Jumper,Ducato,Master,Boxer? Jakie auto do kurierki?

01 Kwi 2013, 21:50

witam,
Proszę o pomoc w wyborze auta do pracy w firmie kurierskiej. Piszę to zapytanie w imieniu ojca który jeździ już kilka lat w UPS i zamiarza teraz wymienić auto na nowe. Przedział cenowy jest ograniczony więc w grę wchodzą raczej tylko następujące auta:
- Ducato,
- Jumper,
- Master,
- Boxer.

Przeglądaliśmy oferty na stronach producentów (ceny katalogowe) oraz na Allegro. Ku naszemu zdziwieniu nowe auta na Allegro są znacznie tańsze niż bezpośrednio u producentów. Skąd ta różnica?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc przy wyborze modelu auta.
Z góry dzięki za pomoc.
mza99
Nowicjusz
 
Posty: 36
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Focus MK2
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Kwi 2013, 00:27

W firmie mam 2 ducato, z 2010 i 2011 roku.
Ten z 2010 roku ma silnik 2,2 100km przebieg cos koło 50 tyś (kryzys i teraz mało używane) do 15 tyś km było spoko, po tym czasie awaria po awarii czyli rozrusznik, kilka razy zerwały się paski klinowe(serwis nie wiedział czemu)alternator nie doładowywał akumulatora(wymienili na nowy oczywiście na gwarancji) po pewnym czasie okazało się że trzeba wymienić akumulator(przez wadliwy alternator) często zapala się kontrolka check engine, trudności z odpalaniem na zimnym i ciepłym ale nie zawsze. Miesiąc temu busik wylądował na lawecie i na serwis, spaliła się jakaś skrzynka(nie wiem o co chodzi z tym) nie można było odpalić, auto było już po gwarancji wiec koszty były sporawe 3,500 tyś zł brutto.

Ten z 2011 roku silnik 3,0 160 km przebieg jakieś 35 tyś. km. jest jeszcze na gwarancji. Ma tylko dwie wady, strasznie skrzypi fotel kierowcy i odpada lakier. Czasem zapali się kontrolka check engine.

Mamy też vw crafter z roku 2008 nie będę się wypowiadał na temat tego auta, miesiąc po zakupie i już serwis, stał tam prawie 3 tygodnie. odradzam zakup tego busa.

Master też był na stanie rok 2001 z tego co pamiętam po przejechaniu 500 tyś km, robiony był kapitalny remont silnika i turbiny, koszty 25 tyś zł.

Co do Boxera, miałem takiego z 1999 roku przebieg jak firma go sprzedała miał ponad 400 tyś. wymieniało się to co trzeba było.

Jak miał bym wybierać teraz do firmy nowe fury to Boxer albo jumpera.
lucyfer10
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 10 07 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,0 147 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Kwi 2013, 07:28

Dziękuję za odpowiedź. A orientujesz się skąd taka duża różnica w cenie między nowymi autami na Allegro a cenami katalogowymi podanymi na stronach producentów aut?
mza99
Nowicjusz
 
Posty: 36
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Focus MK2
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Kwi 2013, 08:42

Nie opłaca się wogóle kupowac nowego samochodu to bedzie skarbonka. Kolega powyzej podał kilka przykładów jak się teraz robi auta... Poza tym koszt samego serwisu. Lepiej kupić używany z silnikiem na benzyne i założyć gaz. Koszt zakupu silnika do wymienionych busów bedzie smiesznym wydatkiem. Jak klekot od 3tys kupisz silnik 2.8.
Znajomy ma firme budowlana stac go na nowe auto, a uzywa Opla Movano 2.8D od wielu lat i nie skarży się.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Kwi 2013, 08:45

Ojciec jeździ używką od kilku lat i ma już tego dosyć, co chwila trzeba ładować kasę a jak auto stoi u mechanika musi pożyczać auto co też kosztuje. Wydaje mi się, że z nowym będzie mniej kłopotów.
mza99
Nowicjusz
 
Posty: 36
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Focus MK2
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Kwi 2013, 09:34

Niby tak powinno byc. Może Nissan NV2000 z benzyna 1.6 prosty silnik bez obaw przyjmie LPG.
Jeszcze Opel Vivaro powinien mieć jakas benzynową jednostkę.

Nowych diesli ja bym unikał teraz robią wszystko w ten sposób, że jest obliczone na pewien czas. Padnie trzeba wymienić a często jest tak ze padnie i coś jeszcze...

Teraz masz te motory na common railu trzeba się pilnować z ropą lać pewną i utrzymywać odpowiedni poziom w baku.
Te czasy się skończyły, ze kupowałeś ogórka mercedesa z wolnossącym 3.0 D i robiłeś tym milion km.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Kwi 2013, 10:06

Powinieneś mieć takie zalożenie jak ja, czyli kupujesz nowy i użytkujesz go do momentu końca gwarancji bo później to zgroza. Musisz też wiedzieć który ma wady a który nie ale to po prywatnej rozmowie z handlowcem.

A jak używkę to najlepiej benzynową albo starego diesla (najlepiej uznanego) diesla.

Ja u siebie w firmie używałem scudo 1,6 hdi które było fajne ale jako nowe, po gwarancji wolałem je sprzedać bo się bałem tego auta. Zrobiłem nim 90tyś km. od nowości i jeżeli naprawiałbym go bez gwarancji to popłnął bym na 5k w sprawach zawieszeniowo/elektromechanicznych. No i jeszcze jeden mały szczegół w scudo przy gównianym silniczku zaleca sie wymiane oleju co 30tyś, km. więc jeżeli ktos zastosuje się do tego to później będzie pociecha z takiego auta.

Z uzywkami masz taki problem że maja liczniki cofane ale jak kupisz benzyne to przynajmniej serwis jest tani.

Z małych aut nie do zdarcia w benzynie jest T.Hiacy, Mercedes, VW z dużych aut LT, Sprinetr.

Najlepsze porównanie miałem z LTkami. Oba miały 230wysokości, kontenery i jeden palił 15-17l On a drugi 20LPG i nie muszę Ci mówić który się nie psuje, i co taniej wychodzi.

Uważaj na Fordy, prawdziwa zaraza, jak miałbyś kupic to koniecznie zadzwoń do firmy bratford z Radomia to Ci doradzą który model omijać. Miałem epizod z Transitem 03r to byłem w szoku co może się zepsuć i jaki można mieć stres wsiadając do auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2013, 10:11

Używka odpada. Ojciec jeździ już w kurierce ponad 10 lat i trochę używanych już przerobił i powiedział, że teraz czas na nowy. A nowy Ford Transit?
mza99
Nowicjusz
 
Posty: 36
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Focus MK2
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Kwi 2013, 11:13

mza99 napisał(a):Ford Transit?


Zadzwoń do bratforda i kupuj w porozumieniu z nimi.
Naprawdę są dobrzy, mam do nich 150km ale i tak wiem że się opłaca jechać.

Ewentualnie dogadaj się z jakims mechanikiem ASO danej marki że prywatnie będzie Ci pomagał w serwisie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2013, 15:52

To nie jest tak że się nie opłaca, jesli kupujemy nowego busa i robimy rocznie 60-70 tyś to się opłaca, np. miałem awarie ducato, (opisana wyżej) dzwoniłem na serwis z zapytaniem co mogło się stac ze silnik nie kręci, podniósł się trochę stan oleju, doradca serwisowy stwierdził ze może padł silnik, bo te auta tak czasem mają, kazał się modlić bo wymiana będzie kosztować koło 30 tyś zł. A co mnie rozbawiło, że fiacik był zaledwie miesiąc po gwarancji przebieg jaki miał w tedy to 47 tyś z kawałkiem.

A co do tego allegro to nie wiem czemu tak jest, pierwszy raz się spotykam z czymś takim.
lucyfer10
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 10 07 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,0 147 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Lip 2013, 06:37

Proponuję zapoznać się z artykułem na tej stronie:

czykupicnoweducato.amauto.pl

Może uda się komuś nie wpakować na nową, prosto z salonu minę :)
netymark
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: cdti dci d4d