Jakie niezniszczalne auto ?Diesel na zwykłej pompie , bez dwumasy

23 Wrz 2017, 19:36

Właśnie przez brak zbytniej elektroniki czasami trudno zdiagnozować usterkę. Przykładowo w sławnym 1.9 tdi 90KM częstym przypadkiem jest problem z nastawnikiem pompy, ale żeby zdiagnozować tę usterkę i nie pomylić jej z czym innym trzeba być w temacie i umieć taki nastawnik wymontować i sprawdzić, a potem zamontować i wyregulować, bo z samych błędów czasami nie da się na 100% stwierdzić, że to on jest popsuty. Jeśli mamy kogoś, kto się zna, wspomnianego przez Ciebie pompiarza, to będzie wiedział o co chodzi i ze wszystkim nie zapłacimy więcej niż 500-600zł. Co innego, gdy pojedziemy do pierwszego lepszego mechanika, który zapewne nie zdiagnozuje poprawnie i będzie nas chciał naciąć na wymianę np. przepływomierza, pójdziemy do drugiego mechanika, on też nie będzie wiedział i zanim dotrzemy do prawdziwej przyczyny z portfela ubędzie 1000zł. Wiem, że to i tak nadal koszt o wiele mniejszy niż w przypadku choćby diesli z pompowtryskiwaczami i w ogólnym rozrachunku wyjdziemy lepiej, ale warto mieć to na uwadze. Znajomy miał ostatnio taki przypadek, właśnie w 1.9 tdi 90KM i prawie wszędzie mechanicy mówili mu, że albo oni się tego nie podejmą, bo z dieslami na pompie mają na codzień już niewiele wspólnego, albo co gorsza będą próbować naprawić, nie naprawią, ale za robotę skasują, dopiero trzeci mechanik okazał się sprawdzonym pompiarzem i zdiagnozował wspomniany nastawnik. Po drugie nie zapominajmy, że co innego 1.9 tdi 90KM w 2007 roku, gdy miał 10 lat i przejechane powiedzmy 250 tysięcy, a co innego dzisiaj - awarię będą na porządku dziennym, bo nawet tak pancerne jednostki kiedyś zaczną się poważnie psuć :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

23 Wrz 2017, 19:52

Teraz to Pełna zgoda bo rowinąłeś jasno temat :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2017, 20:10

Kao napisał(a):ja Ci wytłumaczę. W cenie regeneracji układu wtryskowego commonrail czy pompowtrysku w starej konstrukcji jesteś w stanie zrobić generalny remont silnika.


Chodzi o fakt kupna a6 i szukania tam taniego silnika skoro pozostałe elementy auta są drogie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2017, 20:48

Dość wysoki segment to i części droźsze jak to w każdej marce, Ty czepiasz się zawieszenia ale lepiej wsadzić 2 tyś w zawieszenie w A6 i mieć spokój na dziesiątki tysięcy km niż lepić np mazdę 6 po każdej zimie lub mieć niepewną elektrykę w Lagunie którą nie jesteś pewny czy wrócisz do domu itd itd i jak sobie przeanalizujesz te aspekty to wcale nie jest to głupi pomysł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4