Ściąganie auta - mogą być winne opony?

26 Lis 2017, 10:10

Gdy na wiosnę zmieniałem opony na letnie, auto zaczęło ściągać. W serwisie gdzie wymieniałem opony (opony na felgach stalowych) powiedzieli aby tylko zmienić z przodu opony z prawej na lewą stronę - bo letnie są 2 kierunkowe. Zamienili i wszystko ok.
Przyszedł czas na zimową zmianę opony i znowu to samo. Przeszedłem z letnich na zimowe opony i znowu to samo. Byłem sprawdzić zbieżność - wszystko ok. W tym samym serwisie opony powiedzieli mi że zimowe opony mają już kilka lat mogą być inaczej dotarte i żeby zmienić sobie NA CHWILĘ (5-10 minut) opony z przodu stronami.
Mimo że nie można na stałe - bo zimówki nie są dwukierunkowe jak letnie, ale żeby zamienić i tylko trochę pojechać i będzie wszystko wiadomo:

a) po zmianie stronami będzie dalej ściągać - wina opon odpada (felgi są nowe 1 roczne)
b) po zmianie stronami nie będzie już ściągać, winne są opony i złe dotarcie - bo obie opony inaczej się zużywają - i w tedy opony do wymiany.

Co myślicie o tym? Warto zamienić i sprawdzać? Mechanik może mieć rację co do opon zimowych?
waalzer88
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Punto Evo
Silnik: 1,4 77Km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2012
  • 26 Lis 2017, 11:09

    waalzer88 napisał(a):Byłem sprawdzić zbieżność - wszystko ok.

    Jeżeli zbieżność jest ok, na letnich jest ok, to zimówki muszą być do bani.

    waalzer88 napisał(a):Mimo że nie można na stałe - bo zimówki nie są dwukierunkowe
    Znam tylko jeden rodzaj opon prawych i lewych, a mianowicie asymetryczne-kierunkowe(bardzo rzadko spotykane). Prawdopodobnie chodzi Ci o zwykłe kierunkowe, na osobnych felgach, których bez przełożenia na feldze rzeczywiście nie można zamienić stronami(ale po przełożeniu jak najbardziej jest to możliwe)
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3783
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Lis 2017, 15:23

    Żeby nie kombinować - przełóż opony przód na tył i zobaczysz czy będzie lepiej. Na osi napędzanej, opony zużywają sie szybciej i moga zużywać się nierówno. Stąd może się pojawić ściąganie. Dlatego zamiast kombinować z przekładaniem prawa na lewą, to zamień poprostu przód na tył i odwrotnie. Oczywiście ta sama strona - prawy przód na prawy tył i odwrotnie oraz lewy tył na lewy przód i odwrotnie. Ja jeżdżąc kiedyś na zimówkach i letnich co sezon zamieniałem opony z przodu na tył a z tyłu na przód. Teraz raz w roku zamieniam przód z tyłem ( wielosezonowe ).
    Ciśnienie w oponach rozumiem że jest równe. Wcześniej zerknij też, czy opony są prawidłowo założone - na oponie na zewnętrznej stronie powinien być napis rotation i podłużna strzałka w kierunku, w którym powinno kręcić się koło. Nie napisałes jakie masz opony, więc zerknij też w necie na oznaczenia opon i porównaj z napisami na twoich oponach. Możesz mieć opony kierunkowe, symetryczne, asymteryczne, Możesz też mieć napis Outside lub Inside, Możesz mieć napisa rotation itd itd.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Lis 2017, 19:11

    waalzer88 napisał(a):Byłem sprawdzić zbieżność - wszystko ok.
    Sama zbiezność nie ma praktycznie wpływu na ściaganie.Wazna jest geometria tzn.kąt pochylenia koła,wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
    MotoAlbercik napisał(a):przełóż opony przód na tył i zobaczysz czy będzie lepiej
    MotoAl-oczywiscie ze mozna w ten sposób.Ale zeby byc pewnym ze to wina obecnych opon na przodzie to jednak tez proponuje najpierw zamiane,jazda probna-nie ma wiekszego znaczenia ze kierunkowe/na probe mozna to zrobic/Dopiero po próbie zobaczyc co dała zamiana calych kól i jezeli jest jeszcze zle mieszac z tyłem.Jezeli to nie pomoze pomiar i regulacja calej geometrii...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    27 Lis 2017, 12:44

    Migi60 napisał(a):Ale zeby byc pewnym ze to wina obecnych opon na przodzie to jednak tez proponuje najpierw zamiane,jazda probna-nie ma wiekszego znaczenia ze kierunkowe/na probe mozna to zrobic/Dopiero po próbie zobaczyc co dała zamiana calych kól
    Dokładnie ja bym tak zrobił na miejscu autora i sprawdził czy coś się zmieni. Dla testu można spokojnie tak zrobić nawet jak opony są kierunkowe i przy takiej zmianie będą kręciły się odwrotnie.

    Na letnich było podobnie może kiedyś na tych oponach zarówno zimowych jak i letnich ktoś jeździł na złej zbieżności?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nissan Micra 0,9 IG-T o mocy 90 KM
      Nissan Micra to samochód napędzany przez turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 0,9 litra i o mocy na poziomie 90 KM. Średnie spalanie w tym przypadku to około 4,8 l/100 km, natomiast z użyciem sytemu Start-Stop ...