"Zabawka" z potencjałem

08 Gru 2019, 13:55

Witam,
Zamierzam początkiem roku sprowadzić samochód z USA (wiadomo w jakimś stopniu uszkodzony). Auto nie będzie jako daily, raczej kilka tyś km rocznie, w zimie również raczej nie jeżdżone. Zastanawiam się nad tymi modelami:
f30 335i/340- dobry, dość szybki i mało awaryjny automat, n55 lub b58 tez podobno spoko. potencjał 420hp, R6
f32 435 j.w
s3 sedan przedlift- ładna buda 3gen tfsi, ale s-tronic podobno awaryjny i drogi w naprawie, potencjał ok.450hp, ale 4 cylindry
s5 3.0tfsi polift (kompresor)- silnik z tego co czytałem to udany, potencjał ok.450hp stosunkowo tanim kosztem, ale znowu ten s-tronic i duża waga
Jakie są plusy i minusy tych aut? Może inne propozycje. Z wymagań- RWD/AWD, szybki automat, potencjał 400+, ogólnie podatność na mody, fajny dżwięk , stosunkowo niska awaryjność.
Z góry Dziękuje za pomoc :)
Matys9611
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Gru 2019, 22:09

Przy założeniu takiej mocy musisz celować w silnik min. sześciocylindrowy z doładowaniem żeby to miał jakieś ręce i nogi.
Ja bym chyba tu celował z tych aut w F30 340i tam masz w serii 326KM i z tego co wiem 400+ można tu wyciągnąć bez bardzo wysokich kosztów i przeróbek.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Gru 2019, 23:00

Cichy77 napisał(a):Ja bym chyba tu celował z tych aut w F30 340i tam masz w serii 326KM i z tego co wiem 400+ można tu wyciągnąć bez bardzo wysokich kosztów i przeróbek.

Tylko że to auto to jeden wielki koszt + ogarnięty warsztat... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Gru 2019, 23:32

No i co z tego..... To ma być zabawka, kilka tys w roku więc raczej kosztów napraw wielkich nie doświadczy. Napewno mniejsze koszta jak TFSI a jakby tak patrzeć to każdy taki potworek wymaga szczególnej uwagi. Skończyły się te dobre czasy.

Ja bym jeszcze popatrzył na CLSa 55 AMG na kompresorze.

Ciekawe jak w USA dostępność do Lexa IS-F ale to już taki egzotyk że nie licz ne mechaników od tego auta.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Gru 2019, 00:02

Kao napisał(a):Ciekawe jak w USA dostępność do Lexa IS-F ale to już taki egzotyk że nie licz ne mechaników od tego auta.

Dokładnie na odwrót bo jest tam stary klamot v8 n/a, zaje trwała skrzynia zwykły hydraulik 8b a do tego mając odrobinę wiedzy okaże się że nie wszystko musi mieć znaczek isf żeby do tego auta pasowało. Kilka sztuk mają moi koledzy i są mega zadowoleni. Zresztą gdyby nie mój plastikowy zakup też już by był isf :D

Co do bmw to nie jest jego problemem to że jest szybki albo ktoś go upala tylko gufnolit czyli temat panewek, rozrządów, głowic a do tego problematyczny serwis bo jest masa wynalazków ktore nawet w aso potrafią przysporzyć problemów.

Ogólnie z isf jest tak że jak ktoś go zaakceptuje to tańszego upalatora nie będzie.

Co do ogólnych typów to

Mb z m113 też fajna propozycja jeszcze z kompresorem jest już konkret. Trochę trzeba na niego wydać kaski bo a to obszerny serwisik, a to jakieś bzdety się wysypią ale ogólnie jest ok.

Z audi mi podchodzi 3,0tfsi tylko że ciekawe jak w nim jest z funem czy to nie bardziej smutna limuzyna.

S3 po programie fajnie może walić w plecy .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Gru 2019, 00:25

Siedzi stary klekot ale ilu jest którzy wetknął do niego łapki? nie za wielu a z gratami też nie jest kolorowo

szybki napisał(a):gufnolit czyli temat panewek, rozrządów, głowic a do tego problematyczny serwis
tu chyba przykleiłeś problemy ze wszystkich silników do jednego a ja bardziej przekleiłbym to do tego TFSI bo rozrządziki na 4 łańcuchach umieszczony z tyłu pomimo cały czas dolewanego świerzego oleju nie ma trwałości a wymiana kosztuje naście tysi bo jeszcze wariatory dochodzą, kolejna sprawa to kontrowersyjny stronic, a to jescze nie koniec problemów, a ile to ludzie remontowało lub wymieniało silnik przy przebiegach ok 100k, ja wiem że auto nie ma lekko no ale sory....

zamiast s3 ja szedłbym w Lancera lub Imprezę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

09 Gru 2019, 01:51

Nie wiem jaki budżet ale S3 albo Golf R to konkretnie maszynki, pomimo tylko r4 turbo to potencjał ogromny za to tańsze w serwisie niż wielkie silniki turbo/kompresor.

albo taki z niższej nieco ligii
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Gru 2019, 07:25

Proponuję następnym razem czytać to co autor pisze. Wiemy że jesteś zakochany w vagu i świata poza nim nie widzisz, ale po co golf do jeżdżenia kilka tys rocznie? Autor nie szuka ani daily ani wola roboczego. Dźwięku nie będzie, fanu z jazdy też nie. Tu zdecydowanie lepiej sprawdzi się 6 cylindrów i rwd. Na takie przeznaczenie r6 n55 nie będzie złym wyborem.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

09 Gru 2019, 07:52

fcgetin napisał(a):Autor nie szuka ani daily ani wola roboczego.

No wiem ale ja np.lubie spokój ducha... :D

P.s.

Mój kolega uzdatniał do jazdy m3 f80 i auto 3lata z czego 1rok walka z silnikiem a auto na lawetach.

Już nie wspomnę o ściąganiu wiedzy z całego świata chociażby jak poprawić kółka rozrządu po zaje fajnych konstruktorach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Gru 2019, 08:45

szybki napisał(a):spokój ducha


I tfsi go zapewni?
Do tego w kombi da fun z jazdy?
O M3 tu nikt nie rozmawia nawet.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

09 Gru 2019, 09:11

fcgetin napisał(a):I tfsi go zapewni?

Przy golfie r/s przynajmniej są firmy które Ci obrabiają silniki a w przypadku nowszych bmw już różnie bywa... ale ok.jak ktoś ma zaplecze i lubi rozprawianie to czemu nie.
Jeszcze tylko bym na miejscu autora sprawdził co mu odpowiada pod względem napędu bo ja np.miałbym problem z wyborem.
Kao napisał(a):Siedzi stary klekot ale ilu jest którzy wetknął do niego łapki? nie za wielu a z gratami też nie jest kolorowo

Tia widzę minę tych samych mechaników jak zobaczą turbinki w bmw :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Gru 2019, 10:37

Ale szybki ja nie mówię tu o zwykłych mechanikach tylko o specjalizacjach, weź zobacz ile jest majchrow od MB czy BMW niż od Lexa? no mniej, no bo i tych aut mniej to logiczne no ale i tak z tej 3 wybrałbym ISa chodź nie jestem zwolennikiem tej marki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Gru 2019, 13:16

fcgetin napisał(a):Proponuję następnym razem czytać to co autor pisze. Wiemy że jesteś zakochany w vagu i świata poza nim nie widzisz, ale po co golf do jeżdżenia kilka tys rocznie? Autor nie szuka ani daily ani wola roboczego. Dźwięku nie będzie, fanu z jazdy też nie. Tu zdecydowanie lepiej sprawdzi się 6 cylindrów i rwd. Na takie przeznaczenie r6 n55 nie będzie złym wyborem.

No właśnie sam czytaj co autor pisze...POTENCJAŁ, który w przypadku Cupry, Golfa R czy S3 jest niezaprzeczalny
do tego sam podał przyklad S3 to co za różnica czy Golf R czy S3?
reczywiście golf odpada do kilku tys rocznie za to krowa segmentu D jest w sam raz
I na drugi raz poznaj auto zanim zaczniesz krytykować, faktycznie Cupra 300 konna 4x4 nie zapewnia frajdy wcale, dla Ciebie może jak nigdy nie siedziałeś nawet, a dźwięk no cóż prawdziwe V6 czy V8 to nie jest ale jest komputerowo zrobiony i może się podobać za to porównaj sobie koszty serwisowe.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Gru 2019, 14:47

Pionek napisał(a):golf odpada do kilku tys rocznie za to krowa segmentu D jest w sam raz
I na drugi raz poznaj auto zanim zaczniesz krytykować, faktycznie Cupra 300 konna 4x4


Czy te wszystkie auta mają stały napęd 4x4 czy któryś ma haldex? Pytam, bo nie wiem, a to robi różnicę.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Gru 2019, 19:25

Pionek napisał(a):No właśnie sam czytaj co autor pisze...POTENCJAŁ, który w przypadku Cupry, Golfa R czy S3 jest niezaprzeczalny


I co z tego? Potencjał wszystkich pozostałych wymienionych tutaj aut 6-cylindrowych jest i tak dużo wyższy.

Pionek napisał(a):dźwięk no cóż prawdziwe V6 czy V8 to nie jest ale jest komputerowo zrobiony i może się podobać


Nie ośmieszaj się.

Ossy napisał(a):Czy te wszystkie auta mają stały napęd 4x4 czy któryś ma haldex?


Wszystkie ulubione auta Pionka mają haldexa, czyli takie fake 4x4.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193