Hybryda czy benzyna

01 Sty 2025, 20:56

Trochę mało czasu na jakieś opinie o tym rozwiązaniu w "Renault - E-Tech full hybrid 145". Ja miałem okazję jechać ale jakoś mnie to nie porwało od strony technicznej. Poza tym jakoś nie mam przekonania do elektroniki w tych samochodach.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

01 Sty 2025, 21:00

Pytałem o napęd, a w jego skład wchodzi również skrzynia + dwa silniki elektryczne.

Masa modułów i multimedia - wybierając dzisiaj nowy samochód niestety musimy się z tym godzić. W ostatnim tygodniu byłem chyba w salonach większości marek - wszystkie nowe modele niestety mają już masę modułów, filtrów i multimediów. To wymuszają niestety przepisy, i na dzień dzisiejszy większość oferowanych samochodów to już przynajmniej miękkie hybrydy.
dominiss1990
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 02 12 2008
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Sty 2025, 21:11

dominiss1990 napisał(a):na dzień dzisiejszy większość oferowanych samochodów to już przynajmniej miękkie hybrydy
To jedno z najgorszych rozwiązań jakie można wybrać moim zdaniem taka miękka hybryda. Jak już ktoś się decyduje to pełna hybryda lub plugin. Tylko trzeba wziąć pod uwagę też to że jedni producenci są bardziej zaawansowani w tych rozwiązaniach od innych. Kupując nowe auto i to jakie ono by nie było, zawsze masz gwarancję i tu jakoś jesteś chroniony w przypadku ewentualnych problemów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

03 Sty 2025, 14:43

A co myślicie o Kia Optima 2.0 hybrid? Na trasę chyba lepsza jest Corolla, a jak z trwałością?
unguided1989
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Chodecz

05 Sty 2025, 21:48

Rokiko napisał(a):
dominiss1990 napisał(a):na dzień dzisiejszy większość oferowanych samochodów to już przynajmniej miękkie hybrydy
To jedno z najgorszych rozwiązań jakie można wybrać moim zdaniem taka miękka hybryda. Jak już ktoś się decyduje to pełna hybryda lub plugin. Tylko trzeba wziąć pod uwagę też to że jedni producenci są bardziej zaawansowani w tych rozwiązaniach od innych. Kupując nowe auto i to jakie ono by nie było, zawsze masz gwarancję i tu jakoś jesteś chroniony w przypadku ewentualnych problemów.


Dlaczego miękka hybryda to zływ wybór? Ja znam tylko jedną-od Suzuki i jest to bardzo fajne rozwiązanie. o działaniu start/stop nie będę pisał, że to dzięki mild hybrid tak dobrze działa w Suzuki, bo żona ma Scrossa 1.4 jeszcze bez 'hybrydy' i S/S działa niezauważalnie. Z tego, co czytam to chyba grupa VAG spowodowała, że ludzie tak nie lubią tego S/S.
Wracając do miękkiej hybrydy, w Suzuki dostajesz przy ruszaniu i przyspieszaniu moment obrotowy dodatkowy i to się sprawdza i pozwala trochę paliwa zaoszczędzić.
poziom
Początkujący
 
Posty: 51
Miejscowość: Łódź
Auto: Subaru Forester SG, Suzuki SX4

06 Sty 2025, 10:17

poziom napisał(a):ludzie tak nie lubią tego S/S.


Ludzie nie lubią s/s bo ciągle odpalanie i gaszenie silnika jest wkurviające i dla niego niezdrowe.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2753
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe
    Moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – nowe Audi S3 Sportback oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Charakteryzuje się też wzorcową efektywnością: silnik 2.0 TFSI ...

06 Sty 2025, 10:52

poziom napisał(a):Dlaczego miękka hybryda to zływ wybór?

Bo kompletnie nic nie daje oprócz realizacji Eco przepisów i efektu placebo.
Jak sobie to połączysz z kolejną mechaniką i elektroniką auta to robi się kiepsko.
I oczywiście jak auto jest całkowicie nowe to ok.ale po kilku latach trzeba zacząć to naprawiać. Wtedy wystarczy jedna wymiana Aku MH i cała oszczędność pójdzie w las bo Aku na 100% nie będzie kosztował normalną kwotę.
Ostatnio kolega w BMW diesel MH wymieniał Aku po 3latach i... 10k.pln.klema do Aku MH 1k.pln.!!!

To samo badziew SS niby bajer a np. peugeot partner SS bluehdi i alternator 3k.a ile kosztuje alternator do zwykłej wersji nie blu-sru-SS-gti-itd :mrgreen: ? Pewnie z 500zł.

Prawda jest taka że producenci aut muszą z jednej strony instalować te badziewia a z drugiej strony jest nabywca któremu trzeba zapodać jakąś ckliwą historyjkę jak to mu strasznie potrzebne i jak mu dużo daje oczywiście za co zapłaci.

Ktoś napisze "ale mu szybciej jadzie" i na to odczucie też mają producenci sposób dokładnie tak jak kiedyś w automacie guziczek pwr dawał powera :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2025, 10:48

Inaczej: używaliście jakiejś dłużej niż jazda próbna, czy to zwykłe uprzedzenie? Mnie się jednak wydaje, że sytuacja nie jest zero/jedynkowa. Tak samo jak z LPG. Mam Forestera w LPG i jest super, miałem Civica VI w LPG i byłem wściekły, że dałem się namówić na założenie gazu.
MHEV w Suzuki działa bardzo dobrze. System S/S w tej marce nawet nie w MHEV także. Wiem, bo mam. Od nowości 1.4 140 km. Odpukać od 2019 roku i ponad 100 000km nie dzieje się nic. Sam S/S działa niezauważalnie. MHEV mam w Swift-to samo. Rocznik 2021, 60 tys.
Nie lubię generalizowania po prostu. Ok, pewnie macie inne doświadczenia ale mówmy o konkretnej marce/modelu.
poziom
Początkujący
 
Posty: 51
Miejscowość: Łódź
Auto: Subaru Forester SG, Suzuki SX4