Honda CRV III Kontrolki VSA TSA, błąd b1177

20 Cze 2022, 19:32

Honda CRV III 2.0 Po przejechaniu kilkuset metrów i przekroczeniu 60km/h wywala VSA, TSA i wykrzyknik. Po zgaszeniu wszystko się kasuje i nie ma żadnych komunikatów o błędach aż do przejechania kilkuset metrów i znowu błąd. Stop działa, czujnik stopu wyczyszczony. Resetowanie błędów zworką kończy się na trzykrotnym mrugnięciu ABS (zdaje się, że powinna mrugnąć dwa razy), kalibracja VSA nic nie daje, tylko pokazuje błąd b1177 50. Napięcie akumulatora bez uruchomionego silnika 12,3V. Samochód normalnie jedzie, nie ma spadków mocy itp. Klemy wyczyszczone, masa do budy przy akumulatorze również. Dodam tylko, że montowałem hak i demontowałem kierownicę w międzyczasie, bo wkładka stacyjki była do regeneracji. Jakieś sugestie co może powodować te błędy?
Triple
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Cze 2022, 08:52

Triple napisał(a):Dodam tylko, że montowałem hak
Sam zakładałeś? Na pewno wszystko jest odpowiednio podłączone?

Triple napisał(a):pokazuje błąd b1177 50
To błąd B1177 (PA50) - pojawia się on w momencie jak napięcie akumulatora spadnie poniżej 7,5V. Oczywiście nie musi to być długotrwałe wystarczy że przekroczy tą dolna granicę i błąd pojawia się. Kontrolki które opisałeś
Triple napisał(a):wywala VSA, TSA i wykrzyknik
mogą być następstwem tego problemu.

Musisz dokładnie przyjrzeć się instalacji zaczynając od punktów masowych, dalej trzeba wykluczyć akumulator bo tu może robić się zwarcie na celach, problemem może być również sam alternator, a może faktycznie coś z podłączeniem gniazda przy haku skoro problemy zaczęły się dopiero po założeniu haka.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

21 Cze 2022, 11:38

Rokiko napisał(a):
Triple napisał(a):Dodam tylko, że montowałem hak
Sam zakładałeś? Na pewno wszystko jest odpowiednio podłączone?

Triple napisał(a):pokazuje błąd b1177 50
To błąd B1177 (PA50) - pojawia się on w momencie jak napięcie akumulatora spadnie poniżej 7,5V. Oczywiście nie musi to być długotrwałe wystarczy że przekroczy tą dolna granicę i błąd pojawia się. Kontrolki które opisałeś
Triple napisał(a):wywala VSA, TSA i wykrzyknik
mogą być następstwem tego problemu.

Musisz dokładnie przyjrzeć się instalacji zaczynając od punktów masowych, dalej trzeba wykluczyć akumulator bo tu może robić się zwarcie na celach, problemem może być również sam alternator, a może faktycznie coś z podłączeniem gniazda przy haku skoro problemy zaczęły się dopiero po założeniu haka.


Hak raczej pomijam. Sprawdzone na stacji diagnostycznej i działa wszystko poprawnie. Poza tym tam raczej nie ma gdzie się pomylić, bo nie będzie poprawnie działało. Raczej myślałem, że może coś przy okazji urwałem jakiś kabel itp. No ale... dziś jechałem i błędy już się nie pojawiły. Wczoraj wyczyściłem tylko styk masy do budy w okolicach akumulatora. Potem była próba i błędy dalej były. Samochód postał przez noc i błędów nie ma? Hmmm. Dziś sprawdziłem po numerze akumulator i okazało się, że data produkcji to Luty 2016r, czyli już czas na wymianę. Na razie jeszcze pojeżdżę i może przy okazji sprawdzę jeszcze napięcie ładowania alternatora tak na wszelki wypadek. Stawiam jednak na akumulator. No nic, na razie dzięki za pomoc.
Triple
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brak białych linii na jezdni - jak reagują kierowcy?
    Bardzo wielu kierowców nie stosuje się do obowiązujących limitów prędkości. Jak skłonić ich do ostrożniejszej jazdy w mieście? Można… usunąć białe linie oddzielające od siebie pasy ruchu na jezdni albo ...