Jeszcze bardziej problematyczny T-6a

13 Sie 2019, 17:49

W województwie pomorskim w miejscowości Korne pomiędzy Kościerzyną a Bytowem jest podobna sytuacja. Link do tego miejsca:
[email widoczny po zalogowaniu][email widoczny po zalogowaniu] ... a=!3m1!1e3

Włączam tam kierunkowskaz jadąc w kierunku Chojnic czyli w lewo z DK20 na DW235.
aGradory
 

14 Sie 2019, 09:03

Panowie - w tym przypadku, nie ma znaczenia, że droga jest podporządkowana. My jedziemy drogą główną. Zaczynacie mieszać w pojęciach. Przy drodze podporządkowanej zmienia się temat na pierwszeństwo przejazdu, a nie o kierunkowskazach. To, czy jedziesz drogą główną czy podporządkowaną nie ma tu znaczenia.
Kao napisał(a):No ale to nie jest klasyczne skrzyżowanie wiec nie ma jak tego porównać.

A co to jest skrzyżowanie klasyczne albo nieklasyczne...Nie ma czegoś takiego w przepisach. Jest tylko skrzyżowanie.
Cichy77 napisał(a): Mamy na niej skrzyżowanie z drogą podporządkowaną z prawej strony i jeżeli ktoś chce tam pojechać to musi włączyć kierunkowskaz prawy

Ale tam nie ma drogi w prawo. Jest droga prosto....
Cichy77 napisał(a):Weźmy taką sytuację, że z tej drogi podporządkowanej chce wyjechać samochód który skręca w prawo. Jak widzi z daleka zbliżający się samochód który włączy prawy kierunek (jadący od dołu w górę) będzie mógł spokojnie wyjechać bo to będzie sygnał, że tamten opuszcza drogę z pierwszeństwem.

Zgadza się. Wiele kierowców robi tak informacyjnie. Ale czy to zgodne z prawem? Jeżeli przy takim skrzyżowaniu po prawej będą domy, albo jakaś firma, to włączenie kierunkowskazu prawego może wprowadzić w błąd innych uczestników ruchu.
Jest to normalne skrzyżowanie, gdzie w tym przypadku droga główna nie przebiega pod kątem 90 stopni, tylko po łuku. Znak ten informuje o przebiegu drogi głównej na tym skrzyżowaniu. Mamy więc informację, że jest to skrzyżowanie i mamy informację, że jedziemy drogą główną i mamy pierwszeństwo przejazdu. Nic innego. A włączanie kierunkowskazów to zupełnie inna sprawa. Jadąc drogą główną zmieniamy kierunek jazdy, bo jedziemy po łuku w lewo, bądź w prawo. A wjeżdżając na drogę podporządkowaną, nie zmieniamy kierunku jazdy, bo jedziemy prosto.
Przypomnę, co oznacza zmiana kierunku jazdy - Zmiana kierunku jazdy - Manewr ten polega na zmianie kierunku poruszania się pojazdu w prawą lub lewą stronę względem jego dotychczasowego położenia. Szczególnym przypadkiem zmiany kierunku jazdy jest zawracanie.
Zatem jadąc prosto nie zmieniamy kierunku ruchu i nie włączamy kierunkowskazu.
Ale można też inaczej - opisany w tym temacie znak przedstawia drogę główną przebiegającą po łuku i drogę podporządkowaną przebiegającą na wprost. A mając podobny znak, ale jeszcze z drogą podporządkowaną w prawo, czyli znak T6a. Różnica tylko taka, że droga główna nie przebiega po łuku a pod kątem 90 stopni i dodatkowo mamy drogę podporządkowaną w prawo. Jadąc prosto, wjeżdżamy na drogę podporządkowaną. Jaki kierunkowskaz włączysz Kao?
I jeszcze ciekawsze - znak T6c. Jadą drogą podporządkowaną od dołu, chcemy wjechać na drogę główną i jechać na wprost. Jaki kierunkowskaz włączysz?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Sie 2019, 11:01

MotoAlbercik napisał(a):Ale tam nie ma drogi w prawo. Jest droga prosto....
No tak ale dla mnie kierunkiem jazdy jest jazda po łuku tak jak idzie droga z pierwszeństwem więc jak pojadę prosto to zmienię kierunek jazdy.
MotoAlbercik napisał(a):Zatem jadąc prosto nie zmieniamy kierunku ruchu i nie włączamy kierunkowskazu.
Ale jadąc po łuku w lewo też nie włączysz kierunkowskazu więc tak naprawdę nie wiadomo gdzie jedziesz...
Jeszcze tak patrzę na skrzyżowania i nie znalazłem takiego które by było dokładnie takie jak na załączonym obrazku przeważnie jak jest boczna droga która niby idzie prosto to zjazd na nią jest dopiero po rozpoczęciu łuku więc wtedy już normalnie skręcasz.
Zresztą na tym obrazku też jest już po rozpoczęciu łuku więc jadąc w tą droga podporządkowaną musisz skręcić :)

Tu masz coś takiego i musisz włączyć kierunkowskaz prawy https://goo.gl/maps/9bt6aVgC2C9YqZMJ8
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Sie 2019, 11:45

No jak iść tokiem myślenia MotoAlbercika to trzeba by bylo w lewo dać kierunek bo skoro w tą podporządkowana jedziemy prosto no to po łuku skęcamy w lewo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Sie 2019, 15:31

MotoAlbercik napisał(a): Zmiana kierunku jazdy - Manewr ten polega na zmianie kierunku poruszania się pojazdu w prawą lub lewą stronę względem jego dotychczasowego położenia.

Drogi nigdy nie są idealnie proste. O jaki kąt musi być zmiana, aby trzeba było włączyć kierunkowskaz?
aGradory
 

15 Sie 2019, 10:01

Cichy77 napisał(a):No tak ale dla mnie kierunkiem jazdy jest jazda po łuku tak jak idzie droga z pierwszeństwem więc jak pojadę prosto to zmienię kierunek jazdy.

No nie o to chodzi...Nie chodzi o sam kierunek jazdy, tylko o ZMIANĘ kierunku jazdy. Jadąc prosto, kierunku jazdy nie zmieniasz, bo ani nie skręcasz w lewo, ani w prawo, ani nie zawracasz. A zmiana kierunku jazdy, jest jazdą w lewo, prawo lub zawracanie. Jadąc prosto kierunku jazdy nie zmieniasz.
Cichy77 napisał(a):Ale jadąc po łuku w lewo też nie włączysz kierunkowskazu więc tak naprawdę nie wiadomo gdzie jedziesz...

A dlaczego nie włączę kierunkowskazu. MUSZĘ włączyć, bo na tym skrzyżowaniu zmieniam kierunek jazdy, bo wcześniej jechałem prosto, a teraz skręcam w lewo na skrzyżowaniu. Więc kierunek należy włączyć.
Cichy77 napisał(a):Zresztą na tym obrazku też jest już po rozpoczęciu łuku więc jadąc w tą droga podporządkowaną musisz skręcić

Zgadza się. Tylko jest mała różnica - ta droga podporządkowana ma nieco inny przebieg, niż ta z tematu. Ta z tematu prowadzi prosto z głównej, a ta twoja jest na łuku drogi i żeby w nią wjechać musisz skręcić w prawo. Więc włączasz kierunek prawy.
Cichy77 napisał(a):Jeszcze tak patrzę na skrzyżowania i nie znalazłem takiego które by było dokładnie takie jak na załączonym obrazku przeważnie jak jest boczna droga która niby idzie prosto to zjazd na nią jest dopiero po rozpoczęciu łuku więc wtedy już normalnie skręcasz.

Proszę - [email widoczny po zalogowaniu] title="tu">tu masz takie skrzyżowanie i jest taki znak jak w temacie. Jest bardzo podobnie, z tym, że jest to skrzyżowanie, o którym mowa w temacie. Jadąc od dołu w drogę podporządkowaną, jedziesz prosto. A jadąc drogą główną skręcasz w lewo.
Kao napisał(a):No jak iść tokiem myślenia MotoAlbercika to trzeba by bylo w lewo dać kierunek bo skoro w tą podporządkowana jedziemy prosto no to po łuku skęcamy w lewo

No i brawo :ok: Właśnie o to chodzi :ok:
Gradory napisał(a):Drogi nigdy nie są idealnie proste. O jaki kąt musi być zmiana, aby trzeba było włączyć kierunkowskaz?

No tutaj już zaczynasz się czepiać i na siłę szukasz jakieś wyjaśnienia, którego nie ma. W przepisach zasada jest prosta - jesteś na skrzyżowaniu, zmieniasz kierunek jazdy więc włączasz kierunkowskaz. A co to jest zmiana kierunku jazdy już wyjaśniliśmy. Nie ma znaczenia kąt skrętu drogi. Wspomniane 90 stopni było tylko przykładem, jak się zapewne domyślasz. Wiadomo bowiem, że żaden kierowca nie jest w stanie określić, pod jakim kątem jest skręt w prawo lub lewo. Czy jest to 49 stopni, czy 73 stopnie. Można natomiast łatwo określić kąt 90 stopni. Więc taki przykład podałem. A czy kąt jest 90, czy 45 czy 67, to nie ma znaczenia. Skręcasz, więc zmieniasz kierunek jazdy. Więc włączasz kierunkowskaz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

15 Sie 2019, 13:33

MotoAlbercik napisał(a):No tutaj już zaczynasz się czepiać i na siłę szukasz jakieś wyjaśnienia, którego nie ma. W przepisach zasada jest prosta - jesteś na skrzyżowaniu, zmieniasz kierunek jazdy więc włączasz kierunkowskaz. A co to jest zmiana kierunku jazdy już wyjaśniliśmy. Nie ma znaczenia kąt skrętu drogi. Wspomniane 90 stopni było tylko przykładem, jak się zapewne domyślasz. Wiadomo bowiem, że żaden kierowca nie jest w stanie określić, pod jakim kątem jest skręt w prawo lub lewo. Czy jest to 49 stopni, czy 73 stopnie. Można natomiast łatwo określić kąt 90 stopni. Więc taki przykład podałem. A czy kąt jest 90, czy 45 czy 67, to nie ma znaczenia. Skręcasz, więc zmieniasz kierunek jazdy. Więc włączasz kierunkowskaz.

Są takie skrzyżowania, które tu zresztą linkowaliśmy, gdzie droga skręca ledwo co, a w innych przypadkach nieco bardziej skręca, a w jeszcze innych bardzo mocno skręca. Jaki kąt jest graniczny? Co na to przepisy? Wiem, szukanie dziury w całym. :)
aGradory
 

15 Sie 2019, 18:58

Gradory napisał(a):Są takie skrzyżowania, które tu zresztą linkowaliśmy, gdzie droga skręca ledwo co, a w innych przypadkach nieco bardziej skręca, a w jeszcze innych bardzo mocno skręca. Jaki kąt jest graniczny? Co na to przepisy? Wiem, szukanie dziury w całym.

Myślę, że kąta granicznego nie ma w żadnych przepisach. Natomiast w przepisach jest napisane, że zmieniając kierunek jazdy na skrzyżowaniu, czyli jadąc w prawo, lewo lub zawracając, należy włączyć kierunkowskaz. Wspomniane w temacie znaki informują nas jak pisałem o tym, jak przebiega droga główna oraz o tym, że mamy skrzyżowanie.
Tak więc jadąc prosto, kierunkowskazu nie włączamy, bo nie zmieniamy kierunku jazdy. A to, że zjeżdżamy z drogi głównej na podporządkowaną czy z podporządkowanej na główną w tym temacie nie ma znaczenia, bo to jest kwesta udzielania pierwszeństwa przejazdu. Natomiast jadąc w lewo włączamy lewy kierunek, a w prawo prawy. I myślę, że kąt skrętu nie ma znaczenia. Jak znak pokazuje, że droga prowadzi prosto i w lewo, to wiadomo o co chodzi. Kwesta instynktu i inteligencji :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sie 2019, 19:28

Ja zrozumiałem, ale reszta chyba nie do końca - pas może być powykręcany nie wiadomo jak, być obok 50 innych pasów, ale jeżeli cały czas jedziemy tym samym nie zmieniając na drogę, która ten pas przecina to jedziemy "prosto".

W przypadku skrzyżowania (wtedy włączamy kierunkowskaz) wchodzimy już na inny pas, który się przecina lub zostają na tym samym pasie - jedziemy prosto zupełnie jak tutaj.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

15 Sie 2019, 20:33

Też nie zrozumiałeś do końca. Zmiana pasa ruchu to co innego, a zmiana kierunku jazdy to co innego. Ale w obu przypadkach należy włączyć kierunkowskaz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sie 2019, 21:25

MotoAlbercik napisał(a):Zmiana pasa ruchu to co innego, a zmiana kierunku jazdy to co innego. Ale w obu przypadkach należy włączyć kierunkowskaz.
no własnie i teraz sam sobie zaprzeczałeś :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2019, 19:30

Kao napisał(a):no własnie i teraz sam sobie zaprzeczałeś :ok:

W czym sobie zaprzeczyłem? Bo nie skumałem :no:
Zmiana pasa ruchu i zmiana kierunku jazdy, to dwie różne rzeczy. Zmieniając kierunek jazdy, nie koniecznie zmieniasz pas ruchu. I odwrotnie. Ale zarówno przy zmianie pasa jak i zmianie kierunku jazdy należy włączyć kierunkowskaz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sie 2019, 14:10

Odpowiedź jest jednak inna niż myślałem:

Jeżdżąc pogrubioną linią włączamy (w zależności, w którym kierunku skręca) lewy lub prawy, a z pogrubionej na cienką nic, bo jedziemy prosto.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Sie 2019, 18:45

Marcel2727 napisał(a):Jeżdżąc pogrubioną linią włączamy (w zależności, w którym kierunku skręca) lewy lub prawy, a z pogrubionej na cienką nic, bo jedziemy prosto.

Jadąc z góry w dół Twojego rysunku drogą główna trzeba włączyć kierunkowskaz? Skąd ta informacja?
aGradory
 

17 Sie 2019, 19:26

Panowie - żeby było jasne - jadąc od dołu prosto, NIE ZMIENIAMY kierunku jazdy, więc kierunkowskazu nie włączamy. Jadąc od dołu w lewo, zmieniamy kierunek jazdy ( skręcamy w lewo na tym skrzyżowaniu ) więc włączamy lewy kierunkowskaz. Jadąc od góry skręcając w lewo ( czyli jadąc drogą z pierwszeństwem ) włączamy prawy kierunkowskaz, a jadąc od góry i wjeżdżając na drogę podpoprządkowaną włączamy lewy kierunkowskaz.
To, czy droga jest zaznaczona na znaku grubą czy cienką linią, nie ma znaczenia. Jest to tylko informacja, jak przebiega przez to skrzyżowanie droga z pierwszeństwem. Ale mimo, że się jedzie drogą z pierwszeństwem, jak się zmienia kierunek jazdy, należy włączyć kierunkowskaz. Wszak jesteśmy na skrzyżowaniu.
Gdyby był tylko zakręt i nie było tej drogi podporządkowanej z lewej strony, wtedy kierunkowskaz nie jest wymagany.
Mam nadzieję,m że wszystko jasne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000