Kierowcy a rowerzyści

15 Kwi 2014, 21:36

Cześć Wszystkim! :yes:

Coraz częściej słyszy się o wypadkach z udziałem rowerzystów. Jestem zarówno kierowcą jak i rowerzystą, dlatego mam możliwość widzenia tego problemu z dwóch perspektyw. Częstą przyczyną tych wypadków jest niezachowanie właściwej odległości od wyprzedzanego rowerzysty i jechanie z nadmierną prędkością, ale i brak świadomości przepisów ruchu drogowego wśród rowerzystów.

Obecnie przepisy mówią o zachowaniu minimum 1 metra odległości od wyprzedzanego jednośladu. Jak myślicie czy to wystarczy aby rowerzysta mógł czuć się bezpieczny, a kierowca pewny manewru?
zdrowyrower
Nowicjusz

Auto: Peugeot 407

16 Kwi 2014, 06:51

zdrowyrower napisał(a):Coraz częściej słyszy się o wypadkach z udziałem rowerzystów

Oczywiście, bo jest ich coraz więcej.. Gdyby ich było mało to i wypadków by było mniej.. :wink:
zdrowyrower napisał(a):czy to wystarczy aby rowerzysta mógł czuć się bezpieczny, a kierowca pewny manewru?

1metr to minimum - jeśli kierowca ma możliwość i obawia się o bezpieczeństwo to zawsze może coś dodać :!: :!:
zdrowyrower napisał(a):jechanie z nadmierną prędkością

Masz na rowerze jakiś miernik z homologacją ??
zdrowyrower napisał(a):brak świadomości przepisów ruchu drogowego wśród rowerzystów.

I tego się trzymajmy - niech pozaliczają jakieś egzaminy przed wjechaniem na publiczną drogę, jestem jak najbardziej ZA :!: :piwo:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

16 Kwi 2014, 09:24

Generalnie myślę, że najlepiej, aby każdy kierowca ocenił to sam tak, aby czuł się rzeczywiście komfortowo i bezpiecznie.
A to też zależy myślę od umiejętności kierowców.
Czasem 1 m to może być zdecydowanie za mało..
krzych87
Nowicjusz

Prawo jazdy: 18 01 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCI 115
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2004