Skoda Felicia długie rozgrzewanie silnika do 90 stopni C

24 Maj 2013, 23:51

Witam.
Mam problem. Jeżdżę codziennie Skodą Felicią z punktu A do punktu B (max 7 km) i nigdy nie rozgrzewa mi się do 90 stopni C (max 70-80). Jest to jazda w mieście z korkami. Ok. 30 minut jazdy. Czy może to być spowodowane zablokowanym termostatem na cały czas duży obieg (jakby w ogóle go nie było)? Jeśli dłużej samochodem się jeździ to prawidłowo lekko ponad 90 stopni włącza się wiatrak. Czujnik temperatury jest sprawny, wskazywanie sprawne.
Skoda Felicia I 1997 rok 1.3 MPI 68 KM.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2013, 23:58

najczęstsza awaria termostatu
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Maj 2013, 01:17

kamil638 napisał(a):Czy może to być spowodowane zablokowanym termostatem na cały czas duży obieg (jakby w ogóle go nie było)?


Jak najbardziej może ;). I w sumie chyba tylko tym :)...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

25 Maj 2013, 15:52

A może to być przyczyną nie włączania się wentylatora? Dzisiaj temperatura doszła do 110 stopni (po ponad godzinie jazdy) i wentylator się nie załączył. Na krótko uruchamia się. Włącznik wentylatora wymieniany 3 dni temu. Po tej wymianie wentylator włączył się dopiero jak poruszyłem kostką na włączniku. Teraz jednak ruszanie nie włączyło wentylatora. Włącznik oryginalny za 36 zł. Węże od i do chłodnicy gorące. Termostatu jeszcze nie wymieniłem, ale kupiłem już nowy.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

25 Maj 2013, 18:03

kamil638 napisał(a):A może to być przyczyną nie włączania się wentylatora? Dzisiaj temperatura doszła do 110 stopni (po ponad godzinie jazdy) i wentylator się nie załączył. Na krótko uruchamia się. Włącznik wentylatora wymieniany 3 dni temu. Po tej wymianie wentylator włączył się dopiero jak poruszyłem kostką na włączniku. Teraz jednak ruszanie nie włączyło wentylatora. Włącznik oryginalny za 36 zł. Węże od i do chłodnicy gorące. Termostatu jeszcze nie wymieniłem, ale kupiłem już nowy.


Jak masz wiecznie otwarty termostat to wentylator powinien się uruchomić tak jak zawsze. Nie ma to znaczenia. Czujnik może kupiłeś wadliwy? Wszystko przy montażu pięknie przeczyściłeś? Albo kable czujnika są do wymiany...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

25 Maj 2013, 19:42

Przewody niestety naprawiałem, więc wiem na 100% że są sprawne. Musiałem wymienić kostkę, ponieważ była inna jak potrzebuję (jakaś samoróbka). Przy montażu starałem się jak najszybciej wkręcić czujnik, aby stracić jak najmniej płynu. Stary czujnik był cały pordzewiały i miał małe dziurki. Raczej mało prawdopodobne jest, aby nowy czujnik był uszkodzony.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

25 Maj 2013, 23:51

kamil638 napisał(a):Przewody niestety naprawiałem, więc wiem na 100% że są sprawne. Musiałem wymienić kostkę, ponieważ była inna jak potrzebuję (jakaś samoróbka). Przy montażu starałem się jak najszybciej wkręcić czujnik, aby stracić jak najmniej płynu. Stary czujnik był cały pordzewiały i miał małe dziurki. Raczej mało prawdopodobne jest, aby nowy czujnik był uszkodzony.


Jeżeli jest płyn -> układ odpowietrzony -> termostat otwiera się/jest non - stop otwarty -> kable czujnika są ok. -> czujnik jest ok. -> wiatraki na krótko chodzą...

To nie ma cudów...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Maj 2013, 08:37

Więc o to chodzi, że cuda się zdarzają :lol: .
Wymienię termostat i płyn bo ten jest stary i napiszę.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

26 Maj 2013, 14:06

7km to zazwyczaj za mało, żeby silnik nagrzał się do 90 stopni. Zależy oczywiście od temp. na zewnątrz oraz od czasu jazdy - czasem 7 km można jechac 5 minut, a czasem pół godziny.
Jednakże wymiana termostatu nie zaszkodzi, ale jak nic się nie zmieni, to nie masz się czym przejmować.
Co do wentylatora - zacznij od spięcia na którko jak poprzednio - jak się włączy, to czujnik świruje ( mimo, że nowy ), albo jest problem z tą wtyczką przy czujniku. Jak się nie włączy, to sprawdz bezpiecznik i przekaźnik.
Jest też oczywiście możłiwość, że sam silnik wentylatora świruje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Maj 2013, 00:16

MotoAlbercik napisał(a):Jak się nie włączy, to sprawdz bezpiecznik i przekaźnik.


Kurcze wypadło mi to z głowy :D.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Cze 2013, 14:26

Po dłuższej chwili przypomniało mi się, że nie napisałem co było przyczyną. Termostat oczywiście był rozsypany (plastikowa obudowa). Po wymianie 2 minuty (czasami nawet mniej) i silnik ma 90 stopni. Wentylator włączał się, ale lekko pod 110 stopniami. Spalanie zmalało dwukrotnie. Okazało się, że wskaźnik temperatury lekko przekłamywał. Tam gdzie 110 było ~100 stopni, ale tam gdzie 90 to było 90. :o
Dziękuję wszystkim za pomoc :)
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999