Jakie auto? Diesel LPG?

24 Paź 2012, 11:38

Witam!
Proszę o pomoc w wyborze auta, bo sama już nie wiem na co się zdecydować. Czytam i czytam i co chwilę zmieniam decyzję.
Krótko-auto będzie jeździć codziennie trochę ponad 100km (w tym 90% poza miastem), miesięcznie ok. 3-3,5tyś.km. W tej chwili jeżdżę fiestą 1,4 90km i słabsze auto raczej nie wchodzi w grę. Fiestą jeżdżę ekonomicznie ze względu na ceny benzyny (80 km/h), ale tak normalnie jeździłabym 90-110km/h. W związku z tym zastanawiam czy LPG czy diesel? Gazu się trochę boję, no ale jednak w tej chwili byłaby to ekonomicznie najlepsza opcja.
Cena auta najlepiej do 15tyś.
Prooooszę o pomoc :) pozdrawiam
nutrja
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Ford Fiesta

24 Paź 2012, 13:46

Lepszym rozwiązaniem będzie diesel. Robisz dużo km i większość poza miastem. Przy prędkościach przelotowych ok 110-120km dobry diesel spali ok 5l na setke a zapas mocy pod noga będzie wystarczający. Możesz szukać czegoś z gamy Vaga. 110km w zupełności wystarczy do sprawnego przemieszczania się.

Pamiętaj też, że niedługo wzrasta akcyza na LPG więc gaz zdrożeje ok 50-60gr z miejsca.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2012, 18:36

Mozesz zalinkowac jakies zrodlo odnosnie wzrostu akcyzy?
Bo z tego co jakis czas czytalem to raczej odlegla perspektywa.
I nie wyrokowalbym tak z cenami, bo od kilku tygodni w Rosji obowiazuje wyzsze clo wywozowe, a cena jak byla 2,70 tak jest...

Ale do sedna. Nie podalas budzetu ani innych szczegolow wiec rozumiem ze pytasz o opinie na temat paliw bardziej niz samochodu.
To ja tez odp ogolnie - jesli szukasz nowego samochodu, lub mlodego z weryfikowalnym przebiegiem to polecam diesla.
Jesli auto ma byc starsze niz 3-4 lata to nie ryzykowalbym diesla - przebieg (realny) bedzie juz min 150K a to w wielu nowoczesnych dieslach oznacza poczatki wielu problemow (dwumasa, turbo, wtryski...).
Duzo taniej wyjdzie zamontowac LPG do niezjezdzonej benzynki niz remontowac diesla.
A jezdzisz potem tez taniej ;)

Reasumujac - nowy, ew mlody i z pewnego zrodla - diesel;
w pozostalych przypadkach tylko lpg
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

24 Paź 2012, 19:34

Racja,należy pamiętać ze gaz w niedługim czasie także bardzo zdrożeje. W moim przekonaniu również najlepszą opcją byłby silnik diesla powiedzmy te 110 koni.
Dbajoauto
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: BMW M3

24 Paź 2012, 19:35

Tą podwyżką cen gazu straszą od kiedy pamiętam i dalej nic z tego.
W tym budżecie odpuściłbym diesla tylko kupił czystą benzynę i zagazował.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2012, 20:25

Yankee podałam przedział cenowy do 15 tysięcy. Nie podawałam rocznika i przebiegu, bo to byłoby zależne od tego czy diesel czy LPG. No właśnie takie mam dylematy czy benzyna w miarę nowa i zagazować czy starszy diesel z większym automatycznie przebiegiem. A co do marki to też byłoby to zależne od rodzaju paliwa. Czyli ciągle dylemat diesel czy LPG :)
nutrja
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Ford Fiesta
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Audi RS 6 Avant - 700 Nm momentu obrotowego i 560 KM mocy
    W polskich salonach Audi można już zamawiać najnowszy, sportowy model z Ingolstadt – RS 6 Avant . Ten wyjątkowy samochód to połączenie 412 kW (560 KM) mocy i 700 Nm momentu obrotowego , z ogromnymi walorami użytkowymi ...

24 Paź 2012, 20:57

Wiele osób ma taki dylemat jak Ty. Do 15tyś kupisz spokojnie fajnego i zadbanego diesla a dzienny przebieg 100km trasą aż się o niego prosi. Nie masz wymagań jak niektórzy tutaj którzy szukają a3 czy a4 w dieslu za 6-8tyś :) a później jeżdżą skarbonkami bez dna. A wyższe przebiegi w dieslu wcale nie oznaczają gorszego stanu. Wolałbym samochód z przebiegiem 500tyś w którym wszystko jest robione na bieżąco niż taki który ma 200tyś i właściciela ze słomą w butach który oprócz paliwa nic do auta nie dokłada pozbywając sie go gdy ten zwyczajnie zaczyna sie rozpadać.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Paź 2012, 21:03

Ja mam jedno pytanie - nie związane z tematem, a nie chcę zakładać kolejnego wątku.

Dlaczego aut z gazem nie wpuszczają na parkingi podziemne/piętrowe? Zawsze mnie to zastanawiało, a w sumie nigdy nie dowiedziałem się dlaczego tak jest.

Tak dziewczynie odradzacie diesla - max. 3 lata i 150 tys. km, a starszych i mających więcej przejechane diesli jest multum na drogach i o dziwo te auta jeżdżą, a nie pilnują pobocza albo parkingu przy warsztacie.
Los_Dawidos
Aktywny
 
Posty: 351
Prawo jazdy: 05 08 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Paliwo: Diesel

31 Paź 2012, 12:17

Witam serdecznie
Nieśmiało podpinam się pod utworzony juz temat ale szukam podobnej porady.
Mamy obecnie Astrę II benzyna+gaz 2001r, mąż wpadł na pomysł aby zmienić auto na diesla VW Passata. Ja go przekonuję aby ponownie kupił auto na gaz bo dla mnie logiczniejsze jest oszczedzanie jesli leję pełny bak za 110 zł niz za ok 300 zł (no ale ja kobieta jestem :naughty: więc tak rozumuję) No i mam zadanie wyczytac na necie co się bardziej opłaca. To i popytac moge :D
Co ok. dwa miesiące, auto pokonuje trasę 1200 km w jedną stronę (autostrada). Głównie jednak na co dzień trasy po mieście takie jak dojazd do pracy, sklepu itp (wiadomo światła, czasem w korkach)

Mąż twierdzi że eksploatacja (wymiana filtrów itp) jest droższa niż przy dieslu - mój argument: że przecież tego nie wymienia się co tydzień czy co m-c, więc jeżdżąc na gazie zaoszczędzi się na kilka takich filtrów (pewnie kilku panów zrywa boki na mój tok myslenia :wink: )

Auto jeździ nam super, nie jest "zamulone", nie ma z nim problemu jak co niektórzy twierdzą przy wyprzedzaniu bo i zrywa i przyspieszenie ma dobre - i to są słowa męża :yes: Ale odkąd koledzy zaczęli kupowac diesle to i jego coś tak naszło. A ta ropa taaaka droga :/

Tak więc moi drodzy panowie doradźcie kobietce :ok:
Pozdrawiam cieplutko
agni
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 27 06 1994
Auto: Opel Astra II
Paliwo: Benzyna + LPG