Jak dokręcać drążki kierownicze

17 Maj 2023, 12:02

Witam

W jaki sposób dokręcacie drążki kierownicze do przekładni, na klej do gwintów czy bez?
Dokręciłem nowe bez, w zasadzie był na gwincie chyba jakiś smar, więc wątpię, że trzeba dawać.
W każdym bądź razie fabryczne stare nie miały nic.. Auto to Fiat Bravo jbc.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

17 Maj 2023, 17:57

Z klejem do gwintów może być problem z ustawieniem zbieżności. Zresztą po co klej skoro są normalnie kontry i nie ma prawa się to odkręcić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Maj 2023, 18:12

MotoAlbercik napisał(a):Z klejem do gwintów może być problem z ustawieniem zbieżności. Zresztą po co klej skoro są normalnie kontry i nie ma prawa się to odkręcić.
To przy wymianie końcówki drążka kierowniczego . Ja zrozumiałem że autorowi chodzi o przykręcenie ale drążka kierowniczego do listwy przekładni . Tam kleju na gwint nie dajemy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4920
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2023, 18:27

Tak, Bonifacy ma rację, chodzi o przegub drążka kierowniczego do listwy w maglownicy. Jako, że dostęp jest słaby to nie dokręciłem tego zbyt mocno, obstawiam okolice 60 nm(choć elearn fiata podaje moment 36-40 nm), a cały internet zgodnie potwierdza, że daje się klej do gwintów. Stąd moje pytanie, może ktoś to robi częściej i ma doświadczenie.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

17 Maj 2023, 18:42

A powiedz mi czy ( bo nie miałem do czynienia z tym konkretnym autem ) to tzw jabłuszko ma nacięcia na klucz czy jest zupełnie gładkie ? Pytam bo są dwie opcje . jest na klucz to ok . Jest gładkie to żabka lub specjalny klucz samozaciskowy . Z tym momentem dokręcania to jednak trzeba by mieć odpowiednie narzędzia aby założyć dynamometr. Wymieniałem dziesiątki tych drążków i kleju nie dawałem . Po za tym piszesz
ggg11 napisał(a):Jako, że dostęp jest słaby
No z tym nie mam problemów . Narzędzia odpowiednie . Dla drążków gdzie można odkręcić/dokręcić kluczem mam kilka takich dorobionych patentów o różnych rozmiarach

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


A życie staje się łatwiejsze :mrgreen: Długa pokrętka , a i dynamometr można założyć . Przy tych gładkich to coś w rodzaju

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Narzędzia odpowiednie ......Nie trzeba się gimnastykować . Robisz to od strony koła jak na tacy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4920
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2023, 19:28

Oryginalne było gładkie, zamiennik na klucz płaski. Wiem, że są specjalne klucze, ale na 1 raz to szkoda mi było czasu i kasy, bo to się rzadko wymienia. Ja to robię tylko ze względu na zbieżność, drążek i końcówka po prostu się zespawały, a były już grzane w przeszłości..
Skoro jest ok, to mam nadzieję że się nie odkręci. :D
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Matte Prototype
    Wersja LC 500h Matte Prototype to najnowsza odsłona coupé Lexusa, zaprezentowana na Barcelona Motor Show 2019. Samochód pokryto lakierem Space Orange, inspirowanym barwą zachodzącego słońca. Powłoka jest matowa, ...
    Wyciągarka w pick-upie. Gadżet czy konieczność?
    Czy pickup 4x4 jest dobrym wyborem do jazdy w terenie? W czasie, kiedy z rynku stopniowo znikają kolejne klasyczne terenówki i w sprzedaży pozostaje już niewiele modeli w rodzaju legendarnej Toyoty Land Cruiser, coraz ...

17 Maj 2023, 19:37

ggg11 napisał(a): drążek i końcówka po prostu się zespawały, a były już grzane w przeszłości..
No nie miałem tutaj nigdy problemu z odkręceniem . Były przypadki niejako zgrzania , problemy z odkręceniem ale zawsze sobie poradziłem . Dwa młotki , ostukanie naokoło i się odkręcało . Daj trochę smaru na gwint z końcówką.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4920
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2023, 20:14

Rozgrzane 2x do czerwoności na pewno zmieniły swoje właściwości, lepiej wymienić. Muszę lepiej zabezpieczać takie połączenia. Dzięki za pomoc.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59