Jaki olej do Golf V 1.9 TDI 105 km BKC? norma 505.01

07 Wrz 2020, 19:05

SongMIRED napisał(a):no to ładnie mnie tutaj jedna osoba naprowadziła..
Nie napisałeś wcześniej, że nie masz DPF, a to zmienia postać rzeczy. Oleje C3 masz typowo pod filtry DPF i generalnie one zapewniają słabszą ochronę silnika bo chronią lepiej sam filtr. Oczywiście jak zalejesz taki olej jak został ci wcześniej polecony nic się nie stanie ale w tym przypadku ale można wybrać olej który lepiej będzie chronił silnik.

Tu masz odpowiedź
PhantomASA1 napisał(a):uszyty,,pod materiały,z których są robione elementy silnika bardziej wytrzymałe na słabsze własności smarne oleju,wymaga tego DPF


Sprawdź to dokładnie jak nie jesteś pewny:
SongMIRED napisał(a):Nie, nie - to jest wersja z 2004 roku, tutaj chyba nie montowali DPF'ów.
i daj znać czy na pewno nie masz DPF.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

07 Wrz 2020, 19:47

Rokiko napisał(a):Sprawdź to dokładnie jak nie jesteś pewny:
SongMIRED napisał(a):
Nie, nie - to jest wersja z 2004 roku, tutaj chyba nie montowali DPF'ów.
i daj znać czy na pewno nie masz DPF.


Kod na wlepie od bagażnika pokazuje OGG, czyli nie ma DPF.

Skoro ten olej jest zły i gorzej będzie chronił silnik to mogę go zwrócić do sprzedawcy, bo kupiłem ten olej na Allegro i jutro przyjdzie.

Okej, czyli jak już teraz wiadomo wszystkie parametry mojego Golfa, to jaki zakupić? podobno do diesla na pompo wtryskach musi być Full SAPS?
Czyli jaki to będzie dokładnie?
Pozdrawiam!
[email widoczny po zalogowaniu] />
Słuchajcie nie bardzo mam jak oddać ten olej, bo bym musiał pojechać teraz i wysłać na swój koszt prawie 18 zł. Zapytam Was tak szczerze, jeżeli wleję ten olej do mojego GOLFA bez DPF, to może mu się coś stać? i wymienię załóżmy przy kolejnych 10 tys przebiegu? jakie jest realne zagrożenie, ze ten olej moze cos uszkodzic? :(
Ostatnio edytowany przez SongMIRED, 07 Wrz 2020, 20:20, edytowano w sumie 1 raz
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39

07 Wrz 2020, 20:20

Spokojnie,Koledzy dobrze radzili,tylko przeoczyli literkę C,zaraz zobaczę na oleje do twego auta,trzymamy się 5W40.CASTROL TXT 5W40,ten jest dobry,obecnie coraz trudniej jest kupić olej 505.01 do silników bez dpf-u.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Wrz 2020, 20:21

PhantomASA1 napisał(a):Spokojnie,Koledzy dobrze radzili,tylko przeoczyli literkę C,zaraz zobaczę na oleje do twego auta,trzymamy się 5W40.CASTROL TXT 5W40,ten jest dobry,obecnie coraz trudniej jest kupić olej 505.01 do silników bez dpf-u.


Na allegro nie ma takiego oleju właśnie Castrola TXT 5W40 może inna nazwa? A jak wleje MID SAPS? bo ten valvoline to LOW SAPS? A może jakiś inny, taki który jest dostępny na allegro?

Może MOTUL SPECIFIC 505.01 502.00 5W40? Opis tego oleju Motula:
W 100% syntetyczny olej silnikowy o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki (Mid SAPS). Specjalnie opracowany do silników TDI lub TD zarówno z pompo wtryskiwaczami (PD), jak i tych z pompą wtryskową bez filtrów cząstek stałych (DPF)

Albo może: GULF FORMULA ULE 5W40
OPIS:
jest zaawansowanym technologicznie, syntetycznym, niskoemisyjnym olejem silnikowym do samochodów osobowych, które wymagają oleju o średniej zawartości popiołów siarczanowych (mid SAPS).

Słuchajcie nie bardzo mam jak oddać ten olej, bo bym musiał pojechać teraz i wysłać na swój koszt prawie 18 zł. Zapytam Was tak szczerze, jeżeli wleję ten olej do mojego GOLFA bez DPF, to może mu się coś stać? i wymienię załóżmy przy kolejnych 10 tys przebiegu? jakie jest realne zagrożenie, ze ten olej moze cos uszkodzic?
Ostatnio edytowany przez SongMIRED, 07 Wrz 2020, 20:42, edytowano w sumie 1 raz
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39

07 Wrz 2020, 20:41

Myślę,że przez taki okres zbytnio silnikowi nie zaszkodzisz,wlewaj ,ale już następnym razem zastosuj właściwy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Wrz 2020, 20:46

PhantomASA1 napisał(a):Myślę,że przez taki okres zbytnio silnikowi nie zaszkodzisz,wlewaj ,ale już następnym razem zastosuj właściwy.


10 tysięcy będzie zrobione na nim, może nawet i mniej. Ale właśnie rozmawiałem z kimś i mówi, że ten Valvoline LOW SAPS może być, bo napisał że moze być, bo ma więcej aprobat producentów.

Moje pytanie, czy OBY napewno nic się mu nie stało? czy lepiej wymienić? Bo naprawdę jak ma źle pracować silnik na tym oleju to lepiej wymienić, tak?

Bo ten Valvoline SYNPower ma w opsie
- niskiej zawartości popiołów siarczanowych nawet nie ma średniej, tak jak te, które pokazałem wyżej ten Motul i Gulf, bo oni mają średnie.

Niska zawartość popiołów to znaczy, że nie będzie generował więcej sadzy, popiołu? to chyba lepiej? czy to coś innego?
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 5.0 V8 2UR-GSE - Lexus
    Silniki samochodów luksusowej japońskiej marki słyną z doskonałej kultury pracy, niezawodności i znakomitych osiągów. Jednak prawdziwą dumą Lexusa jest 2UR-GSE – pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, napędzający ...

07 Wrz 2020, 20:59

Nie,to nie jest tak,te związki ,które mają świetne własności smarne,czyli chlor,siarka podczas spalania oleju tworzą popiół,tutaj w tym wypadku olej spełnia najważniejszy wymóg do tego silnika,czyli 505.01,wlewaj go,skróciłbyś żywotność znacznie silnika oraz turbiny gdybyś go stosował cały czas
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Wrz 2020, 21:03

PhantomASA1 napisał(a):Nie,to nie jest tak,te związki ,które mają świetne własności smarne,czyli chlor,siarka podczas spalania oleju tworzą popiół,tutaj w tym wypadku olej spełnia najważniejszy wymóg do tego silnika,czyli 505.01,wlewaj go,skróciłbyś żywotność znacznie silnika oraz turbiny gdybyś go stosował cały czas


Słuchaj mówisz, że jakbym wlewał go cały czas to bym skrócił żywotność turbiny i silnika, a przez ostatni rok zrobiłem właśnie 8,5 tys km na również podobnym oleju co ten Valvoline co zamówiłem, to nie wiem już sam, odesłać czy wlać? bo jakbym wlał to znowu kilka tyś km albo i rok zanim bym kupił już ten poprawny. To co zrobić w tej sytuacji?
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39

08 Wrz 2020, 09:09

Kup molibdenowy dodatek do oleju,niekoniecznie Liqui Moly,gdyż on jest drogi,najtańszy jest w proszku,tylko należy dobrze wymieszać z olejem,są też dodatki Mannola np.nie urywa kieszeni,możesz go zastosować spokojnie,gdyż w tym oleju,który masz obecnie siarki procentowo nie ma zbyt wiele,przy stosunku np.1.2 % lub trochę więcej tego srodka bym nie zastosował,no chyba,że w celu wskrzeszania trupa(nic do stracenia) Zastosujesz ten dodatek i możesz spać spokojnie,bilans siarki będzie korzystny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Wrz 2020, 09:52

PhantomASA1 napisał(a):molibdenowy dodatek do oleju,niekoniecznie Liqui Moly,gdyż on jest drogi,najtańszy jest w proszku
W proszku MoS2 kupisz 20g za około 20 zł, a dodajesz go do silnika od 2 do 5g na litr oleju. Tak więc jedna taka torebka Ci wystarczy. Tylko trzeba dobrze wymieszać z olejem i później wlać do silnika oraz pozwolić silnikowi pochodzić najlepiej na biegu jałowym kilka minut. Z ilością też nie ma co przesadzać i trzymać się najlepiej zaleceń bo wtedy najlepiej się sprawdzi. Z tego co wiem jego cząsteczki nie zapychają filtrów oleju bo są tak małe. Olej po dolaniu może zmienić się na lekko szary i to normalne zjawisko.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

08 Wrz 2020, 10:34

Rokiko napisał(a):molibdenowy dodatek do oleju,niekoniecznie Liqui Moly,gdyż on jest drogi,najtańszy jest w proszku


Wiecie co chyba go oddam i zamiast tego Valvoline mam dwie opcje do wyboru, chyba że Wy macie jakieś propozycje co do oleju to proszę o napisanie, zastanawiam się, który z tych dwóch Gulf czy Motul (ten droższy) będzie lepszy niż ten Valvoline, bo ten Specific Motul i Gulf mają zawartości popiołów siarczanowych (mid SAPS). To który byście polecili?
Chyba, że one różnią się małym procentem od tego Valvoline to wtedy go zostawię.

Rokiko napisał(a):Olej po dolaniu może zmienić się na lekko szary i to normalne zjawisko.


Słuchaj, a jak wymienię tego Valvoline na Motula Specific 505.01 5W40 (Mid SAPS) albo na Gulfa też MID Saps to będzie jakaś różnica, czy nie opłaca się zwracać i lać ten olej? bo jak coś mam możliwość oddania go, dlatego pytam, czy opłaca się to zwracać.

Jak coś nawet do tych Motula i Gulf mogę dodać ten molibdenowy dodatek do olejów, czy w przypadku Motula i Golfa MID SAPS już tego nie trzeba?
Pozdrawiam
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39

08 Wrz 2020, 10:44

Jak masz zwracać ten olej i ma to kosztować Cię tak jak wspomniałeś to lepiej go zostaw i kup ten dodatek MoS2. Za rok lup o 10tkm wymienisz i będzie ok. Robisz mało km więc ja bym w tym momencie tak zrobił.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

08 Wrz 2020, 11:29

Rokiko napisał(a):Jak masz zwracać ten olej i ma to kosztować Cię tak jak wspomniałeś to lepiej go zostaw i kup ten dodatek MoS2. Za rok lup o 10tkm wymienisz i będzie ok. Robisz mało km więc ja bym w tym momencie tak zrobił.


W zasadzie dogadał się ze sprzedającym i odesłać go mogę za darmo.

Tylko wiesz co zastanawiam się, czy ten Motul Specific, albo ten Gulf będą miały jakieś znaczenie większe niż ten Valvoline w przeciągu 10 km tyś na rok? Bo wyczytałem, że ten Valvoline to niskopopiłowy, a te dwa średnio - czyli one coś więcej dają, ale tak procentowo ile mogą być bardziej właściwe niż te ten LOW Saps?

No i czy jak będę miał Motula, albo tego Gulfa (chyba, ze sa jeszcze jakies inne) to też rozrobić z tym dodatkiem?

I moje pytanie jeszcze jedno, jak zleje ten cały olej co był stary i wymienię filtr oleju, to będę musiał go jakoś przeczyścić? bo tamten co jeźdze to też właśnie dla DPF z filtrem, to co zrobić w takierj sytuacji?
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39

08 Wrz 2020, 11:48

SongMIRED napisał(a):Tylko wiesz co zastanawiam się, czy ten Motul Specific, albo ten Gulf będą miały jakieś znaczenie większe niż ten Valvoline w przeciągu 10 km tyś na rok? Bo wyczytałem, że ten Valvoline to niskopopiłowy, a te dwa średnio - czyli one coś więcej dają, ale tak procentowo ile mogą być bardziej właściwe niż te ten LOW Saps?
Moim zdaniem lepiej zostawić już ten co masz i dodać MoS2. Ja uważam że jest to w tej chwili najlepsze wyjście i najtańsze. Możesz jeszcze poczekać na to co napisze ci @PhantomASA1 i zweryfikować bądź co bądź on ma chyba większa wiedzę o olejach :)

SongMIRED napisał(a):I moje pytanie jeszcze jedno, jak zleje ten cały olej co był stary i wymienię filtr oleju, to będę musiał go jakoś przeczyścić? bo tamten co jeźdze to też właśnie dla DPF z filtrem, to co zrobić w takierj sytuacji?
Po prostu wymieniasz olej, spuszczasz stary wymieniasz filtr oleju zalewasz nowy i po sprawie. Jak rozgrzejesz silnik to możesz dodać wtedy dodatek MoS2 o którym było wspomniane i już. Oleju ubywa Ci w normalnych granicach więc z silnikiem jest raczej wszystko ok i nie potrzeba tu stosowania żadnych płukanek.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

08 Wrz 2020, 12:10

Rokiko napisał(a):Moim zdaniem lepiej zostawić już ten co masz i dodać MoS2. Ja uważam że jest to w tej chwili najlepsze wyjście i najtańsze. Możesz jeszcze poczekać na to co napisze ci @PhantomASA1 i zweryfikować bądź co bądź on ma chyba większa wiedzę o olejach


Generalnie wołałbym go zostawić, bo nawet nie mam jak pojechać teraz na miasto i kupić ten dodatek do oleju. (a w czwartek mam do pracy i zbytnio nie mogę czekać, bo bym musiał oddać ten czekać na zwrot i dopiero kupić nowy)

Filtr nowy mam i no ten olej Valvoline. Tylko ja się obawiam trochę tego, bo pisaliście że to zły olej, że niskopopiołowy i w ógóle jakoś tak odechciało mi się tego oleju.
Słuchajcie jak spuszcze tamten olej i wymienie filtr na nowy, zaleje ten nieszczęsny Valvoline to mogę na nim ujechać 30 km do miasta? i później wrócić do domu i wsypać tego proszku do oleju, czy to trzeba od razu wymieszać w bańce z olejem? ale narobiłem sobie kłopotu o głupi olej :(
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39