Jaki chatcback max 25 tyś. zł, max 2005 r. - Audi A3 8P?

04 Lip 2015, 08:55

Witam wszystkich,

Jaki chatcback polecacie do max 25 tyś. zł, max 10 letni (do 2005 r.)?

Interesuje mnie:
- niemiecki, popularny w Polsce model - tanie, dostępne część, model dobrze znany mechanikom
- w benzynie, z silnikiem dobrym do zainstalowania LPG - jeżdżę od lat na LPG, ma to swoje wady (ale diesel również), jest zdecydowanie najtańsze
- z silnikiem mało awaryjnym, niedrogi w serwisowaniu, możliwie dynamiczny (ale bez przesady - minimum 100 KM, idealnie 120-140 KM)
- trwały (np. aby nie rdzewiał w 11 'roku życia'), elegancki

Po wielu poszukiwaniach ('przeczytaniu' pół Internetu) wybrałem Audi A3 8P (2003-2008), 1.6 8v - piękny samochód, popularny model, prosty i niezawodny silnik, idealny do LPG; jedyna wada
to ciut mało koni (wolę zdecydowanie to niż bardziej awaryjne silniki FSI, nie do LPG) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Chcę się tylko upewnić że to dobry wybór. Z góry dzięki za dobrą radę!
Qlawy89
Obserwowany

Prawo jazdy: 24 04 2008
Auto: Audi 80 - zmieniam na nowe
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lip 2015, 09:05

Dobry wybór, co Audi to Audi :ok: Choć silnik słaby. Obejrzał bym jeszcze Focusa mk1 z końcowych roczników w pakiecie Ghia. Fajne silnik benzynowe, lepsze prowadzenie od A3. Wygląd kwestią gustu

np [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Dyzio92
Nowicjusz

Prawo jazdy: 11 10 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Fiesta mk4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

04 Lip 2015, 09:09

Dyzio nie rób zamieszania... Piszesz, że A3 to dobry wybór, a tak naprawdę nie ma dobrych silników. 1,6 kompletnie nie daje rady i pali dużo. W poprzedniku się już nie sprawdzał, to co w tym?
Polecanie Focusa mk1 do 25k mija się z celem. Autorze szukaj Focusa mk2 po lifcie z 2,0. Minus to, że nie lubi LPG.

Inne dobre propozycje, co lepiej jadą i też lubią LPG:
Fiat Bravo 1,4T-Jet, Opel Astra H 1,8, Hyundai i30 1,6, Kia Cee'd 1,6