
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na zderzaku - przejaw agresji i braku wyobraźni
    W projekcie nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym znalazł się zakaz "jazdy na zderzaku" na autostradach i drogach ekspresowych. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault tłumaczą, jakie niebezpieczeństwa wiążą się z agresywnymi ...
    Bezpłatny raport z CEPiK - historia pojazdu
    Co to jest usługa "Historia Pojazdu" i kto może z niej skorzystać? "Historia Pojazdu" to usługa realizowana przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych dla wszystkich, którzy planują zakup używanego samochodu, motocyklu ...

19 Cze 2013, 23:06

Mogło wydmuchać uszczelkę pod głowicą, mogły pojawić się pęknięcia w bloku silnika. Ewentualnie mogła pęknąć ci chłodnica (osobiście przeżyłem w astrze I taki przypadek :) ). Usterek może być dużo i nie tylko 1 lecz kilka naraz. Ale jeśli nic się nie działo to raczej nic się nie uszkodziło (zareagowałeś w porę). Który wąż jest zimny? Termostat możesz sprawdzić wrzucając go do gorącej wody (~90 stopni), wtedy powinien się otworzyć. Po wyjęciu powinien się zamknąć.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

20 Cze 2013, 13:13

termostat wymieniony ale zauważyłem wyciek niestety chłodnica do wymiany czyli możliwe, że nie zauważyłem to odpowiednio szybko. ile może mnie kosztować nowa chłodnica?
michalpos
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: nie mam

20 Cze 2013, 13:41

Ja wtedy do astry kupiłem najtańszą jaką znalazłem za ~90 zł i chodziła elegancko. 2 lata gwarancji w końcu dostajesz.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Do twojego civica są trochę droższe.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999