Jaka prędkość jest zabójcza dla autka?

24 Mar 2017, 08:59

Witam! Na wstępie proszę o wyrozumiałość, ale niestety jestem "zielona" jeśli chodzi o samochody, stąd moje pytanie może niektórych zdziwić, aczkolwiek liczę, że znajdą się tacy którzy cierpliwie mi odpowiedzą. Posiadam Opla Corsę B, rocznik 1997, 1.2, benzyna+gaz. Przebieg ponad 280 tys. Ostatnio przeszedł bez problemu przegląd. Chodzi mi o to, czy w tym wieku i z takim przebiegiem jakaś prędkość jest "zabójcza" dla tego autka? W sensie czy trzeba jeździć wolniej by czegoś nie uszkodzić, czy jednak przy 140 km/h na autostradzie nie powinno nic się dziać? Bardzo proszę o pomoc, bo niestety mam stracha przed dłuższymi podróżami ze względu na mój totalny brak wiedzy o mechanice.
Ola121090
Nowicjusz

Miejscowość: Śrem/Zbrudzewo
Prawo jazdy: 18 12 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel Astra H kombi
Silnik: 1.9 CDTI 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Mar 2017, 16:57

Jeżeli samochód jest sprawny technicznie, to każda prędkość, która dla ciebie jest bezpieczna, jest bezpieczna dla tego samochodu. A tak naprawdę prędkośc samochodu nie ma znaczenia. Ważne są obroty silnika. Ale jak silnik jest sprawny, to nic nie powinno się dziać. Oczywiście warto oszczędzać te obroty silnika podczas rozpędzania się i nie jechać np, na pierwwszym biegu z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu. To samo na dwójce.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?