Kable rozruchowe

16 Wrz 2019, 18:42

Witam. Chciałbym zaopatrzyć się w kable rozruchowe i mam takie pytanie bo jestem w tym laikiem. Znalazłem takie kable niby solidne i tu pojawia się pytanie.. Które wybrać? Przekrój 25 czy 35 i czy to napięcie 5000A nie będzie na duże i nie rozladuje akumulatora czy to bez znaczenia? Bo na innych aukcjach kable maja np po 600, 800A. Z góry dziękuję za pomoc :)

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]
dawid98670
Nowicjusz

Prawo jazdy: 06 07 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Nie mam

16 Wrz 2019, 20:33

ogólnie im grubszy kabel tym lepszy, te wszystkie cyferki to pic na wodę, ważne jest wykonanie i jakoś użytych materiałów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Wrz 2019, 09:23

Jak chcesz mieć prawdziwe kable rozruchowe, to musisz je zrobić sobie sam, albo poprosić jakiegoś elektryka.
Kabel rozruchowy dobrze jakby miał te 25mm przekroju. Wtedy jesteś pewny, że w zimie Diesla odpalisz i nic się nie stanie. Izolacja się nawet nie zagrzeje. Oczywiście tymi co są w markecie za 30 zł też odpalisz auto. Ale jakie będą straty w energii, to wolę nie myśleć.
Jeżeli chodzi o amperaż - tak z ciekawości poszukaj sobie w necie jaka jest chwilowa ( bo przy rozruchu silnika obciążalność kabla jest chwilowa ) obciążalność kabli o poszczególnym przekroju. Popatrz na kabel 25mm i porównaj z amperażem w przewodach rozruchowych podawanym przez sprzedawców. Zobaczysz jaka to fikcja...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Wrz 2019, 12:05