Iveco 2.8 z oznaczeniem 8140.23 - strasznie kopci na biało

11 Lis 2020, 11:51

Hello
Iveco originally 35-8 with an engine 2.5 year 95. Currently installed 2.8 with 8140.23 designation. The problem is that the car is so hot in white and gives strong clouds of white smoke. But when the car fires because it only fires on the cake, after warming up, a gentle clatter starts to come out every 5 seconds, but not audible up close, only when it leaves the side.After adding gas, the car stops as if it was working on 3 cylinders only. I don't have a car for a long time, I will eat some mechanics, so I'm not a layman. So I start by checking the timing and that's where the problem arises! I took apart the front belt and timing covers. And so when I set the injection pump pulley so that the hole matches, I have a delicate impression that the camshaft does not match. But I would like to set the shaft first and there is one more pulley on the pulley and you can not see anything there and you can not set it on the mark, so it fits on the flywheel on the box. And that's it. There is supposed to be a hole where the wheel is blocked, but I can't find it. Could someone tell me where this hole is exactly And what could be the cause of such a failure Thank you in advance for your help

Tłumaczenie

Witam
Iveco oryginalnie 35-8 z silnikiem 2.5 rocznik 95 Aktualnie jest włożony 2.8 z oznaczeniem 8140.23 Problem polega na tym że auto strasznie kopci na biało, na obrotach daje mocne kłęby białego dymu. Ale gdy auto odpalę bo odpala tylko na plaka to po rozgrzaniu troszkę zaczyna sie wydobywać delikatny stukot co jakies 5 sekund ale z bliska nie słyszalny tylko jak odejdzie się z boku Po dodaniu gazu auto przerywa, tak jakby pracował na 3 cylindrach tylko. Samochodu długo nie mam, pojecię w mechanice jakies mam, więc laikiem nie jestem. Więc zaczynam od sprawdzenia rozrządu i tu pojawia się problem Rozebrałem pas przedni i obudowy rozrządu. I tak gdy ustawiam koło pasowe pompy wtryskowej zeby otwór się zgadzał to mam delikatne wrażenie jakby wałek rozrządu się nie zgadzał. Ale chciałbym pierwsze ustawić wał i na kole pasowym jest jeszcze jedno koło pasowe i nic tam nie widać i nie można ustawic na znak więc pasuje usatwić na kole zamachowym na skrzyni. I no własnie. Niby ma być tam otwór gdzie blokuje sie koło ale ja nie mogę tego znaleść. Czy mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć gdzie ten otwór dokładnie jest I co może być przyczyna takiej awarii Z góry dziękuje za pomoc
SalmaSweeney
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Lis 2020, 13:20

SalmaSweeney napisał(a):auto strasznie kopci na biało, na obrotach daje mocne kłęby białego dymu
Sprawdź w pierwszej kolejności czy to nie wina płynu chłodniczego który przedostaje się do komory spalania. Przy takich objawach to bardzo prawdopodobne. Możesz sobie zrobić test CO2 który już ci coś powie ale najpierw zobacz czy płynu Ci dużo nie ubyło od ostatniej kontroli poziomu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

17 Lis 2020, 01:32

Dziękuję Ci bardzo
SalmaSweeney
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydy dominują na rynku aut na prąd
    Polski rynek zelektryfikowanych samochodów zupełnie nie przypomina już tego sprzed kilku lat. W tym roku wybór hybryd i samochodów elektrycznych obejmuje ponad 130 modeli z wszystkich segmentów. ...