Kombi 150KM+ benzyna

11 Sie 2018, 11:44

Witam, powoli przymierzam się do zmiany swojego Civica 1.6 na coś nowszego i mocniejszego. Bardzo sobie cenie bezawaryjność wolnossącego silnika, całkiem sprawnie też przyspiesza, ale trochę brakuje Nm, a hałasu przy dużych prędkościach naddatek :D Dlatego chciałbym zmienić auto w jakimś w miarę niedługim czasie po oczytaniu się dokładnym z modelami które sobie wybiorę. Chciałbym z Wami skonsultować moje pomysły. Wiem, że rozstrzał cenowy będzie spory ale to też kwestia zastanowienia. W grę wchodzi benzyna raczej nie planuje zakładać LPG. Moje typy:
- accord VIII kombi 2.4 (bardzo mało jest ich na rynku i kosztują swoje)
- laguna III kombi 2.0T
- Volvo V70 III - Insignia kombi 2.0T
- ew. Civic VIII 1.8 Wolnossące hondy są głównie z zaufania do marki, civic chyba będzie za słaby, ale wiem jak ciężko znaleźć coś trzymającego się kupy także chciałbym powiększyć pule modeli. Czy Waszym zdaniem moje wybory są ok? Jakie modele jeszcze warto oglądać? Jak widać szukam raczej kombi i kusi mnie spróbowanie turbo (chyba, że mnie przekonacie :) )
amator91
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 07 2008
Auto: Brak

11 Sie 2018, 12:32

Budżet
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sie 2018, 13:32

Budżet tak jak napisałem będzie dosyć szeroki :) 40-60k jestem w stanie wydać, ale nie wiem czy opłaca się płacić 60 za auto które będzie mi służyło pewnie kolo 5 lat. M.in. w tym celu założyłem ten temat, żeby przekonać się czy moje przemyślenia są dobre :)
amator91
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 07 2008
Auto: Brak

11 Sie 2018, 13:54

Ja bym dorzucił VAG-a np.
Audi A4 B7 Avant 1,8t / 2,0TFSI
Skoda Octavia II RS kombi 2,0TFSI (ewentualnie III generacja ale nie wiem jak z silnikami chyba są gorsze)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 14:49

Pionek, gość podaje normalne auta z poprawnymi silnikami, a Ty mu wciskasz jakieś VAGi z dennymi jednostkami?
Skończ już wciskać ludziom kit
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Sie 2018, 14:51

W sumie ciekawe, że fsi/tfsi/tsi jeszcze kilka miesięcy temu były złe a teraz coraz częściej widać polecanie czegoś takiego
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sie 2018, 14:52

A co zrobisz, jak masz takich pionków, co polecają vag'owski chłam.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Sie 2018, 15:53

Vagi i wszystkie inne dziwne wynalazki odpadają. Nie to, że jestem uprzedzony ale nie spotkałem ani jednej osoby, która by polecała jakąś benzynę od czasów starego 1.8T. Chciałbym kupić solidny, dynamiczny silnik najlepiej w kombi.
amator91
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 07 2008
Auto: Brak

11 Sie 2018, 16:07

A moze najpierw panowie tak troszke byscie douczyli sie o silnikach tfsi zamiast prawic madrosci ze wszystkie to szmelc?
Moze tak pasowaloby sprawdzic ze silniki 2.0tfsi na pasku np z A4 b7, leona, golfa VI, czy S3 8P nie mialy problemu olejowego i nie wystepowaly w nich zadne wady. A wadliwe sa silniki z A4 b8 z lat 2008-2011.
Poczytajcie cos w tym zakresie i nabierzcie wiedzy bo jej nie macie. Macicie ludziom w glowach i dzieki takim jak Wy powstaja negatywne opinie o tych silnikach, zupelnie nieslusznie.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Sie 2018, 16:15

Tom88T napisał(a):Pionek, gość podaje normalne auta z poprawnymi silnikami, a Ty mu wciskasz jakieś VAGi z dennymi jednostkami?
Skończ już wciskać ludziom kit


Proponuje przestać czytać auto-światy, te auta mają po 300 tys na blacie i dobre opinie, a takie osoby wrzucające wszystko do jednego wora właśnie wciskają kit bo w tych autach nawet nie siedzieli :ok:
Akurat te auta są dobrą alternatywą dla innych które uchodzą za wieczne bo są ze złota...

amator91 napisał(a):Vagi i wszystkie inne dziwne wynalazki odpadają. Nie to, że jestem uprzedzony ale nie spotkałem ani jednej osoby, która by polecała jakąś benzynę od czasów starego 1.8T. Chciałbym kupić solidny, dynamiczny silnik najlepiej w kombi.
Proponuje poczytać opinie i zaznajomić się czym się różnią poszczególne silniki VW/Audi 2,0 TDI PD to chłam, 2,0 TDI CR b. dobry silnik, 2,0 TFSI na pasku nie ma większych wad poza może rozrządem ale coś jak w 1,8T (wariator) natomiast późniejsze biorą olej itd.. Najlepiej przestać słuchać opinii ludzi którzy przez zazdrość nie polecają tych aut albo tych którzy myślą że inne auta sie nie psują :D
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 16:48

Pionek napisał(a):Proponuje poczytać opinie i zaznajomić się czym się różnią poszczególne silniki VW/Audi

Czytać to sobie można do woli, to nie jest kwestia wiedzy(bo tej to nikt z nas tak naprawdę nie ma), tylko zaufania. Czy Vag (w tych niby poprawionych silnikach) zmniejszył max dopuszczalny limit poboru oleju :?: :?: :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 17:00

Nie wiem o jakim zaufaniu mówisz? że auta z silnikami które tutaj wymieniłem mają po naście lat i 300 na blacie i nadal śmigają dzielnie?
Silniki dzielą się na wersje, kody, lata produkcji a nie na nazwy.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2018, 17:08

2,0 TDI CR b. dobry silnik


Taki dobry, że ojcu wczoraj padły wtryski, pompa i coś tam jeszcze i wycenę za remont jaką dostał wynosi xxxxx zł :ok:

Rozumiem, że znasz na tyle temat różnych silników VAGowskich, ale dla mnie jest nie do pomyślenia, aby w danej marce wyszukiwać jakieś typowo konkretne silniki z konkretnego rocznika i o danym kodzie, bo np. rok później już coś spier***li, czy coś bierze więcej oleju niż inne itp. itd.

Pionek i weź przestań się napinać o jakieś auto światy i kwestie, że w danym aucie nie siedziałem ;) Zluzuj porty i lepiej wsiadaj do swojej hondy powarczeć na ulicy
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Sie 2018, 18:37

Nie wiem po co sie wypowiadacie na temat silnikow tfsi jak nie macie o nich zielonego pojecia? Nic nie wiecie jakie sa dobre a jakie zle, a gadacie glupoty dla samego gadania...
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Sie 2018, 18:38

bartez90, wiec wypowiedz sie mistrzu o silnikach TFSI

Wymień nam kody, oznaczenia, roczniki i wersje silników, które są zajebiste,w czym mamy szukać i o co pytać sprzedawców, którzy połowy rzeczy nie wiedzą :) !

SŁUCHAMY
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014