Jak najtańszy samochód na 4 miesiące

14 Lip 2013, 18:52

Witam,
W końcu ciężką pracą uzbierałem kwotę potrzebną na gruntowną renowację i swapa ukochanego BMW e28.
Samochód będzie odnowiony w całości od blacharki po wnetrze i mechanike. Niestety projekt będzie skończony mniej więcej pod koniec listopada.
Muszę na ten czas kupić jakiś samochód, nie musi być ładny, nie musi być szybki, nie musi być wygodny. Ma mnie tylko tanio przewozić z pkt A do pkt B po miesicie żeby mi deszcz nie padał na głowę. Dobrze by był mało awaryjny.
Budżet to do 3,5 tys zł jednak jak się trafi to i za 2 tys kupię. Co polecacie byle taniej...
Wymagań brak byle jeździł jak najtaniej i był możliwie bezawaryjny. Dobrze by było żeby dało się do niego zapakować rower.
e28rider
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 06 1993
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW e28
Silnik: 2.4 TD niebawem SWAP
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1984

15 Lip 2013, 06:36

Jak na 4miesiące i ma wejść rower to ja proponuje Poloneza,za 1000zł już kupisz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

15 Lip 2013, 07:56

Ja polece Tico. Rower zawsze mozesz wziac na dach.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Lip 2013, 10:36

Tak jak Barol mówi ;)
Kumpel sam oddaje teraz Poloneza na złom, to jak do kogoś zagadasz to za 1000 zł odda ;)
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Lip 2013, 08:55

Dziękuję za odpowiedzi. Ale z tym polonezem to chyba jakiś żart. Był u mnie w domu polonez od nowości i tego archaicznego rzęcha polece jedynie największemu wrogowi. Rdzewiał już po roku od zakupu i psuł się co 2 tygodnie ale nauka driftu na poldku to wspomnienia bezcenne :)

Ostatecznie wybór padł na forda escorta rocznik 1999 silniczek 1.6 z LPG od 1 właściciela nawet klima działa a rdzy praktycznie nie ma. Wymieniłem tylko dwa amortyzatory ( 55zł sztuka)
i samochodzik jeździ jak nowy. Starszy Pan bardzo dbał o escorta jednak stan zdrowia nie pozwala mu już na jazdę. A wszystko to za kwote 2400zl 300m od mojego miejsca zamieszkania. Nigdy fordem nie jeździłem i jestem naprawdę zszokowany, że za cene roweru można kupić samochód w tak dobrym stanie i przyzwoitym wyposażeniem. Ma dopiero 147tys przebiegu. Oby przy sprzedaży udało się jeszcze na nim zarobić albo przynajmniej nie stracić...

Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.
e28rider
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 06 1993
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW e28
Silnik: 2.4 TD niebawem SWAP
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1984

16 Lip 2013, 19:28

Escort gnije szybciej niż Polonez to tak na marginesie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Objawy uszkodzenia turbosprężarki
    Obecnie niemal każdy samochód z silnikiem diesla jak i benzynowym wyposażony jest w turbosprężarkę. Ma ona na celu zwiększenie ilości powietrza doprowadzanego do cylindrów a co za tym idzie zwiększenie jego mocy. Niestety ...

16 Lip 2013, 21:30

Barol napisał(a):Escort gnije szybciej niż Polonez to tak na marginesie.

Zapewne wszystko zależy od tego na jaki egzemplarz się trafi. Na szczęście escorcik ma dosłownie 2 małe purchawki na błotniku i jedna na klapie. Jutro w ruch pójdzie papier ścierny na to cortanin f później mała zaprawka i fordzik będzie jak nowy :D
Wiem, że escorty mają problemy z rodzą ale poldki rdzewieją jeszcze bardziej... ciężko spotkać bardziej rdzewiejący samochód. No chyba, że kia pride, od której zaczynałem przygodę z motoryzacją. Złośliwi mówili, że rdzewieje szybciej niż jedzie.
e28rider
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 06 1993
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW e28
Silnik: 2.4 TD niebawem SWAP
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1984

17 Lip 2013, 11:06

Tutaj mogę się zgodzić,wszystko zależy od tego na jaki egzemplarza natrafimy,Escorty podobnie jak Focusy I mają zdolność do korozji i tego nie da się uniknąć. Tym bardziej jeżeli są to wiekowe samochody.
Rolcar
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna