Jaka powinna być temperatura nagrzewnicy ?

10 Sty 2017, 02:02

Witam, mam problem z ogrzewaniem nie leci wgl. ciepłe powietrze tylko takie "letnie", ale obie rurki od nagrzewnicy były gorące, więc wymontowałem cały kokpit wyjąłem nagrzewnice przeczyściłem kretem, jakimiś domestosami i wyleciało sporo syfu ale jest problem bo podpinam do jednej strony szlaufa z gorącą wodą i jest niby ciepła ale nie aż tak bardzo jak woda, później daje na zimną wode i nagrzewnica momentalnie jest zimna do połowy ale druga połowa tam na dole jest ciepła (gdzie te żeberka). I teraz pytanie czy nagrzewnica powinna mieć taką samą temperature jak woda (czyli gorąca), czy delikatnie mniejszą żeby nie stopić tego plastiku w którym jest obudowana ? I czy możliwe że tak nagle by sie zapchała z dnia na dzień i już nie grzeje ? Bo jak pomyśle że to jednak nie nagrzewnica to tyle roboty na marne. Aha dodam że jak wleje tam wrzątek z czajnika to wtedy robi się gorąca ale nie aż tak żeby nie można jej było dotknąć. Z góry dzięki za odpowiedź, bo nie wiem czy montować ją jutro czy kupić nową. :)
masterq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam

10 Sty 2017, 10:50

masterq napisał(a):ciepłe powietrze tylko takie "letnie", ale obie rurki od nagrzewnicy były gorące
Może jest mocno zakamieniona i ma przez to kiepski przepływ. Mając to na uwadze będzie się słabiej nagrzewała.

masterq napisał(a):I teraz pytanie czy nagrzewnica powinna mieć taką samą temperature jak woda (czyli gorąca), czy delikatnie mniejszą
Takiej samej nie będzie miała bo dochodzą straty ciepła, ale jak przepuścisz sporo gorącej wody to temperatura powinna być zbliżona.

masterq napisał(a):wiem czy montować ją jutro czy kupić nową
Napisałeś że sporo syfu z niej wyleciało więc może być tak że przepływ wewnątrz nagrzewnicy też jest przytkany i nie jest do końca drożny. To spowalnia przepływ cieczy przez nagrzewnicę a to z kolei spowalnia jej nagrzewanie się.
Jaki to samochód? Ile kosztuje nowa nagrzewnica? Sprawdzałeś...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Sty 2017, 11:53

Teraz jestem pewien że jest przytkana coś wpadło do środka w te czarne plastiki i tam lata jak nią poruszam, samochód to citroen xsara I, a nagrzewnice mogę kupić używaną z demontażu na szrocie tylko nie wiem czy jest sens, albo nową np. nissens za 90zł.
masterq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam

10 Sty 2017, 13:11

masterq napisał(a):mogę kupić używaną z demontażu na szrocie tylko nie wiem czy jest sens, albo nową np. nissens za 90zł
Moim zdaniem nie ma sensu używanej skoro nowa kosztuje 90zł. Firma którą podałeś jest całkiem niezła i myślę że nie ma co się zastanawiać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Sty 2017, 17:54

Nissens to dość droga firma i mam z nią nieprzyjemne wspomnienia - jak kilka lat temu padła mi chłodnica z klimy, to nowa z Nisens padła mi po 3 miesiącach. Druga okazała się padnięta od razu po zamontowaniu, a trzecia padła po 7 miesiącach. Oczywiście firma kombinowała, że to nie ich wina, tylko że kamyki padające spod samochodu przede mną uszkadzały te chłodnice... Bardziej głupawego tłumaczenia nie słyszałem. Dałem sobie w końcu spokój z tą firmą i poszukałem wtedy oryginalnej używki i jeżdżę już ponad 3 lata i jest ok.
Tak więc lepiej się zastanowić na tą firmą
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2017, 14:15

I tak zrobiłem właśnie, bo musiałbym czekać na nagrzewnice około 2 dni, co bylo mi nie na rękę bo dzisiaj musze jechać na uczelnie i nie zdążyłbym złożyć to kupiłem na szrocie za 30zł oryginał behr, złożyłem i udało się leci ciepłe powietrze a nawet gorące, tylko jest mały problem z rury leci biały dym, nie jestem w stanie wyczuć czy to jest słodki zapach, bo nie znam sie na tym, ale jakby brał wode to miałbym olej w chłodnicy a wszystko wygląda dobrze leci płyn cały niebieski, może to od zimna ?
masterq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...

13 Sty 2017, 14:57

masterq napisał(a):kupiłem na szrocie za 30zł oryginał behr, złożyłem i udało się leci ciepłe powietrze a nawet gorące
No i ok :)

masterq napisał(a):tylko jest mały problem z rury leci biały dym, nie jestem w stanie wyczuć czy to jest słodki zapach, bo nie znam sie na tym, ale jakby brał wode to miałbym olej w chłodnicy a wszystko wygląda dobrze leci płyn cały niebieski, może to od zimna ?
Ale leci wtedy jak samochód jest jeszcze nie do końca rozgrzany? Przy temperaturach około 0 stopni i poniżej bardzo często widać biały dym z rury i w większości przypadków jest to normalne zjawisko. Jeżeli nie ubywa ci płynu chłodzenia to raczej wszystko jest ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999