Kombi klasy średniej -> 407 ? Croma?

15 Lut 2011, 00:20

Witam wszystkich.
Niestety dotychczasowy pojazd już się nie sprawdza tak jak powinien więc trzeba rozejrzeć się za czymś "nowym". Diesel, kombi, ok 140KM, wygodny o nienagannej prezencji, min 2007r. i cena 35 tys. Zastanawiam się nad peugeotem 407 sw i fiatem croma. Chyba bardziej skłaniam się co do peugeota. Czy wiecie coś na temat jego nadmiernej awaryjności? A może macie inne typy?
bartosz.s
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Katowice

15 Lut 2011, 07:33

Jeździłem 407 w silniku benzynowym 2.2 i mi się bardzo podobał, jednak opinie o tym modelu są bardzo różne. Użytkownicy często skarzą się na wadliwą elektrykę w aucie. Wszystko zależy też od egzemplarza na jaki trafisz
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

15 Lut 2011, 08:46

Nie miałem z nim do czynienia, ale wczoraj czytałem o nim w najnowszym Auto Moto i tam napisali że jest bardzo kosztowny w naprawach, szczególnie dość skomplikowane zawieszenie dużo kosztuje. Croma jest na podzespołach Opla Signum i ma naprawde bardzo wiele dobrych opiniii. Auto dość tanie, a bardzo dobrze wyposażone i ma bardzo dobry silnik.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

15 Lut 2011, 09:38

To zależy na czym Ci zależy, Peugeot fajnie się prowadzi i daje sporo przyjemności z jazdy ale niestety jak na auto tej klasy jest dość przytulny by nie powiedzieć ciasny :wink: Croma to typowy kanapowóz ale z niezłym silnikiem i wygodnym wnętrzem.
Oba są wygodne(choć Croma ma miększe zawieszenie i więcej przestrzeni), silnik minimalnie ale jednak lepszy w Peugeocie a prezencja to kwestia gustu.
Przejedź się i wybierz to co w lepszym stanie i co Ci bardziej podoba.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lut 2011, 11:05

Dlaczego uważasz że silnik lepszy w Peugeocie? Ja bym raczej powiedział odwrotnie, że lepszy w Fiacie.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

15 Lut 2011, 11:15

JTD vs HDI? obydwa to ścisła czołówka ale HDI zazwyczaj lepiej rozwija moc(bardziej liniowo) jest elastyczniejszy, i przede wszystkim co dla większości będzie najbardziej odczuwalne ma lepszą kulturę pracy(nie wiem jak 2,4 JTD ale 1.9 JTD nawet ten współczesny to traktor).
Tak przynajmnie twierdzę po porównaniu wrażeń z jazdy 2.0HDI w 407 z 1.9JTD z Bravo II.
A o tych silnikach jest mowa, czyż nie?
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Filmy szpiegowskie Toyoty Supry z toru Nürburgring
    Szpiegowski film z testów Toyoty Supry na torze Nurburgring. Tył auta przypomina koncepcyjny supersamochód Toyota FT-1. Premiera flagowego auta sportowego Toyoty jest przewidywana na 2018 r., rok po debiucie ...
    Jak uniknąć zderzenia samochodu z dziką zwierzyną?
    Zderzenie samochodu ze zwierzęciem wybiegającym na jezdnię może skończyć się tragicznie zarówno dla zwierzęcia jak i pasażerów pojazdu. W 2013 roku policja odnotowała aż 179 wypadków z udziałem zwierząt, ...

15 Lut 2011, 17:25

Te diesle obydwa sa tak naprawdę dobre ale równocześnie nic nie warte-jak każdy nowy diesel. Nie są tak trwałe jak stare motory diesla, zaraz a to pojdzie dwumasa, albo turbo, wtryski itp itd. Co najgorsze na pewno w hdi a z pewnością i jtd jest już filtr cząstek stałych, który powoduje ogromny wzrost kosztów po przebiegu ok 200 tys km a auta z roku 2007 będą już miały zapewne ok. 150 tys km. Nowe diesle są dobre do firmy w leasing na 3 lata, zrobić 150 tys km i sprzedać bo koszt napraw przekroczy 10 tys złotych w niedługim czasie i to niezależnie od marki. Ja bym polecał Ci rozejrzeć się za jakimś benzynowym silnikiem, mimo że benzyna droższa i więcej pali ogólny koszt utrzymania będzie mniejszy niż diesla. Tym bardziej, że w przypadku używanych aut nie wiesz jak było użytkowane czy prawidłowo itp. Nowy diesel może być do remontu po 100 tys km jak ktoś nie umiał o niego dbać, może się trafić taki co przejeździ 300 tys km ale to loteria, benzynowy samochód będzie tańszy, trwalszy i miał mniejszy przebieg.
koczas
Aktywny
 
Posty: 355
Miejscowość: centrum Polski