VW Polo - gotowanie się płynu chłodniczego w zbiorniczku

18 Cze 2013, 22:33

Podczas jazdy zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego. Po otworzeniu maski samochodu spod korka przy zbiorniczku wylatywał płyn, a w zbiorniku wszystko wrzało.
Wentylator przy chłodnicy nie chodził. Po podłączeniu go dodatkowym kablem uruchomił się, ale woda w zbiorniku nadal kipiała po przejechaniu około 2 km.

Przy pracującym wentylatorze po podłączeniu go dodatkowym przewodem bezpośrednio do akumulatora i wrzącym płynie w zbiorniczku i przy włączonym ogrzewaniu na max. leciało zimne powietrze do wnętrza samochodu zamiast ciepłego.
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Kraniec Świata
25

18 Cze 2013, 22:52

Sprawdż termostat. Na przyszłość podawaj więcej danych o swoim bolidzie . Mile widziany choćby rocznik , rodzaj paliwa , pojemność silnika. O tym chyba mówi regulamin tego forum. Napisałeś 4-ry posty a zachowujesz się jak nowicjusz.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
2

18 Cze 2013, 22:56

VW Polo Classic 60; rok prod. 1997; poj. 1,4; benzyna.

Zmieni to coś?
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Kraniec Świata
1

18 Cze 2013, 23:04

Do wymiany może być termostat, pompa wody lub włącznik wentylatora. Przewody idące od i do chłodnicy wszystkie są gorące? W zbiorniczku jest woda z kranu czy płyn chłodniczy? I czy nie ma czasem nad maksimum nalane?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
2

18 Cze 2013, 23:17

Nie sprawdziłem, czy przewody były gorące.
W zbiorniczku był płyn chłodniczy.
Nie było nad maximum nalane.
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Kraniec Świata
1

19 Cze 2013, 09:11

lang napisał(a):VW Polo Classic 60; rok prod. 1997; poj. 1,4; benzyna.

Zmieni to coś?


Rozjaśnia temat. Tutaj znane są przypadki samoistnego uszkodzenia nie tak samego termostatu jak jego obudowy. Obudowa jest plastikowa. Jej wytrzymałość jest ograniczona.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Wakacyjne rabaty na paliwo 2023
    W tym roku rabatów na paliwo w okresie wakacyjnym możemy się spodziewać w takich koncernach jak Orlen, BP, Amic, Cirlce K i Shell które już ogłosiły swoje promocje. W przypadku Orlenu informacja o rabatach została ...

19 Cze 2013, 22:33

Sprawdziłem przed chwilą przewody. Po przejechaniu, może 1 km, przewody bardzo gorące (dwa, które odchodzą od zbiorniczka i jeden, który dochodzi do chłodnicy... wszystkie bardzo gorące).
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Kraniec Świata
0

19 Cze 2013, 22:49

Pomacaj jeszcze chłodnicę i drugi przewód od niej. Zanim zarżniesz silnik zajrzyj do termostatu.Ale co ja tam będę się wymądrzał.......mogę się mylić.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
0

19 Cze 2013, 23:58

Jaką miałeś temperaturę jak pojawiły się gorące przewody? Było 90 czy jeszcze nie?
bonifacy napisał(a):Pomacaj jeszcze chłodnicę i drugi przewód od niej. Zanim zarżniesz silnik zajrzyj do termostatu.Ale co ja tam będę się wymądrzał.......mogę się mylić.

Czym niby miałby zarzynać silnik?
Dopóki wskazówka nie wkroczy na czerwone pole nic nie może się stać przez ingerencję temperatury silnika.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
0

20 Cze 2013, 06:09

Jak były gorące przewody to wskazówka była na samym środku wskaźnika, jeszcze nie weszła na czerwone pole.
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Kraniec Świata
0

20 Cze 2013, 09:00

kamil638 napisał(a):Jaką miałeś temperaturę jak pojawiły się gorące przewody? Było 90 czy jeszcze nie?

Dotykając przewodów już przy np. 70 będziesz miał wrażenie że są gorące
kamil638 napisał(a):Dopóki wskazówka nie wkroczy na czerwone pole nic nie może się stać przez ingerencję temperatury silnika.
Oczywiście , racja . Jednak autor na wstępie napisał :
lang napisał(a):Po otworzeniu maski samochodu spod korka przy zbiorniczku wylatywał płyn, a w zbiorniku wszystko wrzało.
Wentylator przy chłodnicy nie chodził

To chyba nie jest normalne zjawisko . Jakieś uszkodzenie musiało spowodować że płyn gotował się w silniku. Jakie wtedy były wskazania temperatury ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
1

20 Cze 2013, 17:45

bonifacy, a jak myślisz jaka była temperatura skoro gotował się płyn w zbiorniczku? :D

Jeden przewód dochodzący do chłodnicy był gorący, a drugi zimny. Chłodnica zimna.
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Kraniec Świata
3

21 Cze 2013, 22:39

Jak płyn się gotował, a chłodnica była zimna, to do wymiany termostat - jest cały czas w pozycji zamknięty i płyn chłodzący krąży w tzw małym obiegu, czyli tylko w silniku z pominięciem chłodnicy.
Prawdopodobnie dlatego też nie włączył się wetylator - pod warunkiem, że czujnik włączający go jest zamontowany w chłodnicy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
1

22 Cze 2013, 07:16

Brawo MotoAlbercik :yes:
Uszkozony był termostat. Już zamówiłem w sklepie, a na razie jeżdżę bez i jest ok.
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Kraniec Świata
3

22 Cze 2013, 18:11

Bez termostatu silnik zagrzewa się bardzo wolno, przez co pali ~3 razy więcej paliwa (jeżdżąc na odcinkach ~7 km).
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
1