Kombi do 40 tyś (8-9 tys e)

21 Gru 2019, 20:21

Witam, mam nie lada wybór przed kupnem kolejnego auta... Dodam na wstępie że puki co od paru lat jeżdżę 307 Sw z lpg...
Ale do rzeczy...
Szukam rodzinnego kombi (miasto/trasa 50/50), plus raz w roku dłuższe trasy po 1200km w jedną stronę...
Stawiam głównie na motor benzynowy lub też hybryde... Z LPG chciał bym zrezygnować...
Istotne też aby autko było ekonomiczne.
Auto chciał bym nabyć w NL, ponieważ jest to najłatwiejsze z mojego punktu widzenia.
Goethe
Nowicjusz
 
Posty: 6

21 Gru 2019, 21:23

Auto wielkości cirka 307 czy coś z wyższego segmentu?
Chyba jedynym, hybrydowym kombi, jakie jesteś w stanie kupić za 40k w PL warunkach jest auris II, moooże 508. Na tym wybór się kończy :naughty:

W miarę ciekawym autem pod lpg, rozmiarowo "pośrednim" między segmentami c i d jest Laguna III, fajny silnik 2.0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Gru 2019, 21:42

Co do tej Toyoty, słyszałem różne opinie na temat ich spalania oraz awaryjności... Ale ogólnie hybrydy to dość ciekawe rozwiązanie...
Jeżeli chodzi o segment to wolał bym się w strzelić w klasę D.
Goethe
Nowicjusz
 
Posty: 6

21 Gru 2019, 21:48

Masz tę lagunę (która niby jest d ale ciaśniejsza od konkurencji), mondeo mk4, c5 (ale tutaj tylko 2.0/140), v70 (a może nawet v60 II ale też nie jest spektakularnie wielkie), accord vii, nooo i mazda 6 II - niestety do 3-gen trzeba trochę dorzucić ale rozważyłbym :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Gru 2019, 21:55

No dobrze, a które z wyżej wymienionych nie będę musiał wkładać na naprawy? Jakieś konkretne wady danych modeli?
Czy to ogólnie loteria? Pomimo niezbyt dobrej renomy 307 nie sprawiła mi większych problemów.
Goethe
Nowicjusz
 
Posty: 6

21 Gru 2019, 22:18

Nie ma reguły. Jeśli kupisz, w teorii "udany" model, który okaże się ulepem ze skręconym o połowę przebiegiem to na pewno pochłonie więcej gotówki niż auto uznawane za "mniej udane".

Z tego co wymieniłem, jeśli bierzemy pod uwagę wyłącznie części eksploatacyjne najtaniej wyjdzie mondeo z silnikiem 2.0/145.
W takim C5 były do wyboru dwa rodzaje zawieszenia - hydro i standardowe. Hydro jest o wiele wygodniejsze i w "normalnej" eksploatacji niewiele droższe niż zwykłe amory ale jeśli trafisz na egzemplarz, gdzie do zrobienia będzie hmm...wszystko w zawieszeniu to można popłynąć. Accord VIII (wcześniej błędnie napisałem vii) jest mechanicznie bardzo trwały ale pojawia się w nim korozja - czyli tak samo jeśli ktoś wcześniej nie zadbał o konserwację to koszty spadają na Ciebie. Laguna jest spoko, w przypadku mazdy 6 II również warto obejrzeć blacharkę. Volvo raczej bez spektakularnych wpadek.

Podsumowując - jak poprzedni właściciel dbał tak Ty masz. Biorąc jednak pod uwagę, że te auta nie będą baaaaardzo stare, znajdziesz coś rozsądnym przebiegiem i najlepiej udokumentowanym serwisem to nie powinieneś mieć większych wydatków oprócz eksploatacji.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2019, 19:30

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)
Otóż mam też kolejne pytanie... Przeglądając holenderski marktplaats, patrząc na młode rocznikowo auta, mają one male silniki jak myślicie jak to działa? Możliwe jest to zagazowac?
Auta takie jak:
Ford Focus Wagon z 2014 (czasami trafi się z '15 po lifcie z 125km)
Seat Leon 1.0 EcoTSi z 2015
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech z 2016 :D
Hyundai I 30 CROSSWAGON 1.6 z 2014
Renault Megane Estate 1.2 z 2014

Jest sens rozglądać się za takim czymś?
Goethe
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Gru 2019, 19:59

Goethe napisał(a):Ford Focus Wagon z 2014 (czasami trafi się z '15 po lifcie z 125km)
Seat Leon 1.0 EcoTSi z 2015
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech z 2016 :D
Hyundai I 30 CROSSWAGON 1.6 z 2014
Renault Megane Estate 1.2 z 2014

Jest sens rozglądać się za takim czymś?


Ale to wszystko segment c a szukałeś d.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2019, 20:02

Tak wiem że to jest C, ale właśnie w tym przedziale cenowym można trafić fajne roczniki. Ale czy właśnie jest sens w takie coś inwestować że względu na te silniki...
Goethe
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Gru 2019, 20:08

To się zastanów czy chcesz bezawaryjne auto czy coś o pojemności jak karton mleka. Rapidy we flotach z 1.0tsi chleją olej przed 100kkm
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2019, 21:23

Właśnie takich rzeczy nie wiedziałem i stąd moje pytanie. Jak wiadomo jest to 4um znawców prawda?
Goethe
Nowicjusz
 
Posty: 6