Kombi 150KM+ benzyna

11 Sie 2018, 18:52

Pionek napisał(a):Nie wiem o jakim zaufaniu mówisz?

Piszę o zaufaniu jako potencjalny nabywca. Co innego pisać na forum, a co innego wydać kilkadziesiąt tys swoich ciężko zarobionych złotówek :sly: Ja osobiście raczej nie zdecyduję się na nic od Vaga, właśnie ze względu na brak zaufania do tego producenta.
Odstręcza mnie od niego: po pierwsze primo :mrgreen: seria poprawianych w nieskończoność silników, a po drugie primo :mrgreen: staram się unikać wszelkich transakcji z oszustami :!:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 18:56

yeti65, 100% racja!
Ale fanboje i tak Ci napiszą, że spośród 20 zje***ch silników jest tam jakiś z któregoś rocznika, o jakimś konkretnym oznaczeniu, kodzie, leżakowaniu itd. zarąbisty, którego można brać i powinien być spoko :D :ok: :ok: :ok:
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Sie 2018, 19:10

bartez90 napisał(a): 2.0tfsi na pasku np z A4 b7, leona, golfa VI, czy S3 8P
wszystko zgoda, oprócz Golfa - to w V był ten "dobry" 2.0 TFSI, potem musieli to popsuć VI, bo pewnie kasa się nie zgadzała
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Sie 2018, 19:39

Tom88T

Zapraszam do dyskusji na audi klub i a4 klub ktorego wieloletnim czlonkiem jestem. Tam znajdziesz odpowiednia lekture, przystepna dla kazdego, o kodach silnikow i konkretnych modelach.
Ja nie mam zamiaru ulatwiac ci sprawy i objasniac rzeczy prostych, o ktorych wiedza jest szeroko dostepna. Wystarczy tylko troche checi i ja przyswoic a nie sie wymadrzac i pisac glupoty.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Sie 2018, 20:24

Dobra Panowie, jeśli znajdę trochę czasu nie omieszkam poczytać więcej o wspomnianych silnikach VAGa, zawsze to jakaś wiedza. Wracając do tematu, jakieś szczególne silniki godne polecenia w Volvo? Czy te, które wypisałem dla innych modeli to dobre opcje? No i co jeszcze oprócz już wspomnianych?
amator91
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 07 2008
Auto: Brak

11 Sie 2018, 21:22

amator91 napisał(a):Wracając do tematu, jakieś szczególne silniki godne polecenia w Volvo?


Volvo to jedna z nielicznych marek, która spektakularnych wpadek z silnikami nie miała i każdy motor w v70 będzie ok. Ze względu na wielkość auta nie zawracałbym sobie głowy wolnossącym 2.0. Reszta będzie ok

amator91 napisał(a):Czy te, które wypisałem dla innych modeli to dobre opcje?


Accord 2.4 i Laguna 2.0T bardzo spoko

amator91 napisał(a):No i co jeszcze oprócz już wspomnianych?


Jeśli nie potrzebujesz dużych możliwości transportowych to AR159 tbi

Oprócz tego zerknąłbym na mondeo mk4 2.5T (silnik od volvo) lub z jakimś eco boost'em (jak na nowoczesne konstrukcje zbierają dobre opinie)

Możliwe, że gdzieś w górnej granicy budżetu dorwiesz mazdę 6.

Z fajnych a mniej popularnych aut saab 9-5. Może 300c kombi?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sie 2018, 21:49

mike napisał(a):wszystko zgoda, oprócz Golfa - to w V był ten "dobry" 2.0 TFSI, potem musieli to popsuć VI, bo pewnie kasa się nie zgadzała

W Golfie mk6, wersja "R" też ma jeszcze 2,0 TFSI na pasku ale tylko R, GTI ma już TSI na łańcuchu...


yeti65, to Lagunę też odrzucasz na całej linii? no bo piszesz o zaufaniu? skąd wiesz że kolejne nie będą tak kiepskie jak "królowa lawet"? Tak samo fordowskie TDCI to skarbonka bez dna..ale czy wszystkie? No właśnie..

Oczywiście nie wciskam nikomu Octavii czy Audi A4 ale dla mnie w modelu B7 - zarówno 1,8T jak i 2,0 TFSI jest ok, 1,8T bardziej pod lpg, 2,0TFSI dla kogoś kto woli więcej mocy itp.

Dla mnie sprawa jest prosta, wystarczy porównać stan 2,0 TFSI W G V do 1,8T w GIV i na tym polega opinia o silnikach :ok:
1,8t w GIV to przeważnie auta które nie trzymają mocy i są w o wiele gorszym stanie niż te które powinny być już dawno zezłomowane czyli 2,0 TFSI.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2018, 08:19

Pionek napisał(a):Dla mnie sprawa jest prosta, wystarczy porównać stan 2,0 TFSI W G V do 1,8T w GIV i na tym polega opinia o silnikach :ok:


A co tu porównywać? Logiczne, że kilka lat starszy golf VI kosztujący dwie wypłaty będzie w gorszym stanie ze względu na wiek/przebieg i bardziej ograniczone zasoby portfela użytkownika.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sie 2018, 13:57

Owszem, tylko jak to się ma do tego co wiele osób sądzi, ze tfsi jeździ do końca gwarancji a potem na złom? Jak widać nie jest to prawdą bo te auta sprowadzane z DE, Szwajcarii, Holandii śmigają normalnie w PL.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2018, 22:17

A co powiecie o Insigni? Chyba ma najgorsze opinie z moich typów.
amator91
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 07 2008
Auto: Brak

17 Sie 2018, 13:07

Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden model. Co powiedzie o MB W204? Silniki godne polecenia? Jak z karoserią, bo słyszałem, że MB nie słynie z dobrych blach?
amator91
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 07 2008
Auto: Brak