Hyundai i30 1.4 109KM 2009r Na wolnych obrotach dmucha zimnym powietrz

06 Mar 2023, 20:04

Witajcie
Proszę was o radę co może być przyczyną dmuchania zimnym powietrzem na wolnych obrotach w moim hyundai i30 byłem w aso i powiedzieli że tak jest ze one się wolno nagrzewaja rozgrzali go pozadnie i owszem przez jakiś czas tj.2dni leciało ciepłe ale potem znowu zimne wskazuwka nie dochodzi do 90 st rano jak zimny idzie powoli i nagle szybko ale tylko do jakieś 85st mimo że wentylator się załączy ona dalej nie pójdzie czy to tak ma być proszę pomóżcie mi to rozwiazac
Maniek64jacek
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 07 Mar 2023, 10:42

    Na jakim dystansie jeździsz samochodem?
    Czy jak jedziesz na trasie np. 6-7 km to wskazówka nie dochodzi to 90 stopni i nadal nie leci ciepłe powietrze?

    Maniek64jacek napisał(a):wskazuwka nie dochodzi do 90 st rano jak zimny idzie powoli i nagle szybko ale tylko do jakieś 85st mimo że wentylator się załączy ona dalej nie pójdzie czy to tak ma być proszę pomóżcie mi to rozwiazac
    Czyli z 90 spada do 85 stopni tak? Skąd wiesz że wentylator się załącza sprawdzałeś? To bardziej wygląda na chwilowy spadek temperatury po otwarciu termostatu ale zaraz temperatura powinna wrócić do stałego poziomu na wskaźniku 90 stopni.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10009
    Zdjęcia: 35

    07 Mar 2023, 16:27

    Hej mój dystans średni dzienny to jakieś 30 km ale odnośnie wskazówki to jak dojdzie do 85 to tak jest czy ja przejadę 50km czy będzie stał i pracował silnik ona pokazuje 85 i koniec a wentylator zakańcza się bo grzejąc go na postoju obserwowalem wskazówka 85 i wentylator a ja myślę że ma więcej stopni kiedy się zakańcza wentylator niewiem
    Maniek64jacek
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    07 Mar 2023, 23:15

    Maniek64jacek napisał(a):a ja myślę że ma więcej stopni kiedy się zakańcza wentylator
    Domyślnie , według katalogów , w Twoim motorze termostat otwiera się przy temperaturze 82 stopni . Jeśli są wątpliwości to podłączyć komputer i w parametrach rzeczywistych oczytać jaką temperaturę widzi sterownik silnika . Patrząc na katalogi to tutaj czujnik temperatury silnika ma trzy piny . Nie mam schematu ale można się domyślać że jest osobny układ dla odczyt dla ECU silnika , osobny dla wzkażnika w liczniku . Mogą być rozbieżności .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    08 Mar 2023, 00:11

    W aso podłączali i pokazywał 94st a wskazuwka na 85 itd. Ale mój problem to dmuchanie chłodnym powietrzem na wolnych obrotach na tym bardziej się skupiam co to może byc
    Maniek64jacek
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    08 Mar 2023, 11:13

    Jeżeli na wolnych obrotach wieje chłodnym, a jak obroty wzrozną to leci ciepłe ( tak to zrozumiałem ) to może być zapowietrzony układ chłodzenia albo np. niewydajna z jakiegoś powodu pompa płyny - jak dostaje większe obroty, zaczyna tłoczyć płyn do układu i wtedy przepycha przez nagrzewnicę. Bo jeżeli temp. wg kompa jest 94 to jest ok - silnik jest nagrzany tak jak powinien. A wskazania na wskaźniku temp. to juz co innego.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Sobota w terenie
      Jako ze ostatnio brak mi na wszystko czasu to gdy wczoraj zadzwonil kumpel spytac czy mam chwile zeby dzis rano wyskoczysc w teren nie zastanawialem sie ani chwili. Do tego jechalismy doslownie "za rog" zdjęcia w galerii ...