Pionuś, kolejny raz piszesz głupoty. Gość chce kupić auto, które będzie mało palić, czyt będzie tanie w eksploatacji a nie wyposażone w aluminiowe zawieszenie i silnik, który prawdopodobnie jest od kilku lat upalany przez jakiegoś sebka.
"Zarzucasz" focusowi, że konstrukcyjnie ma 16 lat proponując passata "konstrukcyjnie" 24 letniego albo "dwudziestoletnie" a4b6, które "konstrukcyjnie" jest liftingiem a4b5, które jest "konstrukcyjnie 26 letnie"?
Jaja sobie robisz?
Rozumiem, że znajdziesz zaraz bezwypadkowego passata z dwustrefowym climatroniciem albo a4 z polskiego salonu z udokumentowanym przebiegiem 78k.
Napiszę też coś brzydkiego, co zapewne wielu chciałoby. Jeśli wiąże się to z warnem, banem itd, trudno.
PIONEK, [...] SIĘ W KOŃCU W ŁEB*
*możesz bańką oleju przed dolewką do tsi
Bananowaty napisał(a):Nie wiem czy miałeś styczność z fordami a zapomniałem o tym napisać czy wyciszenie w środka auta tego z ogłoszenia modelu jest o wiele gorsze niż np w mondeo? Dlaczego uczepiłem się tego mondeo bo byłem także posiadaczem do pracy mondeo MK1 kombi i bardzo dobrze mi się tym jeździło a żona jeżdżąc oplem astra g jak wsiadła do mondeo to cieszyła się jak głupia bardzo pokochała ten styl jazdy.
Nie ma sensu patrzeć na konkretny model przez pryzmat poprzednich generacji.
Focus jest autem segmentu c więc automatycznie będzie mniejszy/mniej wygodny/słabiej wykonany i zwykle gorzej wyposażony niż mondeo należące do segmentu d, ma to również odzwierciedlenie w cenie zakupu. Na dzień dzisiejszy nowy focus zaczyna się od 70k a mondeo od 100k. Ta różnica nie bierze się znikąd.
To samo masz na rynku wtórnym. Mając te 20k kupisz ślicznego focusa z 2008r albo mondeo z tego samego rocznika, zwykle sprowadzone, bardziej wyeksploatowane/z wyraźnie większym przebiegiem, które będzie mniej ekonomiczne i droższe w naprawach lecz przy tym wszystkim większe i bardziej komfortowe.
Sam musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy. Napisałeś, że jeździsz mało więc pomyśl czy jest sens kupować auto, które świetnie sprawdza się przede wszystkim w trasie. Możesz kupić np. takie a4 czy passata, którego proponuje Pionuś (ten sam segment co mondeo) ale licz się z tym, że taki przedni zawias jest po prostu drogi w naprawie w stosunku do wartości auta. A najlepiej przejedź się jednym i drugim. W mojej opinii, jeśli nie robisz tych 30kkm rocznie kupno auta segmentu d nie ma sensu. Nooo chyba, że koszty się nie liczą ale to już inny temat.
Pozwolę sobie również na małą uwagę dot. astry g. Może jest to auto proste, trwałe, tanie w eksploatacji itd. ale tragicznie beznadziejne jeśli chodzi o komfort, wykończenie czy właściwości jezdne. Cokolwiek byś nie kupił będzie ogromnym skokiem w przód i wrażenia z jazdy będą się diametralnie różnić. Dodatkowo, na przestrzeni lat auta "rosną". Pomiędzy mondeo mk1 a mk5 jest pół metra różnicy w długości. Taki focus mk2 nie ustępuje mondeo mk1 pod żadnym względem (chyba, że chcesz kupić auto w stylu "kanapowca").
Bananowaty napisał(a):V50 - też o tym myślałem ale coś czytałem że jak na kombi miejsca średnio
Stwierdzenie "jak na kombi miejsca średnio" jest po prostu głupie i ktoś kto wyrzygał to gdzieś w internetach taką opinię pojęcie o motoryzacji ma niewielkie.
Auta, ze względu na wielkość dzielimy na segmenty. Mamy popierdółki segmentu a, miejskie autka segmentu b, kompakty (segment c), auta klasy średniej (segment d), oraz klasy wyższej (segment e).
Słowo "kombi" w żaden sposób nie odnosi się do wielkości auta, to po prostu typ nadwozia.
W praktyce możesz spotkać
- kombi segmentu b, np skoda fabia, 4,26m długości
- kombi segmentu c, np. v50, focus czy astra, ok. 4,5m długości
- kombi segmentu d, np. mondeo, a4, zwykle mają 4,7-4,8 długości
- kombi segmentu e, np volvo v90, które ma cirka 5m długości
Logicznym więc jest, że taka fabia będzie mniej przestronna od focusa czy v50, które z kolei będą mniejsze od mondeo. Nie ma to jednak nic wspólnego "z tym, że to kombi" a po prostu z klasą auta, która determinuje ich wielkość. Zresztą focus = v50 bo te auta technicznie są bliźniaczą konstrukcją, mają tę samą płytę podłogową, zawieszenia, silniki itd.
E: Noooo i mi wypikało