W Octavii I kabinę w temacie przestronność ,masz wielkości Golfa IV ( oba auta są zbudowane na wspólnej płycie podłogowej),tylko,że Octavia ma kufer w którym...można się gonić! Octavia ma bardzo dobre na polskich drogach zawieszenie. Jest proste i mało awaryjne ,wszystko w wymianach jest tanie i proste i zrobi to każdy warsztat czyli tanio. Silniki 1,9TDi są kultowe i jeżdżą wiele setek tysięcy kilometrów.Jeśli przed kupnem sprawdzi się taki silnik pod kątem jego sprawności,to wybór jest raczej pewny bo te same silniki w sumie zasilały Audi,VW czy Seaty i to przez kilkanaście lat. Sam miałem A3 z 1.9 TDi-110KM Z 97 r, ale...żona miała wypadek i nie naprawialiśmy tego auta. Silnik musi mieć sprawdzoną turbinę (czy jest sucha) oraz najczęstszym niedomaganiem jest uszkodzony przepływomierz (koszt regenerowanego 400-500 zł). Spalanie w miejskich korkach lato 7l zima 8 natomiast jazda po szosie 5,3-5,5l !!!