Kombi benzyna rodzina 2+1

13 Lis 2021, 00:09

Witam. Jestem na etapie kupna samochodu z racji powiększenia się rodziny. Szukam auta typu kombi w benzynie, mam już kilka typów, które niżej wymienie i bardzo proszę o porady i wskazówki dotyczące tych aut. Dopisze wstępnie silniki, które sam wytypowałem, ale jestem otwarty na różne sensowne propozycje (również innych marek) oraz krytyke. Budżet do 40 tys. Rocznie pokonuje max 15 tys. km. Jazda 70% w mieście, 30% trasy/wieś.

1. Seat Leon 1.4 TSI (na pasku) lub 1.5 TSI
2. Hyundai i40 1.6 GDI
3. Volvo V60 1.6 T3
4. Mazda 6 III 2.0

Kilka uwag z mojej strony - auto nie może być mułowate, muszę mieć czym umieć wyprzedzać. Demona prędkości też nie szukam. po prostu coś, co jedzie jak się wcisnie pedał gazu. Nie musi być pośredni wtrysk, nie planuje zakładać instalacji gazowej. Szukam propozycji w miarę jak najmniej awaryjnej, raczej manual. Najbardziej do gustu przypadł mi na razie Leon, ale liczę na pomoc z Waszej strony.
H130520
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Lis 2021, 10:24

Da się kupić trzymającą się kupy mazdę 6 III za 40k? Wątpię. Z benzyniakiem to już na bank się nie da
i40 spoko, volvo też choć za taką kasę może być bardzo ciężko. O leonie nie będę się wypowiadał bo zaraz będzie, że hejtuję genialny samochód najlepszego koncernu jednak tak samo jak przy innych typach - ile jest takich leonów na sprzedaż mieszczących się w budżecie?
Chcesz żeby auto się nie psuło to trzeba je kupić w jak najlepszym stanie technicznym a nie szukać najtańszych egzemplarzy na otomoto.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2665
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lis 2021, 15:07

Zapomniałem dodać, że nie jest dla mnie istotna full opcja wyposażenia i tak, owszem można znaleźć wiele egzemplarzy tych samochodów poniżej 40k. Dlaczego i40 i Volvo "spoko", a Leon nie?
H130520
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Lis 2021, 16:57

H130520 napisał(a):a Leon nie?


Bo koncern vag wypuścił w XXIw najwięcej śmieciowych silników ze wszystkich marek, niesprawdzone rozwiązania testowane na klientach. Jeśli masz ochotę doktoryzować się co jest szerotem a co niby poprawione bazując na kodach silników i miesiącach produkcji to droga wolna.
Zostaje też kwestia tego budżetu. Nie wiem jakie ogłoszenia widziałeś nawet z tą mazdą do 40 ale na pewno nie są to warte uwagi auta, takie kosztują 10 więcej
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2665
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lis 2021, 17:03

Warto rozważyć Leona albo Volvo V60 z tym że to nie jest ta sama klasa. Ale obydwa auta z turbo, zupełnie inne doznania z jazdy niż wolnossakiem.
Z i40 z 1,6 GDI dałbym sobie spokój, z Mazdą chyba też.
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

13 Lis 2021, 19:05

Wszystko fajnie, tylko że szukam konkretnych powodów dlaczego coś tak, a dlaczego coś nie. Dlaczego 1.6 GDI nie? Słaba jednostka? Awaryjna? Mulowata? Jeśli chodzi o silniki VAGA to i owszem, znalazłem jedna konkretną wersję tego silnika i tylko o tej jednej jest mowa.
Myślałem jeszcze o Toyocie Avensis, ale trochę mnie zniechęcily osoby, które są w jej posiadaniu.
H130520
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik R110 – Renault ZOE
    Silnik R110 jest najnowszym osiągnięciem Renault, lidera na rynku samochodów elektrycznych w Europie, potwierdzającym jego strategię rozwoju i produkcji silników elektrycznych i kolejnym dowodem na know-how ...

13 Lis 2021, 19:31

franccc napisał(a):Da się kupić trzymającą się kupy mazdę 6 III za 40k? Wątpię.


Ja tez w miejscach gdzie kupuję one stoją po 10 000 Euro więc 40 000zł tak jakby troche mało :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

14 Lis 2021, 14:32

Mazda 6 faktycznie słabo osiągalna w tym budżecie.

Hyundai i40 fajny, 1.6 nie jest złą jednostką ale lepiej już2 litry i 160KM pojedzie fajnie.

Toyota Avensis T27 nie śmierdzi. 1.8 z lekkim wskazaniem na 2.0 benę to lepiej wykonana i spasowana buda.

Wybrałbym Toyotę, ale bez jakiegoś zachwytu że to premium.

Osobiście, po przeorbieniu wszystkich powyższych, jeżdzę Hondą Accord 8gen 2.0 i planuję Type-S lub przesiadkę na Lexa ale to piosenka przyszłości. Osiągam niesamowitą ekonomię w Accordzie - 6,5 litra w trasie (Bez włączonej klimy xD).

Zatem podsuwam taki pomysł. Najlepiej jest wybrać najmocniejszy dpstępny silnik (wiadomo w kategorii do 2.0 bo akcyza etc etc odrębny temat kosztowy) i najwygodniejszy model, pod siebie.
Nie angażuję się w polemikę. Każdy jest inny, wszystko opiera się na kompromisach. Doradzam optymalne rozwiązania w oparciu o rzeczywistość, doświadczenie i zdrowy rozsądek.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 138