Jump starter/powerbank booster - co polecacie?

21 Gru 2021, 10:57

Cześć! Szukam jump startera do odpalania awaryjnego dużego diesla. Jakie używacie i do jakich silników? Co polecacie? czego unikać? Silnik 3.0 TDI, 4.0 TDI, 2.5 DID oraz 3.7 TDI. Po 4, 6 i 8 cylindrów. Duży prąd rozruchowy. NOCO już znam, drogie ale dobre, choć prąd rozruchowy wcale nie najwyższy. Ale chciałbym coś kupić tak za 400-600 zł.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2
0

21 Gru 2021, 12:03

LKempinski napisał(a):NOCO już znam, drogie ale dobre, choć prąd rozruchowy wcale nie najwyższy
Który model masz na myśli GB20, GB40, GB55? Model GB70 jest w sumie najlepszy ale pewnie tego nie masz bo on ma parametry podobne do tego co niżej opiszę.

Ostatnio trochę się tym interesowałem i bardzo fajnie wypadł Osram OBSL400 ale najtaniej na allegro widziałem najtaniej za 614zł (jakaś promocja). Ma on również wyjście DC 12V więc można go np. podłączyć podtrzymując napięcie przy wymianie akumulatora. Oglądałem kilka testów z Rosji przy niskich temperaturach i całkowicie rozładowanym akumulatorze z pomiarami napięć itd. Nawet jeden test gdzieś znalazłem przy odpalaniu jakiegoś diesla w aucie terenowym które stało ponad tydzień na mrozie i nawet centralny zamek już nie działał. Po podłączeniu tego urządzenia silnik odpalił i kręcił jak przy zdrowym akumulatorze.

Według opinii powinien sobie poradzić ze wszystkimi dieslami w samochodach osobowych i busach nawet z tymi o pojemności 4L i większej. Prąd rozruchowy ma na poziomie 400A, a szczytowy do nawet 2000A. Akumulator to LiCoO2 z pojemnością 16800 mAh. Ma też dwa złącza USB więc jest z funkcją powerbanku.
Ostatnio edytowany przez Rokiko, 21 Gru 2021, 12:04, edytowano w sumie 1 raz
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10102
Zdjęcia: 35
0

21 Gru 2021, 12:04

Mogę polecić TACKLIFE T6 Booster.
Używam w warsztacie, odpala nawet busy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16670
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

21 Gru 2021, 12:09

Kao napisał(a):Mogę polecić TACKLIFE
Tego nie widziałem, a z tego co czytam na podanej stronie ma dobre parametry i można go też wykorzystać jako podtrzymanie pamięci przy wymianie akumulatora bo ma wyjście 12V 10A :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10102
Zdjęcia: 35
0

21 Gru 2021, 13:22

Rokiko napisał(a):i można go też wykorzystać jako podtrzymanie pamięci przy wymianie akumulatora bo ma wyjście 12V 10A
no ma ale czy da radę podtrzymać napięcie tego nie testowałem tylko trzeba by było sobie zakomponować przejściówkę wtyk zapalniczkowy-->krokodylki
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16670
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

21 Gru 2021, 13:33

Kao napisał(a):no ma ale czy da radę podtrzymać napięcie tego nie testowałem
Da spokojnie jak masz na wyjściu max 10A, to bardzo dużo. 12V*10A=120W mając na uwadze prąd spoczynkowy 20mA lub kiedy zapali się jakaś lampka we wnętrzu bo będziesz w między czasie otwierał drzwi to nie powinno przekroczyć 1-2A. Zostaje spory zapas, a sam power bank z pojemnością którą deklaruje producent spokojnie powinien kilka godzin dać radę nawet jak byś chciał akumulator po odpięciu podładować i ponownie podłączyć.

Przynajmniej patrząc na te dane tak mi wychodzi :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10102
Zdjęcia: 35
0

21 Gru 2021, 14:12

Był on kupowany we Francji więc noze być tak ze w Polsce go nie ma ale dostępny jest pewnie na Ebay
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16670
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

23 Gru 2021, 14:20

OK! Rzucę okiem na tego Osram OBSL400. Ten drugi od moderatora tez fajny i z dobrą ceną ale chcę mieć też gwarancję bo to jednak trochę zawodne urządzenia z tego co czytam. Polecają wszyscy brać gwarancję nawet przedłużaną jak sie da.
Noco GB70 mnie interesował ale cena 1000-1200 zł przesada. Jeszcze zglądam ;)
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2
0

01 Sty 2022, 20:25

Noco odpuszczam bo za drogi - to już pewne. Tak naprawdę do dużego diesla musiałbym brać cos za 1000-1200 zł. Dla mnie za dużo.
Ciekawie prezentuje się nowosc GreenCella. 16 000 mAh i prąd 2000A czyli jak w Noco. Ale cena 750 zł. Też sporawo. I nie ma żadnych testów wiec może być tak, że na papierze lux, w praktyce skończy się na odpalaniu tego co chińczyki czyli tak max 2 litrowyych diesli.

Zdjęcie
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2
0

02 Sty 2022, 17:35

Do silników , które wymieniłeś, potrzebujesz boostera o prądzie szczytowym 1500 do 2000A. Reszta jest uzależniona od tego ile pieniędzy chcesz na to przeznaczyć oraz czy i jakie bajery ma jeszcze mieć. Tyle w temacie. I proszę skończ reklamować, bo bana dostaniesz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

04 Sty 2022, 15:17

reklamuje? 3 rozne firmy? :D to tak jakbym sie pytal czy brać BMW 440 Audi A5 3.0 tfsi czy może Mercedesa C350 ;) pytam o konkretne modele a rynek obfity.

swoja drogą ważniejszy jest prąd szczytowy czy minimalny rozruchowy?
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2
0

04 Sty 2022, 21:23

Ale tu nie ma co dyskutować. Masz podane parametry, a reszta zależna jest od tego co napisałem wcześniej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0