Olej silnikowy marki BIZOL - prośba o opinie

15 Kwi 2016, 11:59

Mój silnik TSI bierze olej - dość sporo, bo około 0,6l na 100 km. Polecono mi w warsztacie, żebym przy następnej wymianie zmienił olej na coś z tzw. półki "premium" i sprawdził, czy może pobór będzie mniejszy. Znajomy z Niemiec, z którym rozmawiałem doradził mi olej BIZOL, ponoć u nich dużo silników VW jeździ na takim. Tylko, że w Polsce ten olej jest dostępny od niedawna i nie ma o nim zbyt dużo informacji.

Czy może ktoś stosował ten olej i jest w stanie cokolwiek o nim powiedzieć?
Bob1897
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 01 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 140 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Kwi 2016, 07:35

Polecam ten olej. Podobnie jak Twój znajomy, też dowiedziałem się o tym oleju będąc w Niemczech. Od tej pory wszystkim polecam tylko Bizola. Jest to na tyle dobry olej, że warto go nawet sprowadzić z Niemiec nie patrząc na cenę - ja tak robiłem. Ale skoro jest już w Polsce to tym bardziej warto brać. Nie będę Ci obiecywał, że od razu poczujesz różnicę po zalaniu Bizolem silnika - u mnie zmiana była bardzo widoczna - zwłaszcza w poborze oleju miedzy wymianami i w kulturze pracy.
MariuszK
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 17 11 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

18 Lip 2016, 07:36

A jaki masz wlany w tej chwili olej? Bo wbrew pozorom to ważna informacja,pamiętaj aby lepkość pozostała taka sama,inaczej możesz uszkodzić silnik.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lip 2016, 07:52

Oczywiście ta sama lepkość. Miałem ten, który leją w ASO VW. Przesiadłem się na Bizola i jestem zadowolony, bo już zrobiłem ponad 7 tys. km, a pobór oleju znacznie spadł, o więcej niż połowę.
Bob1897
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 01 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 140 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Lip 2016, 22:50

Chłopie - kto ci takich głupot naopowiadał ? Silnik to możesz sobie zepsuć jak będziesz jeździł na oleju 15w40. Ja miałem wiele aut z silnikami o przebiegach rzędu 400-500.000 km, po kupnie ZAWSZE robiłem płukankę silnika i zmieniałem olej na 5w40 lub 5w30. NIGDY, powtarzam PRZENIGDY nie było jakichkolwiek złych objawów.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

22 Lis 2016, 10:24

Właśnie dlatego nie było złych objawów bo robiłeś wcześniej płukankę i to jest kluczową kwestią, zastanów się co by było gdybyś przesiadł się nagle z syntetyka 5w40 na półsyntetyk 10w40 bez płukanki lub odwrotnie w przypadku przebiegów rzędu po 400k w silniku, poczytaj o konsekwencjach. Akurat co do olejów silnikowych to też zajmujemy się tym na co dzień i mamy doświadczenie w tej kwestii.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Oldsmobile F32 - historia zabytkowego samochodu
    Oldsmobile F32 to samochód osobowy produkowany przez amerykańską markę Oldsmobile w latach 1932-1933. Był to luksusowy model samochodu klasy średniej, który cieszył się popularnością ze względu na swoje wyposażenie, ...

22 Lis 2016, 11:27

Przyjacielu - nie muszę o niczym czytać, ponieważ sprawami olejowymi zajmuję się od lat i to nie z perspektywy subjekta za ladą sklepu, tylko technika. Co silnik zrobi, gdy zamiast 15/40 wlejesz 10/40 albo 5/40 ? Wywiesi kartkę, że nie jedzie bo strajkuje ..? Trochę wyobraźni ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

30 Wrz 2023, 09:38

Dobry i stary Castrol na pewno się świetnie sprawdzi.
kobylak11
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Wrz 2023, 10:13

A Ja w poprzednim samochodzie zaryzykowałem i nie żałuję bo w sumie byłem zadowolony. Na oleju tej marki przejechałem jakieś 35tys. km, nie zauważyłem żeby trzeba było go dolewać od wymiany do wymiany, sam silnik pracował dobrze, a nawet miałem wrażenie że trochę ciszej. Ogólnie dobrze dobrany olej do silnika tej marki powinien się sprawdzić. Pamiętam że wybierałem go głównie z powodu przystępnej ceny ale stosunek cena do jakości w tym przypadku jest ok.
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9

30 Wrz 2023, 10:31

Podajcie konkretny olej BIZOL,przyglądniemy się jemu,jedno pewne,na stopień zużywania oleju(znikania) wpływa kilka parametrów,kluczowym jednak jest zastosowana chemia.BestOils ma racje,przejdziemy potem do udowadniania tej tezy,problem tylko w tym,że silnik musi być całkiem sprawny,czysty w środku,bez oksydy,nagaru,możesz zmniejszyć pobór oleju a tym samym skrócić jego żywotność,co jest trudne do udowodnienia z oczywistych względów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Wrz 2023, 10:56

PhantomASA1 napisał(a):Podajcie konkretny olej BIZOL, przyglądniemy się jemu
Sprawdziłem i Ja kupowałem Bizol 5W40 Allaround ACEA: A3/B4.
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9

30 Wrz 2023, 14:57

OK,zaraz zabieram się za porównanie z olejem bliżniaczym innej firmy z takiej samej półki technologicznej,muszę tylko wybrać odpowiedniego przeciwnika,co do własności lepkościowych olejów jest b.ważna kwestia,o czym zajmujący się zawodowo olejami,tak jak Anjin,BestOils czy MotoAlbercik jako posiadający chyba najlepsze z nas jako mechanik rozeznanie mogąc porównywać skutki wyborów lepkościowych olejów,gdyż po prostu się tym interesuje,jako praktyk,z pewnościa ogląda silniki od środka,mam na myśli te,które naprawdę są należycie serwisowane,i ich stopień zużyciazresztą każdy z Was ma rację,jedno jest pewne,wazne jest by dobrać odpowiedni olej pod ,,dukty,,olejowe jakie zastosowano w silniku(kanaliki),dysze natryskiwaczy denków tłoka,(w tym wypadku b.ważne jest by olej był natryskiwany z odpowiednim ciśnieniem oraz szybko krązył ale również posiadał odpowiedni parametr stabilności lepkościowej).itd.itp.Stare,solidne silniki posiadają takie ich przekroje,że zaden olej nie jest im w stanie zaszkodzić poza tmi,które są przeznaczone do jednostek,w których bezwzględnie nalezy stosować oleje w stylu 0W30,czy 5w30,nie wspominam o Ow20,takie oleje powinno się omijac szerokim łukiem,amerykańscy analitycy od krótkiego czasu przestrzegają przed nimi,wiedziałem o tym,dlatego już dwa lata temu wybiłem z głowy bratu zastosowanie takiego oleju w silniku 2.5 Scyactiv w Mażdzie CX-5,która przypłynęła z ,,arktycznych,,rejonów Kanady z b.niskim przebiegiem,auto roczne,kosmetycznie tyrknięte.Tutaj,w tym przypadku jesli silnik zużywał takie ilości oleju,to problem leży konstrukcji zastosowanych tłoków,pierscieni,o tym jednak wiadomo,nawet jeśli bierze obecnie 0.3 l na 100 km ,to, to i tak jest ogrom.Ale nic to,zabieram się za analizę BIZOL-a,wcale to nie są oleje nieznane,to wysoka półka.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Wrz 2023, 17:09

Trochę zajmuję się olejami i ,,coś" tam na ich temat wiem. :yes: Aby dobrać ci olej musisz podać parametry i wymagania jakie powinien spełniać olej do twojego silnika:Te informacje znajdziesz w instrukcji
Czyli:
SAE-
ACEA-
API-
ISLAC-
TBN-
HTHS-
i aprobaty producentów samochodów
Olejów BIZOL jest kilka rodzajów a jak mówią poprzednicy jeśli zastosujesz nieodpowiedni to możesz bardziej zaszkodzić jak polepszyć.
Znalazłem kilka informcji na temat tego oleju
Olej silnikowy BIZOL Allround 5W40 A3/B4
ACEA A3/B4
API SN/CF
MB 229.3
BMW LL 01
VW 502 00/505 00
GM LL A-025/LL B-025
Porsche A40
Renault RN 0700/RN 0710
Fiat 9.55535 N2
Peugeot B71 2296
Niewiele tego i powiem tak ... na podstawie tych informacji to szału nie ma. Ja bym go określił tak ..zwykły przeciętniak.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 460
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

30 Wrz 2023, 18:29

Acer,oczywiście wspominanie o Tobie byłoby śmieszne,zbyt oczywiste,nie będę wymieniał wszystkich,takich Gości tutaj jest więcej.Nawet nie zamierzałem porównywać tego oleju z żadnym innym,informacje w internecie są sprzeczne,gdzieś podają,że mineralny,gdzieś ,że syntetyk,prawda jest taka,że hydrokrakowany,z tym,że podparty polimerami i estrami oraz ,,substancjami,, powierzchniowo czynnymi,parametry ma b.zacne,bardzo stabilny lepkościowo,Bizol na swej stronie jest b.skąpy w podaniu kluczowych informacji,chełpi się tym,że olej o niskiej lepkości,w zadnym wypadku,jeden parametr temu zaprzecza.Niska cena może być podejrzana,jednak jestem pewien,ze BIZOL nie posiada zatwierdzonych parametrów ,specyfikacji,norm wymaganych przez kluczowych producentów aut(MB.VW.BMW itd) ale je spełnia,to kosztuje,potem klient jest obciazony kosztami certyfikacji,z MANNOL-em jest podobnie,mnie od BIZOL-a pachnie MANNOL-em ale w innym opakowaniu,a MANNOL to świetne oleje,pachniało mi kiedyś od LIQUI MOLY MEGUIN-em ,poszperałem i Bingo:) Nie odwrotnie.Teraz tak,jest parametr czyli TBN,który świadczy o tym,że ktoś kto plecił ten olej do TFSI miał pojecie o olejach,TBN jest niski,a to podstawa,jednym słowem swietny olej za cenę wiadomo jaką.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Wrz 2023, 20:59

Nie neguję właściwości tego oleju ale informacje na karcie produktu są skąpe.Więc skąd czerpać informacje na temat właściwości oleju? Ja czerpię zazwyczaj z karty charakterystyki produktu a tam brak takich informacji jak np. lepkość oleju w 100*C , index lepkości, TBN zastanawiające jest dlaczego. Inne oleje nie mające oficjalnych badań mimo wszystko takie parametry podają.Nie kieruję się tym co piszą internauci tylko tym co podają oficjalne dokumenty a w tym przypadku tam wieje pustką.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 460
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018