Hyundai i30 - Problem z uruchomieniem samochodu co jakiś czas

15 Sie 2022, 15:25

Witam, od kilku miesięcy mam problem z Hyundaiem i30 (rok 2010, silnik 1.4). Zaczęło się na początku maja, gdy po przejechaniu 300km autostradą zatrzymałem się na postój. Po zgaszeniu samochodu nie chciał on odpalić. Rozrusznik kręcił, silnik próbował zacząć pracować, ale nie wchodził na obroty tylko gasł. Po około 1,5h czekania samochód odpalił, pojechałem w dalszą trasę i nie miałem z nim żadnych problemów aż do drugiej połowy lipca. Wtedy ponownie, zgasiłem samochód, tym razem po przejechaniu 5-10 kilometrów i nie chciał odpalić. Odholowałem go do domu i następnego dnia zaczął odpalać. Jeździł jeden dzień i kolejnego dnia stracił moc. Przy ruszaniu ledwo się rozpędzał i pojawiał się migający check engine. Przez OBD odczytałem błędy P0300 i P0301. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego oraz wszystkie świece. Pomogło na mniej więcej półtora tygodnia. Przedwczoraj po około 50km gdy go zgasiłem, tak ponownie nie odpaliłem przez kolejne 5h. Wziąłem go na lawetę, a po godzinie drogi na lawecie, pod domem silnik odpalił. Czy ktoś ma pomysł w czym może leżeć problem? Aktualnie przez OBD nie ma do odczytania żadnych błędów i kompletnie nie wiadomo za co się wziąć przy próbie naprawy.
szerwony
Obserwowany
 
Posty: 2

15 Sie 2022, 16:11

szerwony napisał(a):OBD odczytałem błędy P0300 i P0301
Tu masz informacje o losowym wypadaniu zapłonu na cylindrach i o wypadaniu zapłonu na pierwszym cylindrze. To wcale nie musi być wina świec zapłonowych. Oczywiście dobrze je wykluczyć ale mogą to być również cewki lub przewody wysokiego napięcie nie Panie tam dokładnie co tam jest, może być też problem z kompresją itd.

Z tego co opisujesz wychodzi na to że problemy z odpalaniem są głównie na gorącym silniku więc warto tu zdiagnozować czujniki wału i walka rozrządu oraz instalacje która do nich prowadzi.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

15 Sie 2022, 22:54

Czujnik wału był wymieniany mniej więcej dwa tygodnie temu.
Natomiast czujnik wałka rozrządu zdaje się, że nie powinien uniemożliwiać uruchomienia samochodu. Wcześniej przy próbie diagnozy odłączałem go całkowicie i samochód bez niego odpalał. Przedwczoraj natomiast gdy problem wrócił na ciepłym silniku, to również próbowałem odłączenia czujnika wałka rozrządu, ale silnik i tak nie odpalił.
szerwony
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdzie nie warto tankować LPG? Wysokie ceny Autogazu!
    Miałem okazję w weekend wybrać się w góry a dokładniej w Karkonosze. Podróż oczywiście z Warszawy trasą A2 następnie A1 i S8, a dalej kawałek A4. Ceny w Warszawie LPG były na poziomie 2,10 - 2,18zł. Jednak na ...