Hothatch - używany i30N czy nowy Focus ST?

24 Lip 2024, 22:59

Cześć, mam dylemat z wyborem nowego auta. Chciałbym pójść w kierunku hothatcha, coś innego niż kolejny VAG z rzędu. Póki co zastanawiam się między tymi dwoma autami. I teraz tak:

- Hyundai i30N Performance - używany, raczej manual (nie znalazłem niczego ciekawego w DCT - może to jest znak, żeby się wstrzymać z kupnem i poczekać na dobrą ofertę?). Jeżeli manual, to koszt około 125-130k za wersję poliftową z polskiego salonu. Przebieg około 30-60 tysięcy, gwarancja zazwyczaj do połowy 2026 roku. Za automat, o ile coś fajnego by się znalazło (koniecznie uparłem się na ten niebieski kolor), to pewnie trzeba liczyć koło 150k.

- Ford Focus ST - dostałem fajną ofertę od Pani z firmy leasingowej, nowy Focus ST X 2024 za 150k brutto. Dodając wszystkie koszta leasingu wychodzi więcej o jakieś 30 tysięcy brutto względem używanego i30n w manualu. Z początku chcieli mi wcisnąć automat, ale niestety naczytałem się, że automat w Focusie jest tragiczny - coś w tym jest, bo z tego co widzę, to w recenzjach automat robi 0-100 w ledwo 6.4/6.5, i30n performance dct średnio o sekundę krócej. To samo ze sprintem 100-200 - tutaj już biorąc pod uwagę tylko różnice między manualem a automatem w Fordzie, manual jest szybszy o jakieś 3 sekundy.

I żeby była jasność - nie kupuje tego auta po to, żeby mierzyć czasy 0-100 i 100-200 od rana do wieczora, ale po prostu chciałbym mieć świadomość, że biorąc trochę droższe auto dostaje produkt, który faktycznie daje mi satysfakcje z jego posiadania.

Z czego wynika mój dylemat? A no z tego, że i30n mi się trochę bardziej podoba, wydaje się być "lżejszy" w prowadzeniu i nie ma aż tak bardzo wykastrowanego wydechu. Z drugiej strony - za niewiele większą cene niż używany i30n performance, mam nowego Focusa ST X w manualu. Ale.. dochodząc do ceny Focusa ST X, w tym samym budżecie mogę szukać i30n Performance DCT - jednakże dalej to będzie auto dwuletnie.

Auto biorę maksymalnie na rok, potem będzie zmiana na coś innego. 70% użytku to będzie miasto, 20% to trasy, 10% tor. Z jednej strony, mógłbym wziąć Focusa i za pół roku wyjechać nowym autem z salonu. Z drugiej.. mógłbym zaoszczędzić te 30k (chociaż nie wiem czy zaoszczędzić w tym przypadku to dobre określenie - wpłata własna podobna, jedynie różnica w racie, o jakieś 600 zł brutto na korzyść Hyundaia) i cieszyć się autem z dotartym już silnikiem i praktycznie gotowym do jazdy. Teoretycznie, nawet jak coś by się stało za miesiąc, pół roku - mam gwarancje, więc nie powinno mnie to zbytnio interesować. Ogromnym minusem Forda jest jeszcze to, że nie mogę się nim przejechać - praktycznie nigdzie w okolicy nie ma tego samochodu jako demo. Jedynie jak chce, to mogę przyjechać i sobie go pomacać w środku, ale nic więcej.

Reasumując:

i30n performance 2021 manual:

- tańszy o 30k brutto, miesięcznie o jakieś 600 zł
- wg. mnie ładniejszy, nie wiem jak z prowadzeniem względem Focusa
- nie ma wykastrowanego wydechu
- mniej-więcej wiem czego się spodziewać od prowadzenia, w razie czego mogę się nim przejechać

focus st x 2024 manual:

- droższy
- lepiej wyposażony (wirtualne zegary, b&o w przeciwieństwie do kiepskiego audio w i30n, jakieś radary i światła matrycowe)
- dochodzi loteria w postaci mocy - czytałem o historiach, gdzie focus st potrafił wypluć na hamowni 230km, gdzieś nawet planowany był pozew zbiorowy
- brak możliwości jazdy próbnej także nie wiem, czego się spodziewać

Co myślicie? Dopłacać do nowszego, czy zaoszczędzić kilka stówek i wziąć starszego i30n?
uskke
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Nie mam

25 Lip 2024, 06:10

uskke napisał(a):Co myślicie?

Na rok nie wziął bym ani jednego ani drugiego. Szkoda kasy. Napęd fwd to i tak jest kibel z przyczepnością.
Może jak byłaby jakaś okazja to tak.
Jak miałbym wybierać to tylko manuał w obu przypadkach a technicznie i30n.

A z luźnych rozważań to na rok wolałbym Megane3 Rs zrobić program na 330/420nm i tyle. Super auto, wyraźna oszczędność a przez rok minimalna strata.


P.s.

Co do napędu fwd to miałem okazję ustawiać i30n z typer ep3 po strojeniu i jakiś modach na 240km i colta czt 220km i ze startu i30n niczym się nie wyróżniał raczej z tyłu dopiero potem zyskiwał minimalná przewagę.
I nie to że 30n jest zły tylko fwd to fwd.

I żeby nie było czt mój a pisałem o Megane rs3 bo miałem gt190 zrobione na 280km i 400nm. (Jest tu opisany) Ułamek ceny tego co Ty chcesz wydać a podobne efekty a jazda hmmm fwd :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Lip 2024, 08:22

szybki napisał(a):
uskke napisał(a):Co myślicie?

Na rok nie wziął bym ani jednego ani drugiego. Szkoda kasy. Napęd fwd to i tak jest kibel z przyczepnością.
Może jak byłaby jakaś okazja to tak.
Jak miałbym wybierać to tylko manuał w obu przypadkach a technicznie i30n.

A z luźnych rozważań to na rok wolałbym Megane3 Rs zrobić program na 330/420nm i tyle. Super auto, wyraźna oszczędność a przez rok minimalna strata.


P.s.

Co do napędu fwd to miałem okazję ustawiać i30n z typer ep3 po strojeniu i jakiś modach na 240km i colta czt 220km i ze startu i30n niczym się nie wyróżniał raczej z tyłu dopiero potem zyskiwał minimalná przewagę.
I nie to że 30n jest zły tylko fwd to fwd.

I żeby nie było czt mój a pisałem o Megane rs3 bo miałem gt190 zrobione na 280km i 400nm. (Jest tu opisany) Ułamek ceny tego co Ty chcesz wydać a podobne efekty a jazda hmmm fwd :ok:


Myślałem kiedyś nad megane 3rs, ale odpada - potrzebuje auta 5d (duży pies, składanie fotela i pakowanie go na tył to będzie katorga. Wiem co pisze, bo mam starą a3 8l jako auto zapasowe i jest ciężko). Quattro i automatem się już najeździłem (mam obecnie a3 8v). Myślałem, żeby kupić coś z quattro, ale nie ma nic fajnego w tym budżecie.


Kwestia jest taka, że wybór jest albo do 40-60 tysięcy za gotówkę, albo około 130 w leasing. Nie chce po prostu mrozić w aucie więcej niż 60 tysięcy. A jak mam wziąć auto za 130k, to chciałbym, żeby była chociaż jakaś gwarancja producenta.
uskke
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Nie mam

26 Lip 2024, 07:48

Dobra.. olałem jednak te gwarancje na cześć auta, które mi się mega spodobało - Alfa Romeo Giulia Veloce, 2.0 280 Q4. 120 tysięcy za model z 2018 roku, najechane ma lekko ponad 100 tysięcy. Z drugiej strony - auto wyjechało z salonu z konfiguracją za 270 tysięcy, więc z tego co widziałem, to w aucie jest praktycznie wszystko. Wydaje mi się, że jest to złoty środek, bo auto praktyczne, bardzo ładne, względnie szybkie i z tego co mi wiadomo, to całkiem bezawaryjne.
uskke
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Nie mam

26 Lip 2024, 08:06

uskke napisał(a): i z tego co mi wiadomo, to całkiem bezawaryjne

W przypadku Alfy to taki oksymoron :mrgreen:
Ale trzeba być dobrej myśli :piwo:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Lip 2024, 08:07

Z tego co wiem, to ta legendarna awaryjność Alfy już nie dotyczy tych nowszych modeli, czyli Stelvio i Giulia. I jak czytam fora to faktycznie, nie ma jakichś dziwnych sytuacji, typu zatarty silnik jak w jakimś TFSI.
uskke
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa do Moab
    Po raz kolejny mialem zaszczyt organizowac wyprawe do Moab z firma Autotraper z Lodzi . Tym razem byl to memorial Macka Majchrzaka. Na imprezie stawily sie 32 osoby...miedzy innymi kilka "grubych" nazwisk ze swiata polskiego ...
    Limitowana wersja Mazdy3 MPS
    Mazda Motor Poland wprowadza specjalną wersję modelu Mazda3 MPS, która jest już w ofercie salonów sprzedaży w całej Polsce. Oferta obejmuje 10 egzemplarzy Mazdy3 MPS. Mazda3 MPS została wzbogacona o nowe elementy ...

26 Lip 2024, 08:19

Ja podchodzę na spokojnie. Zwykłe auto nawet jak zacznie się psuć to coś się poradzi.
uskke napisał(a):typu zatarty silnik jak w jakimś TFSI.

Ja wiem ale i tak są tacy co twierdzą że wszystko jest ok.

uskke napisał(a): tego co wiem, to ta legendarna awaryjność Alfy już nie dotyczy tych nowszych modeli, czyli Stelvio i Giulia

Możliwe ale podchodzę do tych opowieści sceptyczne bo przy 159 była taka sama gadka a co jest ?

Ogólnie fajne auto i pewnie gdybym miał okazję kupić tą opcję najmocniejszą to bym kupił na zasadzie zwykłego chciejstwa/sprawdzenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe