30 Wrz 2023, 14:57
OK,zaraz zabieram się za porównanie z olejem bliżniaczym innej firmy z takiej samej półki technologicznej,muszę tylko wybrać odpowiedniego przeciwnika,co do własności lepkościowych olejów jest b.ważna kwestia,o czym zajmujący się zawodowo olejami,tak jak Anjin,BestOils czy MotoAlbercik jako posiadający chyba najlepsze z nas jako mechanik rozeznanie mogąc porównywać skutki wyborów lepkościowych olejów,gdyż po prostu się tym interesuje,jako praktyk,z pewnościa ogląda silniki od środka,mam na myśli te,które naprawdę są należycie serwisowane,i ich stopień zużyciazresztą każdy z Was ma rację,jedno jest pewne,wazne jest by dobrać odpowiedni olej pod ,,dukty,,olejowe jakie zastosowano w silniku(kanaliki),dysze natryskiwaczy denków tłoka,(w tym wypadku b.ważne jest by olej był natryskiwany z odpowiednim ciśnieniem oraz szybko krązył ale również posiadał odpowiedni parametr stabilności lepkościowej).itd.itp.Stare,solidne silniki posiadają takie ich przekroje,że zaden olej nie jest im w stanie zaszkodzić poza tmi,które są przeznaczone do jednostek,w których bezwzględnie nalezy stosować oleje w stylu 0W30,czy 5w30,nie wspominam o Ow20,takie oleje powinno się omijac szerokim łukiem,amerykańscy analitycy od krótkiego czasu przestrzegają przed nimi,wiedziałem o tym,dlatego już dwa lata temu wybiłem z głowy bratu zastosowanie takiego oleju w silniku 2.5 Scyactiv w Mażdzie CX-5,która przypłynęła z ,,arktycznych,,rejonów Kanady z b.niskim przebiegiem,auto roczne,kosmetycznie tyrknięte.Tutaj,w tym przypadku jesli silnik zużywał takie ilości oleju,to problem leży konstrukcji zastosowanych tłoków,pierscieni,o tym jednak wiadomo,nawet jeśli bierze obecnie 0.3 l na 100 km ,to, to i tak jest ogrom.Ale nic to,zabieram się za analizę BIZOL-a,wcale to nie są oleje nieznane,to wysoka półka.