18 Lut 2020, 10:51
Automat był chyba tylko jeden tj.722.6, ogólnie to powinien płynnie zmieniać biegi, może zamulać, ale powinno być zero szarpnięć i falowania obrotów. Żeby zajechać tę skrzynię to trzeba mocno się postarać tj.upalać auto lub nigdy nie zmieniać w niej oleju.
Silniki 1.8K są ok, mają w zasadzie jedną dość kosztowną wadę - łańcuch rozrządu. Zrobienie tego na dobrych podzespołach (łańcuch, koła, ślizgi) może wyjść około 2-4 tys.zł, ale jak to zrobisz po zakupie auta i będziesz zmieniał olej co 10tys.to masz spokój na jakieś 200tys.km. poza tym nie są to jakieś specjalnie problematyczne silniki, pamiętaj tylko że kompresor rozwija moc liniowo i nie poczujesz tutaj takiego kopa jak w turbo. Spalanie też mogłoby być niższe, w zależności od wersji trzeba liczyć średnio w cyklu mieszanym te 8-10l. Ale zawsze można dołożyć LPG.