Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

06 Lis 2016, 02:51

Mam problem z odpalaniem: 1.włączam zapłon, 2.gasną kontrolki ,3.przekręcam kluczyk wszystko gaśnie i nic...drugi raz,trzeci raz i napis wciśnij sprzęgło aby uruchomić, wciskam rez albo dwa i wtedy dopiero odpala... O co tu chodzi? Niby proste ale coś nie tak....Proszę o komentarze w tym problemie - podpowiedzi jakieś...
Alex10
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 02 1979
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4
Silnik: 2.0 CDTI 195KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

06 Lis 2016, 19:08

Zgodnie z instrukcją obsługi należy wcisnąc sprzęgło. Inaczej silnik się nie uruchomi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lis 2016, 14:47

Dzięki, ale piszę o odpalaniu po postoju nie kiedy zgaśnie np. w oczekiwaniu na zielone, wtedy jest wszycho OK.
Alex10
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 02 1979
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4
Silnik: 2.0 CDTI 195KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

07 Lis 2016, 18:28

Alex10 napisał(a):piszę o odpalaniu po postoju nie kiedy zgaśnie np. w oczekiwaniu na zielone
Wciskasz sprzęgło i dopiero przekręcasz stacyjkę i najlepiej jak masz skrzynię na luzie. Powinien odpalać za pierwszym.

Na zimnym silniku system start-stop nie wyłączy silnika. Ten system żeby działał muszą być spełnione określone warunki.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lis 2016, 20:49

Alex10 napisał(a):Dzięki, ale piszę o odpalaniu po postoju nie kiedy zgaśnie np. w oczekiwaniu na zielone, wtedy jest wszycho OK.

Nieistotne - podczas każdego odpalania musisz wcianąć sprzegło. Odsyłam do instrukcji obsługi - tam jest czarno na białym napisane. Dosłownie :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lis 2016, 21:14

Ten mój przypadek jest dziwny i niezrozumiały jezdziłem wieloma autami przez wiele lat i mam naprawde duże doswiadczenie...
Ostatnio Vecrta 1.9 CDTI - Z19DTH - 150 KM, tą Insignie posiadam od miesiąca z takim systemem "start - stop". Od zawsze wciskałem sprzęgło przed uruchomieniem...ale tu tak to po prostu niedziała.
Po właczeniu zapłonu wskazówki lecą do oporu i wracają, potem gasną kontrolki , sprzęgło cały czas wciśnięte, przekręcam starter i wszystko gaśnie i nic....
Kilka takich prób i pokazuje się podpowiedź "wciśnij sprzęgło aby uruchomić" ale jest wciśnięte cały czas...
Wciskam więc raz + kluczyk, czasem drugi i trzeci raz..i w końcu łaskawie odpala..
Jak spieszę się do pracy to nerw jak diabli..
Alex10
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 02 1979
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4
Silnik: 2.0 CDTI 195KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Supercinq Baccara
    Baccara to superwyrafinowana wersja Renault Supercinq: skórzana tapicerka i kierownica pokryta skórą, dopasowane wnętrze w beżowych tonacjach, gałka dźwigni zmiany biegów pokryta czarną skórą, ...
    [B] 206 RC / Clio II Sport / Ibiza II Cupra / Yaris I TS
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment B - silnik benzynowy o mocy około 160KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Peugeot 206 2,0 RC - 177KM - Renault Clio ...

08 Lis 2016, 09:25

I dlatego zawsze porponuję przeczytać instrukcję obsługi. Pisze tam, że takie coś, może się zdarzyć, jak upłynie wymagany czas. Spróbuj zrobić tak, że najpierw przekręcasz kluczyk, jest test zegarów, test kontrolek, potem gasną i dopiero wtedy wciśnij sprzegło i uruchamiaj silnik. Czyli sprzegło wciskaj bezpośrednio przed uruchomieniem silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lis 2016, 14:23

Kurcze poszperałem trochę i wychodzi na to że jak masz włączoną funkcję "Autostop" to samochód można uruchomić wciskając pedał sprzęgła i tu jest cała procedura.

"Automatyczny układ rozruchowy" działa tak że kontroluje procedurę
rozruchową silnika. Kierowca nie musi utrzymywać kluczyka w położeniu 3. Po chwilowym włączeniu układ przeprowadzi rozruch automatycznie aż do
uruchomienia silnika. Ze względu na procedurę kontrolną, uruchomienie
silnika następuje z lekkim opóźnieniem. Tak jak to jest u ciebie przekręcasz kilka razy i dopiero łapie może właśnie wtedy kończy się ta procedura rozruchowa? Spróbuj przekręcić raz i poczekać... samochód poprosi o wciśnięcie sprzęgła i po jego wciśnięciu powinien sam odpalić po kilku sekundach.

Tu jeszcze masz jakie mogą występować przyczyny nieskutecznego rozruchu
silnika:
1. Pedał sprzęgła niewciśnięty (manualna skrzynia biegów)
2. Pedał hamulca niewciśnięty lub dźwignia zmiany biegów w położeniu innym niż P lub N (automatyczna skrzynia biegów)
3. Nastąpiło przekroczenie limitu czasu przewidzianego na rozruch silnika
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999