Irytujące cykanie silnika 2.0 benzyna

09 Kwi 2014, 19:48

MotoAlbercik napisał(a):Powiem, że widzę, że o olejach nie masz najmniejszego pojęcia. Dlaczego chcesz wlać olej 5W60, a nie 5W40? Albo 5W30 a nie 5W40?
Wiesz jak dobrac olej do silnika? zChyba nie bardzo.


tak nie jestem specjalistą ale też nie piszę o oleju 5w60 tylko 10w60, ma on wysokie HTHS więc zostawia grubszy filtr olejowy co jest niewątpliwie na plus.

wierz mi że chciałbym zalać taki olej jak zaleca producent tylko jaki?
[link wygasł]

to są jedyne dane odnośnie oleju w manualu od auta, na tej podstawie mozęsz polecić jakiś olej? Tylko konkretnie a nie że np. o specyfikacj API nie niższej niż SH/SJ... a tych oleji jest od groma.

kali napisał(a):Jeszcze udaj się na konsultację do naprawdę porządnego specjalisty


tylko gdzie takiego znaleźć? :shock: i to takiego który nie skasuje mnie jak za zboże( np. taki który za samo sprawdzenie luzów zaworowych ciał 250zł ;|- nie wiem skąd tacy ludzie siębiorą;/) byłem w 2 mechaników u mnie w mieście i obaj stwierdzili jedno, żę silnik pracuje ładnie a jeśli chcę aby chodził cicho to mam zalać półsyntetyk :o
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Kwi 2014, 20:22

damian87 napisał(a):wierz mi że chciałbym zalać taki olej jak zaleca producent tylko jaki?

No masz przeciez napisane - sam załaczyłeś obrazek, jaki olej zaleca producent wg SAE. Dodatkowo masz napisane w jakich temperaturach ten olej pracuje najlepiej. Wg mnie najlepszy na nasz klimat będzie 10W30.
damian87 napisał(a):Tylko konkretnie a nie że np. o specyfikacj API nie niższej niż SH/SJ

No niestety - nie możesz nalać oleju o API mniejszym niż wymienione - jeżeli chodzi o jakość oleju, to przy wymienie nie może być ta jakość gorsza niż ta co jest. Być może robiąc doświadczenia z tymi olejami, właśnie nie zwróciłeś uwagi na jakość oleju i zalałeś silnik olejem o niższej jakości? A to też jest tak samo wazne jak lepkość.
A więc podsumowując - zalej silnik olejem 10W30 ( marka nie ma najmniejszego znaczenia, chyba, że będziesz się czuł lepiej, jak będziesz miał droższy, markowy - możesz zlać nawet Castrol Magnatec albo jakiś inno olej z superdodatkami - wybór jest dośc duży ), jakość nie niższa niż SJ. Jak cykanie będzie nadal, to do mechanika - nie obędzie się wówczas bez jego interwencji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Kwi 2014, 16:48

MotoAlbercik napisał(a):No niestety - nie możesz nalać oleju o API mniejszym niż wymienione - jeżeli chodzi o jakość oleju, to przy wymienie nie może być ta jakość gorsza niż ta co jest. Być może robiąc doświadczenia z tymi olejami, właśnie nie zwróciłeś uwagi na jakość oleju i zalałeś silnik olejem o niższej jakości? A to też jest tak samo wazne jak lepkość.
A więc podsumowując - zalej silnik olejem 10W30 ( marka nie ma najmniejszego znaczenia, chyba, że będziesz się czuł lepiej, jak będziesz miał droższy, markowy - możesz zlać nawet Castrol Magnatec albo jakiś inno olej z superdodatkami - wybór jest dośc duży ), jakość nie niższa niż SJ. Jak cykanie będzie nadal, to do mechanika - nie obędzie się wówczas bez jego interwencji.


wszystkie oleje które zalewałem były wysokiej jakości o APi nie niższym niż SJ

MotoAlbercik napisał(a):Dodatkowo masz napisane w jakich temperaturach ten olej pracuje najlepiej.


w tej "tabelce" to nie do końca są temperatury pracy tylko najniższe możliwe temperatury rozruchu i pierwszych przejechanych kilometrów. Bo ponąć olej dopiero nabiera właściwej dla siebie temperatury i właściwości po pierwszych 15-stu przejechanych kilometrach.
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Cze 2014, 23:21

mam coś nowego w mojej sprawie...
otóż pisałem że sprawdzali mi luzy zaworowe i miało być wszystko ok, ale tak nie dawało mi to spokoju że dziś sam postanowiłem się za to wziąć. Otóż luzy na zaworach ssących są jak najbardziej w normach a na 12 wydechowych 5 jest za ciasnych, norma to 0,25-0,35 a te kilka ma 0,23 0,20 0,23 0,20 0,20 czy takie luzy powodują to cykanie? czy raczej nie powinny?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Cze 2014, 10:19

Najprościej to wyregulować i się przekonasz :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Cze 2014, 12:45

Najprościej ale nie zbyt tanio...:/
Żeby wyregulować tutaj zawory trzeba rozebrać rozrząd i wyjąć walki, a regulacja polega na wymianie szklanek, a jedna szklanka to 98zł:/

I dla tego zastanawiam się czy tak względnie nie duże odchylenia od normy na tych paru szklankach mogą powodować takie cykanie. I co do luzów ma to że zaczęło klepać dopiero po wymianie oleju, jeśli nagar był by wypłukany to chyba zrobiły by się zbyt duże luzy...?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator porównania rozmiarów opon
    Jak sprawdzić czy rozmiar zamiennika opony względem oryginalnego rozmiaru będzie prawidłowo dobrany? W tym przypadku należy porównać średnicę zewnętrzną opony wzorcowej z oponą sugerowaną jako zamiennik. Jest zasada ...

05 Cze 2014, 09:54

Nie koniecznie trzeba wymieniać od razu szklanki. Luz można skasować za pomocą blaszek ( płytki do regulacji zaworów się to chyba fachowo nazywa ). Można też zeszlifować trzpień zaworu. No ale to to już musi mechanik sobie pomierzyć te luzy i powie co się da zrobić.
Chyba, że to nie ten silnik o którym myślę i wtedy faktycznie trzeba szklanki wymieniać.
Ale takie cykanie może ( ale też i nie musi ) popchodzić z tego luzu zaworowego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Cze 2014, 10:31

Szlifowanie trzpienia zaworu=zdejmowanie głowicy ,odpada. A blaszek tutaj nie ma, takto nie było by problemu.
Myślę jeszcze że może szklanki nie prawidłowo napełniają się olejem i stąd ten dźwięk? Może zanim pierwszy raz wymieniłem olej był szlam między szklankami a zaworami który tłumił ten dźwięk?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Cze 2014, 10:44

Powiem szczerze - przyczyn może być wiele i naprawdę trudno podać jednoznaczną przyczynę. A sprawę utrudnia twój silnik, który nie jest prosty i tani w naprawie.
A może warto podjechać do jakiegoś dobrego mechanika, który zna te silniki albo pokusić się nawet o serwis celem zdiagnozowania problemu?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Cze 2014, 12:22

W utrzymaniu tani może nie jest ale za to cały można kupić i za 1k zł:D
Serwis to jest myśl tylko pewnie wyjadąod razu że trzeba rozbierać górę wyjąć szklanki itd... A jak za samo sprawdzenie.luzów chcieli 180zł to by się boję ile by zaśpiewali za taki zabieg :/
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Cze 2014, 10:06

No cóż - autko tanie w kupowaniu, bo jest drogie w naprawie. Jedno powiązane z drugim. Podejrzewam, że jak byś chciał sprzedać, to będzie cięzko. Chyba, że ktoś nie wie o co chodzi z tymi silnikami.
Co do serwisu, to masz rację - mogą sobie policzyć i zapewne będą chcieli zdejmować szklanki, a to u nich kosztuje.
Pozostaje ci więc jakiś mechanik, który zna się na tych silnikach. Innego wyjścia nie ma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lis 2014, 00:06

Chciałbym nadmienic jeszcze słowo co do luzów zaworowych. Powinno być tak, ssące 0.15-0.25, wydechowe 0.25-0.35

Jakis czas temu zlecilem mechanikowi zmierzenie luzów i stwierdził że wszystko ok.
Coś nie dawało mi spokoju i postanowiłem sam się za to wziąć, wyszło że wszystko ssące są idealne 0.2 ( tylko jeden ma 0.25) ale 6 wydechowych mają luzy 0.2 (a na 2 z tych 6 to 0.2 bardzo ciasno weszło) przy czym norma jest minimum 0.25 dla zaworów wydechowych..
Czy odchył od normy na takim poziomie może powodować cykanie po rozgrzaniu silnika?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Maj 2018, 10:48

no jak jak wymieniłem olej na olej syntetyczny Shell Helix Ultra 5W-40 i zauważyłem poprawę w głośności nic nie klekocze zobaczę jak dalej ale moim zdaniem z tym olejem silnik współpracuje idealnie.
maxim65
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 02 03 1983
Auto: golf