Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 22:57

Zgadzam się, ale ja biorę pod uwagę tylko silniki z Turbo, czyli wybieram między TSI EA211, T-GDI Hyundaia (i30) oraz 1,4T w Astrze. Myślę, że wszystkie można uznać za silniki podwyższego ryzyka, nie tylko VAG-a.

Nie ma nic do Ecoboosta ale po prostu Focus mi się nie podoba w środku i szybko odpadł, to samo Pegueot 308 wnętrzem mnie odrzuciło więc i PureTech odpadł. TCe w sumie jakoś najmniej mnie przekonuje, ale nie przez awaryjność o której nie słyszałem tylko przez wyższe spalanie od konkurencji (porównując dane np. na spritmonitor.de Megane wersja 1.2/130KM).

Jakbym miał wybierać "starą dobrą benzynę" to zostałyby mi chyba tylko dwie opcje:
- Tipo 1,4 95KM tańsza
- i30 1,4 100KM droższa.

Kto wie, może będę żałował, że nie wziałem wolnossaka.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

28 Lut 2018, 23:30

Invi napisał(a):A ktoś kiedyś mówił, że chodziło wyłącznie o dci? Auto miało swoje problemy elektryczne, które poprawiono przez zmodyfikowanie wiązki po fl. Nikt nigdy nie napisał, że 2 fl jest wzorem niezawodności a po prostu przeciętnym autem. Swoją drogą dci było montowane również w volvo, gdzie nie ma o nim złych opinii (był tam krótszy interwał wymiany oleju)


No ok ale skąd wiadomo że coś poprawili? albo że nie ma złych opinii? Ludzie którzy piszą i o Lagunach i o TSI to przeważnie ludzie ze skrajności.
Ci którzy nie tolerują aut na "F" nie polecą żadnej laguny a ni nic co francuskie, za to ci co nie lubią VAG-a nawet za 10 lat będą odradzać TSI, mimo że to inny silnik.
Przecież TSI tez poprawili i to co powstało po 2012 roku to już skrajnie inny silnik niż te 12 lat temu np..

Z resztą w tym temacie TSI to zupełnie inne silniki a do tego nowe auto więc bezsensu ta dyskusja.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Mar 2018, 10:07

yeti65 napisał(a):A mogą być to lżejsze tłoki, wały korbowe, korbowody


Sam VW się chwalił, że E211 ma korbę o 20% lżejszą niż E111 (mogłem pomylić, nieważne). Z powietrza sobie 20% uciął i wsadził. Do tego kolektor zintegrowany z głowicą itp.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Mar 2018, 15:20

Nie wiadomo jak to się do poszczególnych elementów w TCe - czyli to tylko gdybanie. Natomiast wyższe spalenie TCe jest faktem. Wniosek, że to dlatego "bo silnik musi być wykonany z cięższych i trwalszych elementów" moim zdaniem jest zbyt daleko idący.

Znajoma dostała Megane 1.2 TCe/130KM jako zastępcze (awaria Kadjara) i po mieście palił jej blisko 15l/100km...
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

01 Mar 2018, 15:28

ichris napisał(a):Natomiast wyższe spalenie TCe jest faktem.

Nadmierne odchudzanie TSI niestety też jest faktem-patrz post "galakty"
Były też problemy ze zbyt "cienkimi" pierścieniami.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Mar 2018, 15:32

ichris napisał(a):Znajoma dostała Megane 1.2 TCe/130KM jako zastępcze (awaria Kadjara) i po mieście palił jej blisko 15l/100km...


1. Niesprawne auto
2. Jeździ jak narwana.

Nie ma to jak wysnuwać teorie po jednym przypadku i znajomej. U mnie znajomi łamią wszelkie prawa fizyki, dlatego ich nie słucham (teorie typu 1.8 VAG pali 14 litrów po mieście, potem się okazało że on rzadko kiedy trójkę wrzuca).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Mitsubishi i-MiEV dla Uniwersytetu Południowej Kalifornii
    Firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) współpracuje z Uniwersytetem Południowej Kalifornii (USC) oraz należącą do tej szacownej uczelni Viterbi School of Engineering, tworząc w kampusie projekt "żywego laboratorium" ...

01 Mar 2018, 16:04

Oczywiście, że tego nie robię, dlatego kilka p;ostów wyżej przywołałem dane z spritmonitor.de - tam już jest większa próbka niż jeden user. No i TCe wśród uturbionych silników wypada najsłabiej pod względem spalania.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5