Kłopot z Mazdą - przegrzewa się

23 Lis 2017, 01:39

Witam.Mam mega problem z moja mazdą otuz po załozeni gazu i zrobieniu 10000 tys km zaczol sie problem z temperatura gdyz podnosila sie na maxa,diagnoza mechanika czujnik temp.wymieniony niepomoglo,nastepna diagnoza termostat niepomoglo.Po tygodniu meki szukaniu samochud trafil do mechanika,po czasie okazalo sie ze to tylko (pseudo mechanik) gdyz stwierdzili ze to uszczelka pod głowica.Niestety samochud trzymali 2 miesiace(ale mniejsza z tym).Po 2 miesiach odbieram samochud z wymienionom uszczelka i zregenerowana glowica(koszt 4000 tys) niestety po przejechaniu 20 km okazuje sie ze niema mocy a problem z temp.zostal nienaprawiony.Na drugi dzien po powrocie do mechanika stwierdzil ze z samochodem jest wsystko ok,ale po malej klutni powiedzial zeby zostawic.Niestety samochud trzymali znowu 2 miesiace i stwierdzili ze zle ustawili rozrzad a z temp.jest juz wsysko ok.Po odebraniu samoch.moc wrucila ale po przejechaniu 5 km temp.na desce spadla do min.i brak cieplego nawiewu.W obecnej chwili zrezygnowalem z tego mechanika i pojechalem do drugiego i stwierdzil ze z termostatem jest cos nie tak diagnoza byla trafna chlopaki zrobili dwie dziury w termostacie zeby obieg byl czaly czasz otwarty.Po wymianie termosatu problem wrucil grzeje sie i wyrzuca plyn przez zbiornik wyruwnawczy.Obecny mechanik robi test na spaliny i okazuje sie ze spaliny są.Po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze poprzedni pseudo mechanicy porysowali blok przy sciaganiu uszczelki.Silnik wyciagniety blok splanowany glowica splanowana uszczelka nowa szpilki nowe.Po zlozeniu wsystko ok ale tylko na krutkich odcinkach,po przejechaniu 20 km samochud sie zagotowal i wyzucilo wode.Nastepna diagnoza peknita glowica,glowica sprawdzona na goraco ok,blok na goroco ok po zlozeniu i wymianie zaworu egr dalej ZONK turbo jest chlodzone cziecza sprawdzone ok.Jezeli ktos mial podobny przypadek lub wie co moze byc jeszcze nie tak to prosze o odpowiedz bo juz wydalem ponad 9000 tys i samochud dalej stoi.
Mazdacx7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda cx7
Silnik: 2.3 turbo 260 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • 26 Lis 2017, 18:28

    Jest tam kto
    Mazdacx7
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 04 05 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Mazda cx7
    Silnik: 2.3 turbo 260 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    26 Lis 2017, 19:20

    Jest jest ale widocznie pomysłów konkretnych brakuje na rozwiązanie Twojego problemu. A może problem tkwi w Pompie wody lub chłodnicy? Sprawdzał to ktoś?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16728
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Lis 2017, 11:50

    Rozumiem, że teraz nie ma spalin w układzie chłodzenia?

    Dlaczego nie została sprawdzona chłodnica na drożność może jest przytkana przez co ciesz słabiej krąży w obiegu i słabiej chłodzi, Druga sprawa pompa wody została sprawdzona?

    Wywal całkowicie termostat i zobacz czy bez niego samochód zacznie się grzać.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    27 Lis 2017, 14:36

    Ale spaliny w układzie chlodzenia sa czały czasz,chłodnica jest nowa zmieniona
    Mazdacx7
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 04 05 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Mazda cx7
    Silnik: 2.3 turbo 260 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    27 Lis 2017, 21:38

    Skoro masz spaliny w układzie to uszczelka albo głowica innej możliwości nie ma.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16728
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wodór - ekologiczne paliwo przyszłości
      W dobie zanieczyszczeń i coraz większych problemów ekologicznych naszej planety, podjęto decyzję o elektryfikacji pojazdów. Ten proces już się zaczął, ale ogromnych trudności przysparza konstruktorom znaczna ...

    27 Lis 2017, 21:43

    Ale najlepsze jest to ze glowica byla sprawdzana na szczelnosc na gorąco a uszczelka byly 3
    Mazdacx7
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 04 05 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Mazda cx7
    Silnik: 2.3 turbo 260 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    28 Lis 2017, 14:25

    Mazdacx7 napisał(a):Ale najlepsze jest to ze glowica byla sprawdzana na szczelnosc na gorąco a uszczelka byly 3
    A płyn chłodzący w układzie wymieniony czy zalany starym?

    Jak jest CO2 w układzie to muszą przedostawać się do niego spaliny.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    28 Lis 2017, 17:17

    Płyn jest zalany nowy i to nawet 2 razy,niewiem zastanawiam sie nad kupnem głowicy ale sie wacham bo jak sie okaze ze to nie glowica a koszt glowicy 2000 + robocizna
    Mazdacx7
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Prawo jazdy: 04 05 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Mazda cx7
    Silnik: 2.3 turbo 260 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    30 Lis 2017, 12:17

    Mazdacx7 napisał(a):zastanawiam sie nad kupnem głowicy
    No ale miałeś sprawdzaną swoją głowicę na szczelność i pisałeś że jest ok.

    Moim zdaniem coś z robotą musi być źle wykonane ;/ albo źle sprawdzili samą głowicę. Tu nic innego nie wymyślisz.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999