Jakie auto polecacie do 25-30k zł

17 Mar 2022, 14:33

Zawsze turbo będzie elastyczniejsze bo ma wyższy moment i w niższym zakresie.

Może to głupi przykład ale auta o podobnej mocy i masie tj.
Civic 1.8 140km - 100-200km/h około 41 sekund...
Focus mk3 150km - 100-200km/h około 23 sekund... (dla porównania tyle ma accord 2.4 pb wolnossak)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Mar 2022, 14:39

szybki napisał(a):
R28F1 napisał(a):Pomyliły Ci się role...
Rozumiem, że zawsze marzyłeś, żeby zostać nauczycielem, tylko czegoś Ci brakowało


Odpowiesz na pytania czy już jesteś na stronach Auto Centrum i sprawdzasz tabelki ? . Czekamy.

Ty na prawdę tak bardzo utraciłeś, poczucie rzeczywistości, myśląc, że jak zrobili cię moderatorem (nie myl z mentorem) to możesz żądać od jakiegoś użytkownika forum żeby odpowiadał na twoje durne, zaczepne i prowokujące pytania ?
Ty, który twierdziłeś, że różnica pomiędzy 8s a 9s w przyspieszaniu do setki jest znikoma, chcesz rozmawiać o osiągach ...? :mrgreen:
Jakiekolwiek, by to nie były tabelki, czy to na stronach polskich czy zagranicznych, to i tak będą bardziej wiarygodne niż Twoje subiektywne widzimisie pisane z pozycji, gościa, któremu wydaje się, że wszystko wie najlepiej, bo nabił kilka tysięcy ogólnikowych postów.
Ostatnio edytowany przez R28F1 17 Mar 2022, 14:49, edytowano w sumie 2 razy
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

17 Mar 2022, 14:43

e0hater napisał(a):Zawsze turbo będzie elastyczniejsze bo ma wyższy moment i w niższym zakresie.


Nie zawsze, bo malutki silnik z malutkim turbo wcale więcej i szybciej tego momentu od większej wolnossącej mieć nie musi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Mar 2022, 14:47

Galakty ale ja mowi o autach o podobnej mocy i pojemności.

Wiadomo, że nie porównamy 1.0T do 2.5+ wolnossącego
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Mar 2022, 14:50

Trzeba zaznaczać o czym mówimy bo już durne przykłady tu leciały jak V6 i inne...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Mar 2022, 15:18

R28F1 napisał(a):
szybki napisał(a):
R28F1 napisał(a):Pomyliły Ci się role...
Rozumiem, że zawsze marzyłeś, żeby zostać nauczycielem, tylko czegoś Ci brakowało


Odpowiesz na pytania czy już jesteś na stronach Auto Centrum i sprawdzasz tabelki ? . Czekamy.

Ty na prawdę tak bardzo utraciłeś, poczucie rzeczywistości, myśląc, że jak zrobili cię moderatorem (nie myl z mentorem) to możesz żądać od jakiegoś użytkownika forum żeby odpowiadał na twoje durne, zaczepne i prowokujące pytania ?


Było wyrażnie napisane... bez poematów. Odpowiedz na pytania i tyle ? Skoro nie potrafisz na nie odpowiedzieć bo nic nie wiesz to nie nazywaj ich durnymi.
Czekamy na odpowiedż !

R28F1 napisał(a):Ty, który twierdziłeś, że różnica pomiędzy 8s a 9s w przyspieszaniu do setki jest znikoma, chcesz rozmawiać o osiągach ...? :mrgreen:

Tak mogę rozmawiać o osiągach bo od wielu lat nad tym siedzę, mierzę, sprawdzam i porównuję.
R28F1 napisał(a):Jakiekolwiek, by to nie były tabelki, czy to na stronach polskich czy zagranicznych, to i tak będą bardziej wiarygodne niż Twoje subiektywne widzimisie pisane z pozycji, gościa, któremu wydaje się, że wszystko wie najlepiej, bo nabił kilka tysięcy ogólnikowych postów.


Nie pisz farmazonów bidoku bo nawet nie wiesz że skąd biorą się dane które wklejasz ze swoich czarodziejskich stron.

Załóż temat to trochę podyskutujemy zobaczymy jak wygląda Twoja praktyka.

Reasumując odpowiedz na pytania.

galakty napisał(a):Trzeba zaznaczać o czym mówimy bo już durne przykłady tu leciały jak V6 i inne...


Galaty to nie było durne tylko uwypuklenie durnej wypowiedzi jak to niby moc poprawia bezpieczeństwo jazdy. Żeby uprzytomnić komuś jego głupie gadanie dałem skrajne porównanie aut o tej samej mocy o całkowicie innych piecach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2022, 15:48

szybki napisał(a):Po co wymyślasz sztuczną rzeczywistość. W zwykłym aucie turbo reaguje natychmiastowo i spokojnie starcza do bezstresowej jazdy w najbardziej logicznych prędkościach.

Mniej bzdur i dziwnej teorii, więcej praktyki proponuje
przejedz się kiedyś Bravo t-jetem 120 koni, ablo Astrą 1,4T 120
a potem np Focusem ST, Civiciem Type R to wtedy zrozumiesz

Samochod jedzie wypadkową mocy i momentu, gdyby tak nie było to byś zasuwał jak supercarem byle dieslem bo ma łoo panie 250 niuta z dołu :mrgreen:

szybki napisał(a):Galaty to nie było durne tylko uwypuklenie durnej wypowiedzi jak to niby moc poprawia bezpieczeństwo jazdy.
No właśnie bo nie wiesz co to jest moc, skąd się bierze i co definiuje :)
Aż dziwne że mod działu tuning ma niewielkie o tym pojęcie.
W sumie to myślałem że czasy Wojtków co to w swoich 1,9 tdi mają 300 niutów przez 1000 obrotów i się podniecają mineły a jednak nie :D
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

17 Mar 2022, 17:53

R28F1 napisał(a):
szybki napisał(a):
R28F1 napisał(a):Może, dla bezpieczeństwa

Tia szczególnie moc :D

Tak dokładnie, to lepsze osiągi wynikające najczęściej z większej mocy. Szybszy proces wyprzedzania, łatwiejsze podłączenie się do ruchu itp. Można by wymieniać...


Dokładnie tak
Nie wyobrażam sobie teraz mieć coś slabszego niż mam bravo 1.9 150 turbo, to zamulające auta są niebezpieczne, oczywiście nie mówie o autach 200+ km dla kogoś kto nie ma wyobrazni i umiejetnosci...
Eyell95
Nowicjusz
 
Posty: 16

17 Mar 2022, 17:54

Jeremias napisał(a):W sumie to myślałem że czasy Wojtków co to w swoich 1,9 tdi mają 300 niutów przez 1000 obrotów i się podniecają mineły a jednak nie


Oj nie. Moi znajomi też się podniecają niutem i że to niut jedzie. No nie, koniec końców liczy się moc... Nitu jedynie w połączeniu z ilością obrotów definiuje kiedy się pojawia. Tak naprawdę lepiej patrzeć na moc przy danych obrotach.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Mar 2022, 17:57

Pragnę dodać, że to jest bravo nie 120 konne a 150, bo tam widziałem wyżej posty.

Zdecydowałem się na renault megane 3 2.0 180 koni, to auto spełnia moje wszelkie wymagania, dla mnie jest kompletne, dziękuje komuś za podpowiedz w sprawie tego auta, ewentualnie 2.0 dieselek też się nada i ewentualnie podkręce delikatnie w okolicę 200 km
Eyell95
Nowicjusz
 
Posty: 16

17 Mar 2022, 18:45

Eyell95 napisał(a):
R28F1 napisał(a):Tak dokładnie, to lepsze osiągi wynikające najczęściej z większej mocy. Szybszy proces wyprzedzania, łatwiejsze podłączenie się do ruchu itp. Można by wymieniać...

Dokładnie tak
Nie wyobrażam sobie teraz mieć coś slabszego niż mam bravo 1.9 150 turbo, to zamulające auta są niebezpieczne, oczywiście nie mówie o autach 200+ km dla kogoś kto nie ma wyobrazni i umiejetnosci...

Ale taki @szybki nie może zrozumieć takiej prostej oczywistości, ...bo on wie wszystko lepiej, ale zamiast podpierać się argumentami obiektywnymi podpiera się swoim mitycznym doświadczeniem. Wg. niego wszystkie dane przyspieszeń i elastyczności w internecie to kłamstwo a to co on mówi to prawda objawiona :mrgreen:

galakty napisał(a):
Jeremias napisał(a):No nie, koniec końców liczy się moc... Nitu jedynie w połączeniu z ilością obrotów definiuje kiedy się pojawia. Tak naprawdę lepiej patrzeć na moc przy danych obrotach.
Dokładnie tak :ok:
Teraz pewnie "autorytet"-moderator @szybki, zaprzeczy i wyskoczy z jakimiś swoimi teoriami. Podpierając się swoim uniwersalnym argumentem obiektywnym: "bo tak, ja wiem lepiej" :mrgreen:
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

17 Mar 2022, 20:37

Jeremias napisał(a):Mniej bzdur i dziwnej teorii, więcej praktyki proponuje

No praktykuje :ok:
We wtorek kończę autko z setem nad którym pracowałem spoooro czasu które dokładnie będzie zrobione pod to czemu zaprzeczasz.

Jeremias napisał(a):przejedz się kiedyś Bravo t-jetem 120 koni, ablo Astrą 1,4T 120

Nie wiem o co chodzi mam w Firmie Fiata tjeta multia.i trochę jeździłem oplem 1,4t więc co mam potwierdzić albo sprawdzić ?
Teraz szukam MiTo qv do podkręcenia :ok:
Jeremias napisał(a):potem np Focusem ST, Civiciem Type R to wtedy zrozumiesz


No i następny problem posiadałem ctr fk a do tego sprawdzałem go na torze + sprawdzałem (nie swojego) ctr ep3 w różnych konfi + nowego turbiaka no dalej nie rozumiem.
Podkręcony Civic ep3 jechał tak samo wg zegarów jako moje v8 z tą różnicą że koledze mało że ręką nie odpadła pilnując obrotów i odcinki a ja piłem kawę :D
Focus st niestety nie jeździłem :( tylko Volvo C30 2,5t.
Jeremias napisał(a): sumie to myślałem że czasy Wojtków co to w swoich 1,9 tdi mają 300 niutów przez 1000


Ale po co ściemniasz nic takiego nie pisałem. Diesel porównam do diesla a benę do beny.

Temat jest prosty zgodny z powiedzeniem "pojemności nie oszukasz" i tyle.

Eyell95 napisał(a):Dokładnie tak
Nie wyobrażam sobie teraz mieć coś slabszego niż mam bravo 1.9 150 turbo, to zamulające auta są niebezpieczne, oczywiście nie mówie o autach 200+ km dla kogoś kto nie ma wyobrazni i umiejetnosci..


A chcesz się założyć że wsiądziesz do auta 150km bez turbo a potem wsiądziesz do Fiata i przezegnasz się noga :ok: bo nie uwierzysz że to była taka sama moc.

A jak myślisz czym się różni np. audi S3 2,0 po programie mające 400km i audi rs3 2,5 które też będzie miało 400km ? Sądzisz że stary Moto wyga dopłaca tylko do znaczka 50k ? :lol:

Teraz pomagałem złożyć auto r4 2,0 410km weszliśmy w Stroka na 2,4 za 40k żeby...zyskać 25km i jak myślisz to był cel tego moda ? Całe 25 kuni za 40k jak można było włożyć turbinę za 5k i ma wieczór mieć pincet :mrgreen:

A jak kolega w dużej v8ce n/a zwiększył moc a auto zaczęło wolniej jechać, czemu ?

Wspominałeś że Megan 2,0t a zgadnij czy Ci podejdzie z powodu mocy ? Wpisz sobie na google hasło wykres meganki 3 2,0t 180km vs no.civic Typer 200km. Potem odpowiedz sobie jak jeździsz czyli zwróć uwagę na niuta od kiedy i ile generuje go megane i ile przy tych samych obrotach generuje go Civic. Wtedy pomyśl sobie kiedy Typer będzie szybszy i czy używasz tych wartości. A potem skonfrontuje to że zwykłymi warunkami drogowymi.

Miałeś polecane przez R11 TSI Leona jak myślisz na czym polega jego fajność jak pominiemy trwałość ? Na tym że potrafi wygenerować moc taką jak stary 1,8t ? Czy może oferuje coś jednak więcej ?

A v8ki czemu super jadą i to często w autach ważących pod 2t ? Przecież możesz mieć podobne moce że zwykłych starych kibli typu 1,8t ?

R28F1 napisał(a):taki @szybki nie może zrozumieć takiej prostej oczywistości, ...bo on wie wszystko lepiej


Czekam na odpowiedź, dawaj.



Reasumując :

Eyell95 idziesz dobrym tropem bo pojemności nie oszukasz :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2022, 20:57

szybki napisał(a):Czekam na odpowiedź, dawaj.

Na jaką ty odpowiedź czekasz ?
Przecież na te Twoje infantylne pytanie już ci odpowiedział [email widoczny po zalogowaniu] Jego wypowiedzi też nie zrozumiałeś ?
A tak na marginesie to chyba nie pomyślałeś, że Ty będziesz pytał i jednocześnie żądał ode mnie odpowiedzi...?
Ewidentnie coś Ci się poprzestawiało "Panie moderatorze", takiej władzy to ty tutaj nie masz :mrgreen:
Powiedz mi, po co Ty się tutaj tak ośmieszasz ? Jak wprowadzisz do swoich wypowiedzi trochę logiki, postarasz się zrozumieć to co piszą inni i zaczniesz szanować innych, nie wypowiadając się z pozycji "wszystkowiedzącego mądrali" to będzie dobrze :ok:
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

17 Mar 2022, 21:18

Szybki, ja nie mówiłem ze bravo 1.9 150 t jest najszybsza 150 ...
Biłem do tego odnośnie bezpieczeństwa na drodze, że bezpieczniej się czuje mając więcej mocy niż mniej, ale z rozsądkiem różne sytuacje bywają na drodze i nie raz musiałem szybko odbić/uciec ... :piwo:
Mam wrażenie, że lubisz atakować wszystko w postach, myśląc że inni racji nie mają, mnie nie atakuj ja motoryzacyjne zero jestem, ale mam podobny charakter do Ciebie w innych dziedzinach i też lubię udwoniać że to ja zawsze mam rację, a to nic dobrego i zawsze na tym tracę w kontaktach międzyludzkich :ok:

Apropo tego porównania 2.0 180 t benz vs 2.0 diesel 160 ( jak dobrze pamietam) t, nie mam pojecia dla tego Ciebie o to pytam także mi powiedz, im lepsze przyśpieszenie tym lepiej dla mnie, ja ciagle jezdzilem na rope chcialbym posmigac benzynka troche, ale jesli diesel ma znacznie lepiej wypadac pod wzgledem wrazenia z jazdy i eksploatacji to chetnie przy nim zostane jak sa to skrajne wartosci ...
Eyell95
Nowicjusz
 
Posty: 16

17 Mar 2022, 22:29

Eyell95 napisał(a):Szybki, ja nie mówiłem ze bravo 1.9 150 t jest najszybsza 150 ...
Biłem do tego odnośnie bezpieczeństwa na drodze, że bezpieczniej się czuje mając więcej mocy niż mniej, ale z rozsądkiem różne sytuacje bywają na drodze i nie raz musiałem szybko odbić/uciec ...


Ale ciągle brakuje Ci zrozumienia...staram Ci się wytłumaczyć że to co Ci się podoba w Fiacie to nie jest jego moc tylko też inne parametry. Dlatego mówiłem Ci porównaj sobie jazdę Twojego Fiata do czegoś co ma taką samą moc ale bez turbo.

Mówimy o tym samym.

Eyell95 napisał(a):Mam wrażenie, że lubisz atakować wszystko w postach, myśląc że inni racji nie mają, mnie nie atakuj ja motoryzacyjne zero jestem, ale mam podobny charakter do Ciebie w innych dziedzinach i też lubię udwoniać że to ja zawsze mam rację, a to nic dobrego i zawsze na tym tracę w kontaktach międzyludzkich


Przetestowałem to na wszystkie sposoby w każdej konfiguracji i nie udowadniam wszystkim że mam rację w całej rozciągłości motoryzacji tylko chodzi o jedną sytuację bezpieczeństwo i przyjemność podczas zwykłej jazdy. Podałem konkretne przykłady czyli taka sama moc w trzech różnych silnikach i zadałem pytanie czym przyjemniej będzie się jechać na co nie dostałem odpowiedzi.

Eyell95 napisał(a):Apropo tego porównania 2.0 180 t benz vs 2.0 diesel 160 ( jak dobrze pamietam) t, nie mam pojecia dla tego Ciebie o to pytam także mi powiedz, im lepsze przyśpieszenie tym lepiej dla mnie, ja ciagle jezdzilem na rope chcialbym posmigac benzynka troche, ale jesli diesel ma znacznie lepiej wypadac pod wzgledem wrazenia z jazdy i eksploatacji to chetnie przy nim zostane jak sa to skrajne wartosci .


Diesel vs Bena jest całkowicie inna bajka. W dieslu masz wielkiego niuta ale dostępnego bardzo krótko. Ja dawałem Ci przykład jak byś porównał benę turbo i benę bez turbo.

Co do 2,0 diesla vs 2,0 turbo pb skrzynia manual to wybrałbym benzynę bo nie lubię oszukiwania przez niuta chociaż jest to przyjemne dla pleców. Pomijam ekonomię.
Bena nie będzie miała takiego spektakularnego strzała z niuta ale ogólnie charakterystyka będzie ok.większa moc na wyższych obrotach z aktywnością niuta da możliwość pojechania ostrzej na wysokich obrotach.

Ogólnie temat trudny do opisania bo dużo zależy od preferencji kierownika. Łatwiej przewidzisz porównanie beny do beny niż beny do diesla.

R28F1 :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe