Jazda na ręcznym z napędem na 4 koła - jak to działa?

24 Mar 2010, 03:54

Te evo 6 to angol więc czekałaby Cie jeszcze robota, szukanie części i wyłożenie na to wszystko kolejnych 25koła. Lepiej kupić już z kierownicą po "naszej" stronie za 50-70 tys.
Też rozważałem Evo 6, ale najprawdopodobniej biore IX :grin: Jutro jade ją oglądać :smile:
Placeck
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Wawa

24 Mar 2010, 05:44

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ta jest fajna :D tylko nie wiem co oznacza ten skrót MR...
ne0
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Poland

24 Mar 2010, 08:42

MR to wersja, która seryjnie miała 320koni.
Co do Lancer vs Impreza. Lancer jest zazwyczaj minimalnie szybszy bo ma większą moc, seryjne EVO vs seryjne STI wygrywa to drugie, EVO jest bardziej samochodem na tor i moze tam kręcic minimalnie lepsze czasy, natomiast w zimie Subaru kręci duzo duzo lepsze czasy wszedzie, jest bardziej precyzyjne bo ma duzo lepszy napęd.

EVO czy STI sie nie kupuje na allegro, bo wszystkie sztuki to zakatowane, powypadkowe, zle zrobione wały. forum.subaru.pl / forum4turbo.pl / evo.org
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

24 Mar 2010, 12:14

No czyli zaczynamy od początku - co wybrać :D hehe Tu jest rzeczywiście problem: mam wydać koło 80-90 kafli na furę i w sumie nie jestem przekonany co do konkretnego...A z tego co piszesz to wygląda że subaru lepsze.

Zróbmy inaczej: po zakupie tego auta (evo / impreza) chce zmienić np. dodać np. bov, kubły, kierownice wymienić, jakieś ulepszenia silnika - lepiej będzie sie nadawać misiek czy impra?
ne0
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Poland

24 Mar 2010, 19:02

Zalezy jakie ulepszenia silnika, w evo na pewno mozna mniejszym kosztem podniesc moc niz w sti. Osobiscie wole Subaru bo pomijając fakt, że zapierdala tak samo jak EVO to ma całą magiczną otoczke, której niestety evo nie ma.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

24 Mar 2010, 19:07

No właśnie tu jest ten bajer :)
Jedzie Subaru i od razu krew buzuje, a evo niespecjalnie...
ne0
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Poland
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...

25 Mar 2010, 12:03

Padłem jak zobaczyłem ten topic.
Mógłbym się zacząć z autora nabijać, ale młody jest, więc dam spokój.

Kolego Ne0, nie wnikam w fakt, że rodzice lekkomyślnie zdecydują się kupić Ci auto za 100 tysięcy o mocy ponad 300KM. Ich małpy ich cyrk.

Ale sam się zastanów nad tym:
1. Przesiadasz się z dełu o mocy silniczka od wycieraczek w N-ce, z przednionapędówki do mocnej czteronapędówki
2. Kompletnie nie ogarniasz nawet teoretycznie czym jest 4x4 i jak kontrolować takie auto w normalnej jeździe, nie mówiąc o poślizgach kontrolowanych
3. Zakup to jedno, ale nie wiem czy wiesz ile kosztuje serwis takich aut, przygotuj się nawet na 20-30 tys. rocznie - zastanów się czy budżet studenta (nawet z dużym kieszonkowym) to udźwignie
4. Zabijesz się na tej "odludnej drodze"
5. Pisanie, ze subaru jest szybsze od EVO, bo ma nieznacznie większą moc, udowadnia ogromny brak znajomości tematu

Jeśli naprawdę chcesz nauczyć się szybkiej jazdy (szybka jazda to nie tylko pseudoefektowne zaciąganie ręcznego nexią przy wiwatujących laskach), to zacznij od przednionapędówki i KJSów (np. Pug 106 lub 206). 4x4 i 300KM to już najwyższa szkoła jazdy. Nie dla kogoś, kto ma rok prawo jazdy i jeździł nexią 1,4.

Choć temat wygląda mi raczej na luźne dywagacje i chciejstwa nastolatka niż na poważne przymierzanie się do tematu. Te wszystkie "boki na rondach w dordze na uczelnię" (karwa, jak mnie to irytuje, później się dziwić, że ludzie wrzucają wszystkich do dresiarskiego worka), jak najgłośniejszy blow off, pewnie wolny wydech i hip hop z tego "porządnego radia".

Opciach że aż przykro się robi.
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

25 Mar 2010, 13:41

No widzisz ;) Pytanie tylko skąd wyciągasz takie wnioski i czemu zakładasz że to prawda?
Wszystko co napisałeś odnośnie finansów to bzdura - kompletnie się pomyliłeś. Co do tego ile mam prawo jazdy też.
Ale dzięki za posta bo daje też do myślenia.
ne0
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Poland

25 Mar 2010, 14:32

w finanse nie wnikam, ale sam pisałeś ile chcesz wydać pieniędzy, a z postów jasno wynika że masz ok. 20 lat
wspomnienie o finansach było po to, żebyś zdał sobie sprawę z kosztów utrzymania takiego auta - jako student będziesz musiał mieć mega kieszonkowe na poziomie 2-3 tysi miesięcznie!!

nie o to chodzi, chciałem Ci pokazać, z czym będziesz miał do czynienia
jeśli chcesz auto do lansu, to kup coś efektownego, ale spokojniejszego silnikowo i napędowo
jeśli chcesz zacząć stawiać pierwsze kroki - zacznij od podsterownej przednionapędówki i zacznij się uczyć

to tak jakbyś na kursie szybowcowym chciał wsiadać do F-16 ;)
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

25 Mar 2010, 16:36

Zakup to jedno, ale nie wiem czy wiesz ile kosztuje serwis takich aut, przygotuj się nawet na 20-30 tys. rocznie - zastanów się czy budżet studenta (nawet z dużym kieszonkowym) to udźwignie

Tyle może koszotwac utrzymanie WRXa, STI/EVO to około 50tyś rocznie.

5. Pisanie, ze subaru jest szybsze od EVO, bo ma nieznacznie większą moc, udowadnia ogromny brak znajomości tematu
Moc to nie wszystko, najlepszym tego przykładem jest EVO X, które jezdzi conajwyzej tak jak WRX. Trudno jednoznacznie okreslic co jest szybsze bo zazwyczaj evo są mocniejsze od sti o 20-50koni.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

25 Mar 2010, 17:06

a i tak najwięcej mocy dodaje łącznik kierownicy z pedałami :mrgreen:
bo cóż że maszyna gwizda jak kierowca pi..... :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Mar 2010, 17:45

Dlatego uważam, że szkoda kasy na początku na STI/EVO bo i tak się nie wykozysta potencjału auta a dodatkowo mozna sobie i innym zrobic krzywde, zwłaszcza z podejsciem " chodzenie bokami na rondzie". Polecam na początek Renault Clio F1 Cup, sam takim dupowozem się woziłem i byłem zadowolony, można się uczyć podstaw.

EVO czy STI prowadzi się fajnie, auto perfekcyjnie jedzie ale w momencie kiedy przegniesz to juz Cie nie ma, ani STI ani EVO nie wybacza błędów.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

25 Mar 2010, 17:50

akurat mam taki w domku clio sport F1 i nie podzielam Twojego zdania, małe auto z 200konnym motorem nie wybaczające błędów :???: średni pomysł, to już lepszy jakiś sedan/liftback z mocnym piecem przynajmniej mniejsze prawdopodobieństwo zrobienia sobie krzywdy (abstrahując od sensu takiego auta do miasta) masa jest dobrych aut RWD z mocnym silnikiem na rynku, jest w czym wybierać, a 4x4 w mieście to juz zupełna porażka, jeszcze rozumiem na wąskich krętych drogach o nie najlepszej nawierzchni... ale miasto :neutral:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Mar 2010, 18:02

Nie interesuje mnie lans - tak jak napisałem w jedym poście. O finansach pisać nie będę: jeśli zamykają się w 20/30 tysiach MIESIĘCZNIE to nie ma problemu - tyle powiem.
ne0
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Poland

25 Mar 2010, 18:04

nikt nie mowi o finansach tylko o sensie :mrgreen:
jeśli chcesz auto rajdowe to kup rajdowe i używaj do rajdów, bo inaczej to nie ma sensu
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)