Jaki samochód rodzinny

18 Gru 2013, 09:39

"Dodatkowo Previa powstała na platformie Previi tylko dla Previi" masło maślane i jeszcze zmaślone.. ogarnij polszczyzne..
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Gru 2013, 10:08

Previa jest awaryjna? Może wcześniejsza wersja... Cięższa? benzynowa wazy 1,5tony tyle co kombi. Fakt ma silnik w podłodze i nie typowe rozwiązanie osprzetu, ale PRIUS tez był nie typowy, a o jego bezawaryjności krążą legendy.
Niestety nie ma jak porównać Forda do tej Toyki.
Swoją droga jest to specyficzne z wyglądu auto drogie w zakupie, ale sporo daje w zamian.
Swietnie się jezdzi tym vanem bo środek ciężkości jest nisko :) jest wygodny i się nie psuje ;)
Objechałem wszystkie te wynalazki przez zakupem Ody. Previa była na drugim miejscu z benzynowym 2.4.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 10:18

mih napisał(a):I żeby kupić Previę trzeba mieć brodę

I w d... mechaników...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2013, 11:44

noisy napisał(a):Previa jest awaryjna? Może wcześniejsza wersja... Cięższa? benzynowa wazy 1,5tony tyle co kombi.

Previa I - 1703kg
Previa II - 1850kg
Previa III - 1915kg
To niech jeszcze znajdzie sobie do tego wersje z Rootsem i 4x4 wtedy to już w ogóle nie wyjedzie z warsztatu :D
Toyoty są niezawodne ale akurat Previa im nie wyszła. Sam Akio Toyoda na konferencji w przyznał że nie był to najlepszy samochód. Dlatego też w USA zaprzestano sprzedaży Previi i zaczęto sprzedawać tam Siennę. W Europie co prawda Previa była oferowana(bo europejczyk jak widzi logo marki to każdy chłam kupi) jednakże wzbudzała ujemne zainteresowanie.
To prawda że moje poglądy są oryginalne, ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają.
mih
Początkujący
 
Posty: 93
Auto: BMW ///MPOWER ///M3
Silnik: 1.8 90KM
Paliwo: Inne
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2013, 12:37

To widać mamy różne źródła informacji co do wagi, ale nie bede się wczuwał.
Twierdzisz, ze Galaxy bedzie mniej awaryjny od Previ?

Sienna to juz wogole inna bajka i inna polka bardziej konkurencja w strone sukcesu Hondy Odyssey jaki odniosła w USA.

To co zaproponujesz koledze @Yarecki nawiązującego do tematu?
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 12:39

mih napisał(a):Previa I - 1703kg
Previa II - 1850kg
Previa III - 1915kg
To niech jeszcze znajdzie sobie do tego wersje z Rootsem i 4x4 wtedy to już w ogóle nie wyjedzie z warsztatu :D
Toyoty są niezawodne ale akurat Previa im nie wyszła. Sam Akio Toyoda na konferencji w przyznał że nie był to najlepszy samochód. Dlatego też w USA zaprzestano sprzedaży Previi i zaczęto sprzedawać tam Siennę. W Europie co prawda Previa była oferowana(bo europejczyk jak widzi logo marki to każdy chłam kupi) jednakże wzbudzała ujemne zainteresowanie.


Troche Ci się fakty przestawiały więc proponuje więcej czytać.... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2013, 13:04

noisy napisał(a):To widać mamy różne źródła informacji co do wagi, ale nie bede się wczuwał.
Z jakich korzystasz? Bo ja z prospektów :ok:
noisy napisał(a):Twierdzisz, ze Galaxy bedzie mniej awaryjny od Previ?

Nie bardziej. Previa jest trochę mniej awaryjna niż Galaxy jednakże koszty naprawy typowych usterek Previi przekroczą koszty naprawy Galaxy.
noisy napisał(a):To co zaproponujesz koledze @Yarecki nawiązującego do tematu?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Libero jest świetnym niezawodnym samochodem. Może komfortowo zawieść całą rodzinę do Portugalii, a jak będzie mu się nudzić to przejechać kilka oesów.
szybki napisał(a):Troche Ci się fakty przestawiały więc proponuje więcej czytać....

O widzę Pan Alfa i Omega. Twoja racja jest najtwojsza nieprawdaż? Bo przytaczanie argumentów i uzasadnianie swoich wypowiedzi jest niemodne. Co nie? Najlepiej napisać "nie bo nie". ;)
To prawda że moje poglądy są oryginalne, ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają.
mih
Początkujący
 
Posty: 93
Auto: BMW ///MPOWER ///M3
Silnik: 1.8 90KM
Paliwo: Inne
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2013, 13:46

mih napisał(a):O widzę Pan Alfa i Omega. Twoja racja jest najtwojsza nieprawdaż? Bo przytaczanie argumentów i uzasadnianie swoich wypowiedzi jest niemodne. Co nie? Najlepiej napisać "nie bo nie". ;)


Twoje wypowiedzi raczej nie są zbyt profi a od innych wymagasz tego czego sam nie dajesz...

Previa nazywała sie previa tylko na nie które rynki... Nie odniosła sukcesów poniewaz jej podstawowym problemem był fuck - up związany z podatkami na rynku docelowym. Musiałbym zgłebić temat ale w sumie mało mnie to obchodzi.

Co do technologii to silniki diesla Prev1 ma o oznaczeniu CT a jest to klasyka diesla z żeliwnym blokiem przewidziana do przebiegów rzędu 800tyś.km. Później był zwykły d4d.
Benzynowe były 2tz/ 2az vvti z camry oraz 3,0 1mz (jeżeli chodzi o V6 legenda następca kutego 3vz).
Wersja AWD miał napęd z gt4 więc w CH jest super ceniony a jezeli chodzi o zasługi tego rozwiązania to chyba nie muszę Ci opisywać.
Masy podałeś dosyć wysokie i może chodziło Ci o wersje AWD gdzie celina z tym napedem ważyła 1450kg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2013, 14:51

szybki napisał(a):Co do technologii to silniki diesla Prev1 ma o oznaczeniu CT a jest to klasyka diesla z żeliwnym blokiem przewidziana do przebiegów rzędu 800tyś.km.

Chodzi Ci o 3C-TE, który oferowany był tylko w Previi na rynek Japoński? Myślę że przekładka Estimy nie będzie zbyt ekonomicznym rozwiązaniem. ;)
szybki napisał(a):Masy podałeś dosyć wysokie i może chodziło Ci o wersje AWD gdzie celina z tym napedem ważyła 1450kg.

Masy są wysokie, wynika to z podstawowych praw.
W uproszczeniu:
Masz samochódm typowy cab-over-engine-van który waży x i masz Previę cab-over-engine-van z osprzętem pod maską, dodatkowym wałkiem pomocniczym i resztą podzespołów, która waży x+masa wynikająca z wymienionych elementów, więc jakim cudem Previa miałaby być lżejsza?
Mam nadzieję że tym razem uda Ci się zrozumieć ;)
Może poglądowy schemat Ci to ułatwi:
Zdjęcie
To prawda że moje poglądy są oryginalne, ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają.
mih
Początkujący
 
Posty: 93
Auto: BMW ///MPOWER ///M3
Silnik: 1.8 90KM
Paliwo: Inne
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2013, 16:35

Co za patenciarstwo, rodem ze skody lat 70'.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Gru 2013, 18:18

mih napisał(a):Masz samochódm typowy cab-over-engine-van który waży x i masz Previę cab-over-engine-van z osprzętem pod maską, dodatkowym wałkiem pomocniczym i resztą podzespołów, która waży x+masa wynikająca z wymienionych elementów, więc jakim cudem Previa miałaby być lżejsza?Mam nadzieję że tym razem uda Ci się zrozumieć


Ale spox ja tego nie neguje, tylko dla przeciętnego kowalskiego jest to tak ważne jak zeszłoroczny śnieg... i nie mówię że previa miałaby być lżejsza... mówisz wybiórczo o wadze a Sharan/Alhambra1 w wersji 4x4 z VRem waży 1850kg więc chyba previ 1750 nie jest rekordem. Jako ciekawostkę zapodam Ci że sharan1 z gówniany 2,0 waży 1710 kg...więc . Dla mnie przy aucie rodzinnym liczyłoby się to że mogę trzaskać kilosy bez potrzeby zaglądania do mechanika a nie że 50kg coś więcej waży albo mniej.

O dieslu wspominałem Ci nie w formie zachęty do przekładki tylko wymienienia motorowni jakie były pod maską ... :mrgreen:

Ogólnie previa nie odpowiada mi pod względem wyglądu szczególnie previa1, zwykłe auto nic więcej...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2013, 18:24

szybki napisał(a):motorowni jakie były pod maską

Pod podłogą :D
szybki napisał(a):Ogólnie previa nie odpowiada mi pod względem wyglądu szczególnie previa1, zwykłe auto nic więcej...

Z tym się zgadzam, zwykłe auto, lecz czego więcej chcieć od Vana. :)
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2013, 19:54

Van powinien byc wygodny i pakowny bułowate kształty nie sprzyjają wyglądowi choć nowa Honda Odyssey wygląda kozacko :D
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004