Opel Astra Zapłon/chłodnica.

30 Paź 2016, 22:25

Witam. Otóż mam problem. Dopiero co kupiłem pierwsze auto więc proszę o wyrozumiałość jeżeli jestem zbyt przewrażliwiony.
Mój problem występuje w modelu Astra G wersja 2D B+G, wczesniej to nie występowało
Przy odpalaniu zdarza się, że auto się męczy i gaśnie a za drugim razem odpala na dotyk.
Druga sprawa to przy odpalaniu przez 5-10 sekund świeci się lampka układu chłodzenia a konkretniej ta

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


wczesniej ten błąd nie występował. Nie świeci caly czas ale dłużej niż poprzednio.
Dodatkowo płyn w zbiorniczku jest bo był wymieniany, tylko, że na korku jest taki biały nalot, grudki coś w tym rodzaju . Czy to moze być tego powód?
Temperaturę trzyma na dobrym poziomie czasem przekroczy 90 o 1-2 ale po 5 sekundach spada poniżej
KaliBeR
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Nie mam

31 Paź 2016, 14:45

KaliBeR napisał(a):Przy odpalaniu zdarza się, że auto się męczy i gaśnie a za drugim razem odpala na dotyk.

Warto zainteresować się filtrem paliwa, filtrem powietrza, świecami oraz przewodami WN. Należałoby też sprawdzić ciśnienie paliwa jakie podaje pompka na listwę wtryskiwaczy. Na początek podejrzewam te rzeczy. Jak świece będa nowe, przewody WN nowe, filtry nowe i ciśnienie paliwa ok, to trzebaby sprawdzić kompresję w cylindrach. A jeszcze wcześniej trzeba sprawdzić, czy silnik pracuje na wszystkich cylindrach, czy jest na wszystkich iskra.
co do kontrolki , to odsyłam do instrukcji obsługi samochodu - jest na necie i jest tam opisana ta kontrolka - co oznacza i w jaki sposób i o czym inforumuje użytkownika tego samochodu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lis 2016, 21:36

Patrząc na instrukcję obsługi masz tam napisane że jest to "Elektronicznie sterowane chłodzenie silnika" Jak to działa, a no świeci się przez kilka sekund po włączeniu zapłonu i koniec. Tak jest prawidłowo.
Kiedy występuje problem? Wtedy kiedy lampka zaświeci się podczas jazdy to uznajemy że w układzie chłodzenia silnika lub w obiegu chłodzenia klimatyzacji wystąpiła usterka. Układ elektroniczny przełącza się wtedy na tryb awaryjny.

KaliBeR napisał(a):a korku jest taki biały nalot, grudki coś w tym rodzaju
Na jakich odległościach zazwyczaj użytkujesz auto?
Taki nalot może się pojawić jak jeździmy na krótkich dystansach i silnik często jest niedogrzany lub jak jest problem z uszczelką pod głowicą i płyn z układu chłodzenia przedostaje się do oleju silnikowego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lis 2016, 19:02

Dłużej zaczęła świecic po dolaniu płynu do chłodnicy. Trochę chyba przesadziłem i po 10-15 km okazało się, że jest za dużo i musiałem odlac.
Dziennie robię 20-30 km z czego 3-4 razy go odpalam. kiedyś sprawdziłem było trochę brudu/oleju w zbiorniczku wyrównawczym ale po wybraniu problemu nie ma.
Podczas jazdy lampka nie świeci tylko podczas uruchomieniu silnika po dłuższej przerwie (minimum 30 minut)świeci, chwilę mruga i koniec.
KaliBeR
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Nie mam

03 Lis 2016, 15:04

KaliBeR napisał(a):Podczas jazdy lampka nie świeci tylko podczas uruchomieniu silnika po dłuższej przerwie (minimum 30 minut)świeci, chwilę mruga i koniec.
Ja bym jeszcze sprawdził czy nie masz jakiś błędów w komputerze. To, że gaśnie po chwili od odpalenia to normalne, ale nie wiem czy powinna też mrugać. Masz klimatyzację sprawną?

Obserwuj poziom płynu w zbiorniczku czy go czasem nie będzie ubywało, tu można by było jeszcze sprawdzić czy układ chłodzenia jest dobrze odpowietrzony.
Jeździsz raczej na krótkich dystansach i silnik przy takich temperaturach może być nie dogrzany, dlatego warto raz w tygodniu chociaż zrobić jednorazowo trochę dłuższą trasę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lis 2016, 16:36

Robię co tydzień dłuższą trasę bo mam gaz więc 30-50 km robię na benzynie w weekend.
KaliBeR
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Nie mam

07 Lis 2016, 17:58

Sprawdź czy masz jakieś błędy podłączając komputer i daj znać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lis 2016, 21:39

Kacper napisał(a):Patrząc na instrukcję obsługi masz tam napisane że jest to "Elektronicznie sterowane chłodzenie silnika" Jak to działa, a no świeci się przez kilka sekund po włączeniu zapłonu i koniec. Tak jest prawidłowo.

Kacper - instrukcja obsługi jest dostępna w necie i to za darmo. autor może sam sobie przeczytać jak to działa. Nie wyskakujmy przed szereg.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000