HOT HATCH Jaki wybrać

05 Wrz 2013, 20:41

Hej

Szukam jakiegoś sportowego miejskiego auta. Obecnie rodzinnie mamy Lagunę III i potrzebuję coś jako drugie auto głównie na złą pogodę i zimę (w lato jeżdżę motocyklem)

Kryteria
Cena - ok 30 tysięcy
Rok 2006 wzwyż (wiadomo im nowszy tym lepszy)
Przebieg ok 100 tysiecy (moze byc delikatna górka :) )
Wielkość autko miejskie typu hot hatch max kompakt
Silnik benzyna raczej - auto na krotsze dystanse do miasta raczej zimowe temp.
spalanie max 10 - 11
MOC ciężko stwierdzić - 150- 200 km


auto moze być mniejsze i lekkie wiec nie musi być to mega potwór (zreszta to wskazuje kryterium spalania) Ma poprostu dać frajdę z jazdy.

Typy
- Fiesta ST - w srodku taki sobie - 150 km fajnie bo pewnie nie pali duzo .
- Clio RS - piekny, tylko obawiam sie spalania i ze za 30 tys nie kupie nic
- Cooper 1.6 (120 badz 160 km) - tez kwestia z ceny no i martwią mnie koszty serwisowania bo to stajnia BMW
- Twingo rs - troszke male i osiagi nie nawyzsze :)
- Punto abarth - ciekawa oferta... ciekawe jak z awaryjnoscia... mit fiata
- Type R - legenda:) w tej cenie troche nizsze roczniki ale moze warto

Generalnie pracuje i zarabiam i calkiem nawet nie najgorzej, ale nie chce zeby to auto było mega skarbonką. Wiem, że na serwis i eksploatacje trzeba wydać i jestem w stanie przezaczać na to kasę, ale nie chcę czegoś co zje mój portfel.
Proszę nie pisać postów - "chcesz tanio, kup se matiza w gazie";)

Dzieki wielkie z góry - liczę na waszą pomoc :)
rychoolec
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Laguna III
Silnik: 2.0 dci 150 KM

05 Wrz 2013, 22:18

Ogólnie musisz sobie podzielic na N/A i turbo.
Wersje N/A dają całkowicie inne doznania ze wzgledu na charakterystykę silnika.
Przy nich jest bez porównania mniej frajdy z tytułu wciskania w fotel a wiecej z krecenia po obrotach oraz równomirnego rozłożenia przyśpieszenia. Do tego trzeba dodać że przy silnikach n/a typu wiertarka i tak nic nie pokona type-r (cena jest wysoka nie bez powodu). Reasumując jak masz wiertarke 200KMów i turbo 200Km to startem miażdzysz wiertarę a później jesteś doganiany wraz ze wzrostem obrotów n/a tylko w warunkach drogowych zazwyczaj kończy sie prosta :D

Druga grupa to silniki turbo przy których tak naprawdę powinieneś każdym z nich sie przejechać żeby zobaczyć co w trawie piszczy.
Silniki z turbo w łatwy sposób można uszlachetnić do tego dają o wiele więcej frajdy niż n/a. Oczywiście wiele osób powie że na torze to czy tamto albo możliwośc kręcenia (ep3) ale prawda jest tak że mało kto jeździ na ten tor a nawet jak pojedzie to i tak ściga się o złote kalesony.
Do swoich typów powinieneś jeszcze dodać colta czt 3d fajna agresywna sylwetka masa 1030kg! no i silnik naprawdę zacny czyli mniejszy brat Miveca z EVO9. Mistrzowskie połączenie zmiennych faz rozrządu z turbo. Przy spokojnej jeździe w mieście nie spali więcej niż 8,5l a przy zapitalaniu 10l no i przy upalaniu dojdzie do 12l (ale tak ostro).
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Wrz 2013, 22:43

Przede wszystkim dzieki za odp. No wlasnie tak jak mowisz ciekawsze odczucia daje turbo... niestety to też dodatkowa rzecz do zepsucia sie:) mimo wszystko jednak Turbinka mnie kusi i pewnie na niej sie skonczy

COlt to ciekawa propozycja - nie myslalem o niej. Faktycznie spalanie przemawia. Ciekawe autko z malym spalaniem i mocarny silniczek :) Niestety na allegro znalazlem tylko 4 :(... tak na szybko.

Zastanawiam sie coraz mocniej nad grande punto abarth. spalanie da rade i calkiem ciekawe auto ... nawet praktyczne choc ponoc twarde. No i czy ten silnik 1,4 t-jet jest godny polecenia :)

Dzieki jescze raz
rychoolec
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Laguna III
Silnik: 2.0 dci 150 KM

05 Wrz 2013, 23:03

Kiepsko szukałeś tego colta no ale może będzie lepiej :D

Co do Punto to tak jak wspominałem wcześniej trzeba by sie przejechac żeby zobaczyć jak jest w realu. Nie używałem punto t jet-a więc dokładnie Ci nie powiem. Ogólnie bałbym sie w takich konstrukcji fiata ponieważ jeżeli w zwykłej wersji jakaś głupota poleci to nie ma wielkiego bólu a tutaj już moze być kiepsko dla kieszeni. Dla mnie punto traci mocno masą 1250kg. czyli więcej od colta o 200kg!!! Reszta to fora dedykowane i testowanie.

Lubię colta :D ponieważ mało pali, jest lekki, odporny na upalanie i ma super charakterystyke właściwą dla miveców czyli walnięcie z niutka :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Wrz 2013, 08:13

Nom być może niezbyt dobrze - looknalem tak na szybko po Twoim poście. Faktycznie to co mówisz wydaje się mega kuszące. Wyglądem moze nie trafia w 100% w moje gusta jak clio czy mini, czy wlasnie punto, ale jest calkiem przyjemne. Poza tym nie jest tak krzykliwe a to wcale nie jest źle :)

Istnieje bardzo duża szansa, że właśnie COLT bedzie tym wyborem.

Teraz poszukałem na szybko i dalej 4 sztuki :) chyba nie jestem obcykany w allegro.

PS. Gdyby ktoś jeszxcze coś o abarthcie powiedział, to byłoby super. Też jest chyba troche bardziej praktyczniejszy ze względu na wielkość.
rychoolec
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Laguna III
Silnik: 2.0 dci 150 KM

06 Wrz 2013, 09:32

rychoolec napisał(a):PS. Gdyby ktoś jeszxcze coś o abarthcie powiedział, to byłoby super. Też jest chyba troche bardziej praktyczniejszy ze względu na wielkość.


Żeby cos więcej powiedzieć musielibyśmy pojeździć.
Mogę Cię nakierować o co masz pytać i na co patrzeć
-zwróć uwagę na Nm i Moc tylko nie na max wartości tylko na to kiedy są dostepne i jak sie zachowują podczas rozpędzania. Moc jest sprawą wtórną. Jeżeli np: jedno auto ma max Nm przy 3000obr. a drugie przy 5000obr to znaczy że banan na Twojej twarzy pojawi się w pierwszej opcji.
-dowiedz się o reakcję na wciśniećie gazu czy jest natychmiastowa przy autach turbo jest to bardzo ważne
-musisz sprawdzić precyzje prowadzenia a do tego jak działa skrzynia biegów bo to spowalania do tego stopnia że nawet najfajniejsza tabelka z mocą nie pomoże.
-zobacz jakie użyte są komponęty czyli blok silnika żeliwo/aluminium, jaka skrzynka bo jak ze zwykłego fiata to porażka.
-przejedż się ostrzej przed zakupem i patrz na temperature silnika czy szybko wzrasta (ten parametr jest potzrebny gdy chcesz popuścić wodzę fantazji)
-masa już wiadomo 1260kg czyli baardzo jak na taka bździnkę. Masa potrafi zabić nawet fajne parametry.
-dowiedz się o możliwość programu na 100% zaraz będziesz o tym mysleć
-dowiedz się co daje usunięcie takich restryktorów jak mały ICek, dolot, wydech czy może same katy albo down pipe...jest to ważne bo można naprawdę ładnie poszaleć.
-dowiedz się o rodzaj zawias belka/wielowachacz/zwykły zawias ma to związek z kosztami.
-dużo do myślenia powinno Ci dać znaleźienie wyników na ćwiartkę

Nie staraj sie ze wszystkim zapoznać na sucho ponieważ na wielu portalach zresztą które tu sie przewijaja opisywane są głupoty takie jak np: colt żle się wkręca gdzie mivec jest zanany dokładnie z odwrotnej reakcji na gaz.

Jak będziesz wertować fora dedykowane uważaj na konibijców bo dla nich zawsze jest tylko jedna strona medalu, na dziwne wykresy po programie bo tutaj zazwyczaj występuje mega optymizm, teoretyzowanie czyli raz w życiu jechałem i myśle że...

Na pociechę dodam że jeżeli dopracujesz taką lekką pstynkę pod względem charakterystyki silnika, zawiasu, hebla to możesz być szybszy od o wiele mocniejszych aut.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe