Planuję kupić jakieś kombi do 20tys., dotychczas jeździłem Toyotą Yaris (na jazdach podczas kursku na prawko ;D) i zauważyłem że ma problemy z przyśpieszaniem na wzniesieniach, ponoć silnik 75KM.
Czy z budżetem 20tys. jest możliwość znalezienia kombi na dłuższe trasy z odpowiednią mocą do przyzwoitego przyspieszania na wzniesieniach? Ile koni taki samochód musiałby mieć?
Gdyby był jeszcze w miarę tani w serwisowaniu, części zamienne itp. Z góry dziękuję.
Możesz pomyśleć o autach typu VW Passat B6 lub Skoda Octavia 2 1,9 tdi + chip Opel Vectra C 1,9 może coś też z benzyn? Np Volvo v50 /v70 2,4
poza tym o co chodzi z tymi wzniesieniami? Po górach będziesz tym autem jeździł? Raczej na co dzień na drogach nie masz jakiś wzniesień, których przeciętne auto nie mogłoby pokonać.
Dziękuję za listę, sprawdzę. Odnośnie wzniesień - mieliśmy trasę drogą espresową i był spory kawałek pod górkę, ta Toyota Yaris utrzymywała stałą prędkość podczas jazdy ale praktycznie nie przyśpieszała pod tą górkę (mimo gazu na maks), za mała moc?
madmaxdriver napisał(a):Toyota Yaris utrzymywała stałą prędkość podczas jazdy ale praktycznie nie przyśpieszała pod tą górkę (mimo gazu na maks), za mała moc?
Właściwie nie mam pojęcia jaki silnik miała ta Toyota Yaris, myślałem że konie mechaniczne definiują możliwości przyśpieszania, wygląda na to że nie.
Czy mógłbyś objaśnić na co powinienem zwracać uwagę (odnośnie silnika) jeśli zależy mi na dobrym przyśpieszaniu na wzniesieniach? Moja wiedza na ten temat jest praktycznie zerowa ale szukam tu i tam odnośnie takich rzeczy jednak jest to dalej zawrót głowy..
Moment obrotowy, jego wielkość i zakres obrotów w jakim jest dostępny, to ci przede wszystkim mówi o "zdolności do przyspieszenia" po wciśnięciu gazu Dla przykładu dwa "konkurencyjne" auta Honda civic IX 1.8 - 174nm przy 4300 rpm Golf VII 1.4tsi - 200nm w zakresie 1400-4000
W skrócie? Honda przy 4300 obrotów będzie miała podobną reakcję co golf mając np. 2000 obrotów
Yaris 1.0 ma niby 95nm przy 4300 obrotów ale do takiej wartości to na kursie pewnie nie doszedłeś nawet (a im niższe obroty tym moc/moment obrotowy mniejsze (z grubsza))
Patrz na drogę podczas jazdy Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...
Za mała moc, za wysoki bieg, za duża waga (ludzie/bagaż) i pod górkę zwalniała. Wtedy się redukuje i ogień, chyba że dalej zwalniała to widocznie mieszkasz w górach na stoku
franccc napisał(a):Moment obrotowy, jego wielkość i zakres obrotów w jakim jest dostępny, to ci przede wszystkim mówi o "zdolności do przyspieszenia" po wciśnięciu gazu
jeszcze brałbym pod uwagę wagę samochodu i jakość kierowcy , jeżeli kierowca kiepsko jeździ to i 500KM auto będzie dla niego za słabe
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.