Honda civic vs mazda 323f

21 Lip 2010, 13:11

witam wszystkich

chcialbym poznac wasze zdanie na temat tego,ktore auto wybrac-honde civic VI rocznik od 96-99 czy mazde 323f rok 94-98.honda silnik 1,4 90 KM a mazda silnik 1,5 tam chyba jest 88KM

wiec ktore z tych aut uwazacie za lepsze?podkresle ze auto wolalbym kupic bez instalacji gazowej i samemu juz zalozyc.

a moze polecacie cos innego tak do okolo 8tys.zl?
pozdrawaim
archi4lo
Początkujący
 
Posty: 130
Miejscowość: PL
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Lip 2010, 16:30

Ja bym osobiście miał duży dylemat ale po małym zastanowieniu brałbym madzie,autko świetne dla kogoś młodego,z częściami nie będzie problemu bo troche tego jeżdzi po drogach,ogólnie autko cieszy sie dobrą opinią no i jest to jedno z niewielu aut sportowych 5drzwiowych.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Lip 2010, 16:41

Jeśli chodzi o Mazdę z silnikiem 1.5L, to tak jak pisałem w innym temacie, moim zdaniem najlepiej szukać wersji po faceliftingu (od 1997r.), ponieważ poprawili tam sprawiający czasami problemy silnik Z5 (1.5L). Poprawioną jednostkę można poznać po tym, że posiada pasek rozrządu, poprzednia miała łańcuch. Poza tym, poprawili w tym silniku jeszcze kilka innych rzeczy.

Honda podobnych - silnikowych - wad nie posiada.
Jak coś, to możesz rozszerzyć zakres poszukiwań i wypatrywać wersji 1.4L 75KM (oznaczenie silnika: D14A3), ona jest "zdławiona" fabrycznie (między przepustnica a kolektorem posiada zwężkę ograniczającą przepływ powietrza), ponieważ przeznaczona była na rynek niemiecki (gdzie wysokość ubezpieczenia zależy od mocy). Prawie każdy kto sprowadza sobie taką Hondę od Niemca, pierwsze co robi, to "odmula ją", czyli wywala zwężkę i zastępuje ją uszczelką z silnika D14A4 (1.4L 90KM) (uszczelka kosztuje kilkanaście złotych w ASO, równie dobrze można sobie samemu wyciąć heh, jeśli komuś się chce). Później reset ECU. Kilkadziesiąt minut roboty i z 75KM robi się ~90KM. Sprawdzone, działa. Najtańsze ~15KM na rynku.
Profilaktycznie - opis krok po kroku jak to zrobić:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=5622 (wymagana rejestracja)
Ewentualnie, każdy mechanik sobie z tym poradzi.


A wracając do tematu, spalanie w obu samochodach niemal identyczne, osiągi trochę na korzyść Hondy.

Które auto lepsze? Moim zdaniem oba są godne polecenia, jeśli zadbane. Ostateczny wybór zależy pewnie od konkretnych, osobistych preferencji.
Hardaway
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 21

21 Lip 2010, 16:55

Kup te które znajdziesz w lepszym stanie.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

21 Lip 2010, 17:50

Hardaway no wlasnie czytalem gdzies ze te mazdy czasami maja problemy z silnikami,podobno czasami lubia tez brac olej po pewnym czasie i to w bardzo duzych ilosciach.
a ogolnie musze ci podziekowac bo nie wiedzialem na czym polega konkretna roznica w hondzie pomiedzy wersja 90 a 75 KM oprocz wlasnie mocy.a to ogolnie silnik jest ten sam?jak wg was z ogolna awaryjnoscia w tych autach?
archi4lo
Początkujący
 
Posty: 130
Miejscowość: PL
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lip 2010, 23:01

archi4lo napisał(a):Hardaway no wlasnie czytalem gdzies ze te mazdy czasami maja problemy z silnikami,podobno czasami lubia tez brac olej po pewnym czasie i to w bardzo duzych ilosciach.

Ano chodzą opinie, że zapiekają się pierścienie tłokowe oraz zużywają uszczelniacze, no i spala sporo oleju. Ale to niby tylko w przedliftingowym 1.5L

archi4lo napisał(a):a ogolnie musze ci podziekowac bo nie wiedzialem na czym polega konkretna roznica w hondzie pomiedzy wersja 90 a 75 KM oprocz wlasnie mocy.a to ogolnie silnik jest ten sam?

Z tego co czytałem kiedyś na necie, w przypadku silnika 75 KM z oznaczeniem D14A3, różni się on od wersji 90 KM D14A4 tylko tą uszczelką. Albo może powiem inaczej - czytałem, że jedynie ta uszczelka ogranicza moc. Ale czy poza nią, są to w 100% te same silniki - pewności nie mam, ponieważ nigdy tych silników nie rozbierałem i nie porównywałem.

Trzeba wspomnieć, że w Civicu 6-gen. było kilka silników 1.4L z 75 KM (w zależności od nadwozia, roku produkcji itp.), oprócz D14A3 (który można odmulić z 75 na 90 KM wymieniając wspomnianą uszczelkę i resetując ECU), były jeszcze: D14A5, D14A5E, D14A6E, D14A7E, D14Z1 i D14Z3E. Niestety, nie wiem czym te pozostałe różnią się od tych z mocą 90 KM (bo ich też było kilka). Niektóre pewnie posiadają inny komputer, wtedy byłoby ciut więcej roboty.
Konkretne informacje to już raczej na forach klubowych, bo ja aż tak dokładnie nie ogarniam tematu.
Hardaway
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 21
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Supra - pięć generacji
    Toyota zaprosiła właścicieli oraz największych fanów klasycznych modeli Supry na zamkniętą imprezę z udziałem Tetsuyi Tady, twórcy Supry piątej generacji. Główny inżynier najnowszego sportowego coupe ...
    Opel Mokka crossover produkowany będzie w Europie
    W 2014 roku Opel rozpocznie produkcję crossovera Mokka w zakładzie w Saragossie (Hiszpania). Wysoki poziom globalnego popytu na kompaktowe SUV-y daje dodatkowe możliwości wykorzystania mocy zakładu. Opel Mokka będzie produkowany ...