Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 17:23

Przestańcie kpić z tymi informacjami o poprawkach TSI. Nie ma na to żadnych dowodów. Jeśli są to je przedstawcie. Tylko jakieś rzetelne publikacje, a nie wyssane z palca dyrdymały niemieckich szmatławców którzy chcąc czy nie, muszą promować niemieckie produkty.

Jedyne co "zbliża" się do czego co można nazwać dowodem, to dziesiątki tysięcy opinii w internecie że TSI jest do dupy, nadmiernie bierze olej, a silnik rozlatuje się na gwarancji. Skala problemu jest tak astronomiczna, że są już specjalne warsztaty które za niecałe 20k wymienią Ci silnik, bo praktycznie każdy VW z TSI ma problemy.

A co do samej autorki: Nowe auto w leasingu do 80 tys, które "ma wyglądać"
Bierz byle co, ważne żeby nie z grupy VW. Czemu? Bo potem jak się okaże że nagle coś wysiadło, to auto będzie garować w serwisie. Tydzień, dwa, albo nawet i 4, z tym że przy takich okresach, jak przystało na VW, każą sobie płacić za parkowanie u nich w serwisie, gdy auto czeka na naprawę w ramach fabrycznej gwarancji. Nawet był o tym news w takiej jednej telewizji co ma kanał o samochodach.
Ostatnio edytowany przez voidcall, 28 Lut 2018, 17:25, edytowano w sumie 1 raz
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Lut 2018, 17:25

Nawet jest polska firma, która wymienia 3 silnik w tym samym egzemplarzu. Warto do takich napisać co sądzą o TSI i jakie polecają, skoro się nawymieniali ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lut 2018, 17:47

Odwróce pytanie : czy są jakieś wiarygodne źródła, dowody na to, że TSI EA211 są wadliwe lub bardziej awaryjne od silników konkurencji? To o czym piszecie to EA111 produkowane przed 2012 rokiem, a autorka wątku kupuje nowe auto więc nie kupi z silnikiem EA111, który rzeczywiście nie jest polecany. EA211 jest produkowany od 2012 roku i nie zauważyłem, żeby ludzie narzekali bardziej na te silniki niż na konkurencji. No chyba, że przedstawicie jakieś wiarygodne dane, które procentowo w zależności od ilości sprzedanych sztuk wykażą, że EA211 jest bardziej problematyczne od silników konkurencji.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

28 Lut 2018, 18:06

ichris napisał(a):EA211 jest produkowany od 2012
tutaj trzeba doprecyzować, że w niektórych autach EA111 był produkowany aż do 2016r (np Tiguan).
Ale co do reszty zgoda :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Lut 2018, 18:24

voidcall napisał(a):bo praktycznie każdy VW z TSI ma problemy

Ty to poważanie piszesz, czy to jakaś prowokacja?
MichalKR
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 15 12 1994
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford S-max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

28 Lut 2018, 18:30

"i w Paryżu nie zrobią z gówna ryżu"

Zrozum że z mojej strony takie dowody nie są potrzebne. Bo EA211 to tylko modyfikacja EA111. To nie jest inny silnik.

I tak jak jestem w stanie dopuścić możliwość że jakieś tam drobne poprawki mogli zrobić. Tak nie ma na to żadnych dowodów że pomogły, to raz. A dwa g...o pozostanie gównem, nawet jeśli owinie się je ładnym papierkiem. Klienci zrazili się do testowania na sobie najnowszych produktów, a raczej eksperymentów grupy VW i nie będą ryzykować. A przynajmniej Ci który mają trochę oleju w głowie. Jak ktoś tego oleju w głowie nie ma, to pewnie zużył go jako dolewkę do swojego TSI. Jak ktoś chce się karmić "uczciwymi zapewnieniami" że VW ma poprawione silniki - proszę bardzo, jego wybów. Ba! Nawet ekspercie ze Skody zbadali silniki TSI na zlecenie VW. Oczywiscie byli obiektywni w ocenie... :lol:

To grupa VW powinna cisnąć temat rzetelnych opinii i testów by pokazać klientom że dbają o nich i o jakość produktu, niestety żadnych danych nie publikują. I jakie mamy dalsze kroki tego wspaniałego producenta? Dieselgate i sranie na całą europę, bo tylko w USA są recall'e.

A co do samych porównań TSI vs inne marki. Wybacz, ale nie słyszałem lamentu o ecoboosty czy tce.

Natomiast Ty bronisz ich jakbyś dostawał od nich wypłatę. A dowodów na poprawki - brak. I tak jak masz prawo do upodobania względem ich silników, tak proszę Cię byś nie polecał silników które się nie sprawdziły, jeśli nie masz dowodów że są dobre.
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Convertible - co o nim wiemy?
    Chociaż Lexus ma duże doświadczenie w budowaniu kabrioletów, japońska marka od kilku lat nie oferuje samochodów tego typu. Wygląda jednak na to, że wszystko już wkrótce się zmieni za sprawą Lexusa LC ...
    "Yellow boxy" na drogach - co to takiego?
    W Szczecinie pojawiły się tzw. "Yellow boxy" mają one na celu poprawę przepustowości ruchu w godzinach szczytu. U nas projekt pilotażowy ma pokazać czy takie rozwiązanie sprawdza się. Jeżeli okaże się że tak, a ...

28 Lut 2018, 18:35

Hmm....miesiąc temu, kiedy prostowałem wygiętą felgę ( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) przyszedł do serwisu gość z zamiarem kupna oleju i płynu chłodniczego do czteromiesięcznego golfa :ok:
Sprzedawca nawet się nie zdziwił
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Lut 2018, 18:36

voidcall napisał(a):jeśli nie masz dowodów że są dobre

To Ty nie masz żadnych dowodów, że są złe poza jakimiś historyjkami z zamierzchłych czasów, które dostały własnego życia, bo są chętnie powtarzane przez forumowo-społecznościowych "ekspertów", którzy TSI widzieli na oczy co najwyżej w video-teście na youtubie.
MichalKR
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 15 12 1994
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford S-max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

28 Lut 2018, 18:58

Wciąż czekam na wiarygodne dane statystyczne z których wynika, że TSI E211 jest bardziej awaryjne od konkurencji. Na razie widze tylko nabijanie postów w postaci hejtu VW bez żadnej merytorycznej treści do której możnaby się odnieść w jakikolwiek sposób. Pisząc, ze czekam na takie dane robię to na poważnie. Wpłaciłem "zwrotną" zaliczkę na Golfa VII FL TSI 1.4 125KM i mogę jeszcze się wycofać. Mazda 3 z silnikiem 2.0 będzie lepsza?
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

28 Lut 2018, 19:16

Opinie o TSI to wynik szerekopojętej propagandy anty-vagowej moim zdaniem, tych silników jest tysiące, każdy inny, z innego okresu.
Taki np Golf V GTI albo Octavia RS, 2,0 TFSI - bardzo konkretne motory, mają już po 14 lat 250 tys i jeżdzą, ludzie je modzą, katują i jakoś służą dzielnie.
Opinie o Octavii RS czy G V GTI są całkiem dobre.

w czasach Golfa VII tsi znacznie poprawiono, bo nie ma już opinii negatywnych itd..

ale to można odbić piłęczkę i spytać skąd wiadomo że Laguna po II generacji że to już nie jest królowa lawet? i skąd wiadomo że to tylko chodziło o mk2 z dci pod maską?

Poza tym problemy np z rozrządem mają inne modele również:
np thp silniki, alfa rometo twinsparki, opel 2,8, 3,2

Jest jeszcze coś takiego jak przebieg, jak się kupuje śmieci z Niemiec 300 tys+ to potem różnie bywa, jak auto z PL salonu z udokumentowaną historią i przebiegiem, pojeździ sporo niezależnie od marki i silnika.

Ale VAG ma tę zaletę że niezależnie od silnika - schodzi od razu, chwilę po wystawieniu ogłoszenia i to jest bardzo istotne.

Najlepiej porozmawiać z kimś kto ma auto z TSI a później to konfrontować z rzeczywistością i różnymi opiniami.
Jak widać ludzi nie odstraszają opinie o silnikach bo aut z grupy VW jeździ tysiące codziennie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lut 2018, 19:45

Pionek napisał(a):Jak widać ludzi nie odstraszają opinie o silnikach bo aut z grupy VW jeździ tysiące codziennie.


Nawet eksperymenty na zwierzętach ich nie odstraszają, o czym my mówimy...

Tak, VAGów sprzedaje się dużo, ale to brzmi tak, jakby EcoBoostów, czy TCe sprzedawało się 10x mniej sztuk. Nie, tak nie jest. A jakoś nie huczą plotki że EcoBoosty chleją po litr oleju. Zadziwiające.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lut 2018, 20:00

ichris napisał(a):Wciąż czekam na wiarygodne dane statystyczne z których wynika, że TSI E211 jest bardziej awaryjne od konkurencji. Na razie widze tylko nabijanie postów w postaci hejtu VW bez żadnej merytorycznej treści do której możnaby się odnieść w jakikolwiek sposób. Pisząc, ze czekam na takie dane robię to na poważnie. Wpłaciłem "zwrotną" zaliczkę na Golfa VII FL TSI 1.4 125KM i mogę jeszcze się wycofać. Mazda 3 z silnikiem 2.0 będzie lepsza?


Dobrze, to jak jesteś taki zasadniczy, to miej jaja i najpierw pokaż dowody że są poprawione, a nie że wykłócasz się jak dzieciak "moje na wierzchu". Ja zacząłem temat z informacją że dowodów na to że poprawki coś dają -
nie ma, jeśli są, pokaż i potem przejdziemy do Twojego pytania.

A jeśli wpłaciłeś zaliczkę, to sam starasz się usilnie przekonywać i wmawiać (chyba sobie?) że wszystko będzie ok Przynajmniej tka to dla mnie wygląda. Podczas gdy fakty mówią same za siebie, iż polecanie TSI to jakiś chory pomysł. Z tym że jak to będzie z tymi silnikami - nie wiadomo, ale ryzyko wpadnięcia na minę jest WYSOKIE. Z pewnością wyższe niż silniki innych producentów. I tak, Mazda byłaby lepsza.

Mało tego. To może teraz pójdziesz to salonu i niech przedstawią Ci rzetelne dowody? Dealer nabierze wody w usta i wykpi się "poprawiali, poprawiali", a jak nie to płać za przedłużoną gwarancję.
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Lut 2018, 20:12

Czyli nie masz dowodów, że TSI E211 są statystycznie bardziej awaryjne niż silniki innych producentów. Ja sobie niczego nie wmawiam, naprawdę koleżko :) Ale już na pewno takiego bicia piany nie dam sobie wmówić. W ostatnich tygodniach zrobiłem trochę jazd testowych i na 95% kupię tego Golfa bo mi się nim jechało zdocydowanie najlepiej. Twoje bicie piany bez żadnego, choćby 1 argumentu nie odwiodły mnie nawet o 0,00001% od tej decyzji. Z mojej strony wątek zamknięty a szkoda bo liczyłem, że się czegoś nowego dowiem.
Ostatnio edytowany przez ichris 28 Lut 2018, 20:20, edytowano w sumie 3 razy
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

28 Lut 2018, 20:15

Pionek napisał(a):ale to można odbić piłęczkę i spytać skąd wiadomo że Laguna po II generacji że to już nie jest królowa lawet? i skąd wiadomo że to tylko chodziło o mk2 z dci pod maską?


A ktoś kiedyś mówił, że chodziło wyłącznie o dci? Auto miało swoje problemy elektryczne, które poprawiono przez zmodyfikowanie wiązki po fl. Nikt nigdy nie napisał, że 2 fl jest wzorem niezawodności a po prostu przeciętnym autem. Swoją drogą dci było montowane również w volvo, gdzie nie ma o nim złych opinii (był tam krótszy interwał wymiany oleju)

Pionek napisał(a):Poza tym problemy np z rozrządem mają inne modele również:
np thp silniki, alfa rometo twinsparki, opel 2,8, 3,2


I właśnie dlatego tyc modeli, z tymi silnikami nie polecamy. O rozrządzie w 2.8 pisałem nawet wczoraj czy przedwczoraj, o thp wspomina się w każdym temacie o citroenach/pug'ach, że 156 tylko z dieslem albo v6 też powszechnie wiadomo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Lut 2018, 20:37

ichris napisał(a):Czyli nie masz dowodów, że TSI E211 są statystycznie bardziej awaryjne niż silniki innych producentów.

Takich dowodów nikt nie jest w stanie przedstawić, ani w jedną, ani w drugą stronę. No chyba, że sam VW, ale ten złych statystyk nie pokaże, a w dobre mało kto uwierzy :lol:
Ja osobiście sądzę, że te nowsze silniki nie są już tak awaryjne jak te pierwsze, ale dalej zaliczyłbym je do silników podwyższonego ryzyka.
W żadnym przypadku nie można o nich powiedzieć "stara dobra benzyna".
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3797
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna