Koło z trudnem odrywa się przy pierwszym starcie

04 Lut 2021, 19:07

Seat Ibiza 6J 1.2 TSI

Kiedy auto długo stoi (np. przez noc), to po odpaleniu i ruszeniu dzieje się rzecz niepokojąca. Otóż prawe tylne koło tak jakby nie chciało się ruszyć i musi się „oderwać”, żeby auto ruszyło. Nie jest to jakaś wielka blokada, ale wyczuwalna. Towarzyszy temu dźwięk, taki jakby coś się odblokowało po zastaniu, w momencie gdy puszcza.

Problem później już nie występuje. Dopiero gdy odstawię auto na parę godzin, to potem prawe tylne koło musi się odblokować, żeby samochód ruszył.

Macie pomysły, co to może być?
rafaluk
Nowicjusz
 
Posty: 3

04 Lut 2021, 20:03

Rozumiem że zaciągasz ręczny i wtedy to się dzieje?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lut 2021, 20:18

Na noc mam ręczny zaciągnięty oczywiście. Przed ruszaniem zwalniam ręczny, wtedy próbuje ruszyć, prawe tylne koło mnie lekko blokuje, ale wystarczy troszkę mocy, żeby się oderwało.

Jak zostawiam auto na dłużej to zawsze na ręcznym.
rafaluk
Nowicjusz
 
Posty: 3

04 Lut 2021, 20:45

Zacznij od odpowietrzenia tego blokującego się koła być może gdzieś w zacisku uwięzła bańka powietrzna i podczas dłuższego postoju następuje jej rozprężenie a rozprężające się powietrze wysuwa tłoczek > ten z kolei dociska klocki do tarczy i lekko blokuje koło.
Potem jak użyjesz hamulca bańka powietrzna znów zostaje sprężona i blokada ustępuje a jak ponownie postawisz auto cykl się powtarza. Może to być tez różnica w przepływie płynu hamulcowego w obrębie tego zacisku hamulcowego i sprawdź czy na obu tylnych kołach masz takie same klocki.
U mnie występuje zjawisko tzw.przyklejania się klocków do tarczy i zazwyczaj ma to miejsce po deszczu lub myciu auta na myjni.Jak po deszczu lub umyciu postawię go na ręcznym to też trzymają i to mocno. W ASO powiedzieli ,że to normalny objaw w ASX przy tzw .twardzych klockach mających w swoim składzie opiłki żelaza kleją się do tarcz i piszczą
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 443
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

06 Lut 2021, 11:14

Odpowietrzyć koło? Co to znaczy?

Dodam, że z tyłu mam hamulce bębnowe.
rafaluk
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Lut 2021, 13:27

rafaluk napisał(a):Odpowietrzyć koło? Co to znaczy?
Trochę to zle zrozumiałeś....Kola jako takiego sie nie odpowietrza ale uklad hamulcowy....Jednym z elementów układu hamulcowego jest cylinderek h-ca/ zacisk hamulcowy i to sie odpowietrza.Ja jednak proponuje Ci najpierw wykonać takie czynności:
1/ podnieść to kolo do góry żeby można było nim swobodnie kręcić...
2/ zaciągnąć hamulec ręczny parę razy i puścić....Po tych czynnościach spróbować zakręcić kołem i zobaczyć jakie sa tego efekty tzn. czy sie kręci lekko czy stawia opór....Jeżeli stawia opór to prawdopodobnie wina linki hamulcowej....
3/ jeżeli w przypadku jw. wszystko będzie ok. to wtedy powtórzyć tą czynność naciskając parokrotnie pedał hamulca....Po tym fakcie sprawdzić jak się obraca koło....
Chyba więcej nie muszę Ci już "dzięciolić" na ten temat...... :ok:
Ps. nie wykluczam że może być lekko zapieczony cylinderek h-ca....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autocasco dla motocykla - o czym pamiętać
    Jazda motocyklem kojarzy się z radością i przyjemnością, jednak nie można zapominać o potencjalnych ryzykach i nieprzewidzianych sytuacjach, jakie się z nią wiążą. Aby finansowo zabezpieczyć się przed ich skutkami, warto ...

06 Lut 2021, 13:45

Co do określenia ,,odpowietrzenia koła" to macie rację ..po prostu przejęzyczenie lub jak kto woli skrót myślowy . :yes:
Co do tego koła blokującego się koła...jeśli z tyłu masz bębny to rzeczywiście tłoczki rozpierające szczęki są bardziej podatne na wszelkiego rodzaju usterki od zacisków hamulcowych z tarczami po sprawdzeniu linki o czym pisze poprzednik warto odpowietrzyć tłoczek w tym kole
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 443
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
 
cron