Jaki olej do samochodu jest najgęstszy?

18 Cze 2018, 09:29

Z Finlandii masz niezłe oleje do silników benzynowych Neste. Chwalę je sobie zimą przede wszystkim, bo chociaż mam starszy silnik to ten olej i tak jest dobrze przystosowany. Poczytaj, bo warto czasami przetestować coś nowego, niekoniecznie najpopularniejsze marki.
karollinetty
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 17 01 1989
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Audi A4 B7
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

22 Cze 2018, 19:18

a czemu miały być najgęstszy moim zdaniem nalezy dobrać olej zgodnie z specyfikacją API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4 takie są wymagania dla mojego auta i takie parametry ma olej Shell Helix Ultra 5W-40
maxim65
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 02 03 1983
Auto: golf

25 Cze 2018, 11:26

maxim65 napisał(a):a czemu miały być najgęstszy moim zdaniem nalezy dobrać olej zgodnie z specyfikacją
Zgoda, ale pytanie autora tematu właśnie było o najgęstszy olej. Najlepiej sprawdzić w specyfikacji jaki olej dopuszcza producent danego silnika tak jak wspomniałeś i według niej szukać takiego oleju. Przypuszczam, że będzie to olej półsyntetyczny o odpowiednich parametrach choć czasem zdarzają się i oleje mineralne.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

05 Lip 2018, 12:23

Użyteczność największą w silnikach wysokoprężnych osiągnąłem na razie, dzięki olejom Neste. Dobra dystrybucja do tego potrafią faktycznie doradzić i zaproponować kompatybilne z silnikiem nowości.
martinrekk
Nowicjusz
 
Posty: 9

05 Lip 2018, 17:17

To dawaj Bracie konkretny olej Neste,porownamy go np.z Orlenem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lip 2018, 23:16

PhantomASA1 przecież to spamer, sprawdź sobie jego posty, 100% to ukryta reklama :/
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3742
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lip 2018, 03:22

Wiem,wiem:-)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Wrz 2023, 09:34

Gdyby moje auto mogło mówić, pewnie by prosiło o Castrola :mrgreen:
kobylak11
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Wrz 2023, 09:51

kobylak11 napisał(a):Gdyby moje auto mogło mówić, pewnie by prosiło o Castrola
No nie wiem... są lepsze oleje :wink:

Tak na marginesie co Ty masz z tym Castrolem w każdym poście który napisałeś go polecasz, czyżby reklama?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10002
Zdjęcia: 35

30 Wrz 2023, 12:10

Nie wszyscy wiedzą ,że pewna grupa olejów silnikowych Castrol pochodzi z tzw. recyklingu.Castrol potwierdza to na swojej stronie internetowej.
https://www.castrol.com/pl_pl/poland/ho ... e-oil.html
Więc ja aż tak bym tego oleju nie reklamował :)
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 443
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

30 Wrz 2023, 12:37

Acer66 napisał(a):pewna grupa olejów silnikowych Castrol pochodzi z tzw. recyklingu
Tego nie wiedziałem... W sumie nie wiadomo jakie to oleje bo jest tam krótkie info na ten temat a strona do której przekierowują nie działa :/
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10002
Zdjęcia: 35

30 Wrz 2023, 12:47

Właśnie ..nie działa... bo jak by powiedzieli które to są oleje silnikowe to nikt by tego nie kupił. Należy się tylko domyślać ,że jest to grupa olejów dostępnych powszechnie w marketach. :yes:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 443
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

01 Gru 2023, 08:13

Cześć, Castrol jako globalna firma jest odpowiedzialna za środowisko (polecam poczytać o naszym strategicznym projekcie Path360 i namacalnych działaniach, jakie w jego zakresie realizujemy) i dla Castrola nie jest dla obojętny temat recyklingu olejów.

Oleje recyklingowane mogą być olejami każdego rodzaju (przekładniowe, silnikowe, hydrauliczne, etc.). W tym momencie żaden z olejów przeznaczonych do silników i skrzyń biegów pojazdów sprzedawanych na naszym rynku nie jest olejem z recyklingu. Oleje takie najczęściej mogą być używane w przemyśle metalurgicznym, obróbce metali etc.
BMakarski
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Gru 2023, 09:19

Na YT pewien mechanik,,pluje,,na Castrole nie mając pewności czy silniki zapaskudzone w środku jeżdziły nie na podróbach,lub czy w ogóle oleje były cyklicznie wymieniane,ja 190 tką zrobiłem 200 tyś km,silnik po remoncie,trzeba było co jakiś czas regulować zawory gdyż z racji kosztów wymieniono hydraulikę na zwykłą,mechanik pytał mnie na czym jeżdżę ,gdyż nigdy nie widział w środku tak perfekcyjnie czystego silnika.Jesli chodzi o gęstość oleju,który jest,,najgęstszy,,czyli posiada największą lepkosć,są dwa parametry,które o tym mówią,baza olejowa nie ma z tym nic wspólnego,czyli ,to,że np.mineralny jest najgęstszy,to nie jest tak.Lepkość rozruchowa,czyli w normalnej temp.im nizsza wartość tym olej jest szybszy,minerały owszem,w takiej sytuacji będą b.lepkie,półsyntetyki też,ale to nie jest dobre,natomiast sytuacja zmienia się w temp.roboczych silnika,lub w czasach jego termicznego przeciązania,upały i dynamiczne jazdy,tutaj im wyższa wartość tym olej bardziej lepki,grubszy film olejowy,dochodzi jeszcze wskażnik lepkości,im wyższy tym olej stabilniejszy.Dlatego nieporozumieniem według mnie jest stosowanie olejów o zbyt niskiej lepkości w mocnych silnikach,chodzi o temp.roboczą silnika,trzeba brać po uwagę także stan konkretnego silnika,silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem potrafią zdegradować olej już po przebiegu 1500 km,co jest tego przyczyną?! Benzyna w oleju,dlatego własnie należy brac na to poprawkę,firma zaleca taki indeks lepkościowy a nie inny,i to jest OK,ale przecież olej w benzyniakach zawsze jest rozcieńczany paliwem,tego problemu nie ma przy LPG,ale z kolei w tym przypadku dochodzą inne zagrożenia ze strony siarki,nowoczesnych diesli nie tykam,ten badziew mnie osobiscie nie interesuje,tutaj można załatwic silnik pędzikiem stosując hiperoleje a i tak lipa,no chyba,że silniki wykastrowane z niszczycieli silników diesla.Panaceum na to wszystko,zagrożenia to częsty monitoring stanu oleju,maska w górę,obserwacja stanu lepkości ,świeżego pozostawionego w słoiczku,i tego w silniku,temp.muszą być jednakowe,już pocierając palcami można dostrzec różnicę lepkościową,jeśli jednak bagnetu nie ma?! Jeśli bagnetu silnik nie posiada,to po prostu takiego wynalazku się nie kupuje,no chyba,że nówkę,leasing,i po gwarancji pa,pa,mój znajomy tak robi,tylko Mercedesy kupuje,nic go nie interesuje,chrzanią się na gwarancji(moduły) ale jak sam stwierdził,gdyby kupował używki taniej zdecydowanie,to i tak eksploatacja,koszty awarii mogłyby dosięgnać kosztów nóweczki z salonu.Nie interesuje go olej,nic go nie interesuje,następny nabywca się będzie martwił.Bagnetu oczywiście nie ma,ani jednego(automat)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)